Jälkivuotoako?!

vauvahaaveita

Tunnettu jäsen
01.04.2008
9 158
50
48
41
kempele
...Mulla kesti jälkivuoto n.3 viikkoa, ja nyt oli pari viikkoa ettei tullut mitään. No, noin 3-4 päivää sitte alkoi vuoto uudestaan. Ensin ruskeahkona, tosi niukkana..vuotoa tuli vaan pyyhittäessä. Nyt se on pari päivää vuotanu tosi runsaasti, ja mukana on hyytymiä. Varsinkin yskiessä/aivastessa tuntee kuinka oikeen hulahtaa housuun, ja aamulla kun nousee sängystä ylös.

TK:hon soitin, kun piti muuttaa jälkitarkastusaikaa, ja kerroin vuodosta (tosin sillon ei ollut runsasta, eikä hyytymiä ) Ei sen kummemmin asiaan puuttunu.

Onko muilla ollut samankaltaista tilannetta?

(Synnyttänyt oon n. 5 viikkoa sitten)

Tää on mun ensimmäinen lapsi, joten ei ole mitään kokemusta tuosta vuodon kestosta,laadusta, määrästä jne...

voihan se olla, että normaalia on, mutta vähän kuitenki mietitytyttää...Pitää nyt vaan sitte ootella mihin suuntaan tää vuoto lähtee menemään...

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Jospa on menkat? Itselläni alkoi esikoisen jälkeen menkat 5vko synnytyksestä vaikka oli täysimetykselläkin vauva :/

Voi olla juuri näin, tai sit vaan vielä jälkivuotoa, sehän voi kestää jopa 10 viikkoa. Normaalia on myös se, että vuoto lisääntyy, kun alkaa liikkua enemmän.

Jospa on menkat? Itselläni alkoi esikoisen jälkeen menkat 5vko synnytyksestä vaikka oli täysimetykselläkin vauva :/

Ite mietin myös samaa...mutta tää runsaus ja hyytymät mua mietitityttää...Muistaakseni kaverilla oli kans ensimmäiset menkat synnytyksen jälkee runsaat ja hyytymiäkin tuli..mutta en sit tiiä miten runsaat, ku tuntuu että tulee nii paljon vuotoo...

Mulla oli valemenkat muutaman kierron ajan :) Alkoi 4 viikkoa synnytyksen jälkeen, kierto kesti himpan alle kolme viikkoa, mutta oli jotenkin erilaista vuotoa ku menkat. Oli erilaista myös, mitä jälkivuoto oli ollu. Vuotoa kesti vain 2-3 päivää.

Ja ne oli yllättävän runsaat mutta alko ja loppu aina tosi nopeasti, toisin ku menkat mulla jotka alko aina tihrustamalla ja loppu parin päivän tiputtelulla.

Nyt elelen taas onnellisena menkatta.

Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Tää on mun ensimmäinen lapsi, joten ei ole mitään kokemusta tuosta vuodon kestosta,laadusta, määrästä jne...

voihan se olla, että normaalia on, mutta vähän kuitenki mietitytyttää...Pitää nyt vaan sitte ootella mihin suuntaan tää vuoto lähtee menemään...

Ota yhteys lääkäriin, kun vuoto alkoi noin runsaana uudelleen ja on hyytymiäkin. Vuodon kuuluu niuketa, muuttua limaisemmaksi, se voi pitää välillä taukoakin ja alkaa taas, mutta runsaaksi sen ei kuulu uudestaan muuttua. (Voihan tietenkin olla mahdollista, että on menkatkin... Mutta jos sinusta tuntuu, että tuo on jotain muuta niin mene lääkäriin.)

Ite mietin myös samaa...mutta tää runsaus ja hyytymät mua mietitityttää...Muistaakseni kaverilla oli kans ensimmäiset menkat synnytyksen jälkee runsaat ja hyytymiäkin tuli..mutta en sit tiiä miten runsaat, ku tuntuu että tulee nii paljon vuotoo...

Mulla on kaikkien synnytysten jälkeen ollut tosi runsaat ja "kokkareiset" menkat, samoin kuin ekat menkat keskenmenojen jälkeen :|

Mulla on kaikkien synnytysten jälkeen ollut tosi runsaat ja "kokkareiset" menkat, samoin kuin ekat menkat keskenmenojen jälkeen :|

Kuuluu asiaan. Niin se yleensä on.

Yhteistyössä