Jälkivuoto lopuillaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uimaan?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uimaan?

Vieras
Synnytyksestä yli 5vkoa. JÄlkivuoto ollut jo pari viikkoa sellaista ruskeaa tuhrua pikkuhousunsuojassa. Hillitöntä hellettä pukkaa. Oletteko uskaltaneet uida järvessä tässä vaiheessa? Periaatteessahan pitäisi odottaa vuodon loppua, mutta toisaalta jos mulla kuukautiset olisi näin lopuillaan (siis vuoto näin vähäistä), niin taatusti menisin näillä keleillä uimaan (mulla on vain reilu kolmen viikon kierto ja menkat kestää viikon, joten vähiin jäisi uiminen, jos en loppupäivinä menisi).

Ja korostan siis että järveen (mökkirannasta tms.) olisin menossa, en uimahalliin sotkemaan muiden vesiä.

Uskaltaisikohan muuten jo harrastaa kortsun kanssa seksiä? Kivut loppuneet ajat sitten, ja mieli tekisi. Kortsuhan hillitsisi tulehdusriskiä. Tuntuu, ettei tuo tuhru lopu koskaan.

Jälkitarkastukseen vielä 10 päivää ja neuvola on heinäkuun kiinni (jälkitarkastus muualla), joten ei voi sinnekään soitella ja kysyä.

Ennen jälkivuodon loppumistahan ei suositella uimista. Itse en menis, vaikka vuoto olisi vähäistä vielä, olisi se sitten kurjaa jos jonkun tulehduksen kuitenkin saisi, vielä näillä keleillä.. Ehkä sen 10 pv voit odottaa? tai sitten vaan menet uimaan :).

Itsellä reilu 3 kk synnytyksestä, vauva on täysimetyksellä, uimaan kanssa haikailisin mutta vaaniiko rintatulehduksen vaara? Itse en ollut edes ajatellut sitä uimisessa, mutta anopille kun mainitsin että olisi kiva pulahtaa järveen, sanoi ettei kannata ettei vain saa rintatulehdusta. Kuinkahan suuri riski siinä on..? Oon on ottanut viileähköjä suihkujakin näillä keleillä (tietty lämpösempiä kuin järvivesi kuiteskin). En ole kuullut ettei uimista imetyksen aikana suositeltas tms. rintatulehdusvaaran takia.. Kuitenkin kaikista viimoista ym. varotetaan.

Mun esikoinen syntyi maaliskuussa, ja kyllä mä sen jälkeisenä kesänä uin ihan normaalisti, enkä pelännyt rintatulehdusta. Odottelin toki, että vedet vähän lämpenee, mutta sen jälkeen sitten. Muistaakseni ohjeistus oli, että nopeasti pitää sitten vaan vaihtaa märkä uimapuku pois päältä ja kuivata rinnat. Ja mä sitten vielä pesin ne suihkussa, ettei vauvalle tullut järvivesipöpöjä.

Kyrsii todella, kun tämä tuhru ei lopu. Mulle uiminen on aina ollut _se_ juttu kesässä ja me asutaan aika järvisellä seudulla, joten mihin tahansa meneekin, vastaan tulee joku tukka märkänä ja pyyhe kaulassa... siinä sitten vaan hikoillen puskee eteenpäin... :(

Yhteistyössä