JALKOIHIN KOSKEE! neuvoja =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Olen lenkkeillyt n.5kertaa viikossa puol tuntia kerralla ja jumpannu 15min joka päivä. Eilen oli todella kipeät jalat enkä lenkille lähtenyt. tänään kävin lenkillä kun ei jalkoihin koskenut, mutta lenkiltä tultua alkoi taas hirveä kipu jaloissa. Mistä ihmeestä johtuu? en ole venäyttänyt mitään enkä rasittanut itseäni sen kummemmin. Uskaltaako lenkille lähteä ollenkaan vai oisko syytä pitää tauko? vai mitä ihmettä teen?

[QUOTE="vieras";24685101]Olet vasta aloittanut? Et ole venytellyt? Ammeeseen kuumaan kylpyyn rentouttamaan liahksia tai jos ei ole ammetta niin saunaan. Uinti on kanssa aika hyvä.[/QUOTE]

oon 6viikkoa lenkkeilly. oon venytellykkin.

[QUOTE="netta";24685218]Kannattais varmaan pitää muutama lepopäivä ja aloittaa sen jälkeen tosi pienellä lenkillä.

Onhan sulla hyvät kengät?[/QUOTE]

goretex lenkkarit, tarkoitettu ihan asvaltilla kävelyyn.

Aloitin kesän alussa lenkkeilyn, jalat ovat olleet tosi kovilla kun vauhti ja matkat ovat pidentyneet. Harvensin lenkkeilyn joka toiseen päivään kun polviin sattui niin että jouduin ottamaan särkylääkkeitä pystyäkseni nukkumaan.
Nyt kaikki on ok, eli minulla meni vain ilmeisesti "totutellessa" jonkin aikaa.

[QUOTE="lenkkeilijä";24685229]Aloitin kesän alussa lenkkeilyn, jalat ovat olleet tosi kovilla kun vauhti ja matkat ovat pidentyneet. Harvensin lenkkeilyn joka toiseen päivään kun polviin sattui niin että jouduin ottamaan särkylääkkeitä pystyäkseni nukkumaan.
Nyt kaikki on ok, eli minulla meni vain ilmeisesti "totutellessa" jonkin aikaa.[/QUOTE]

Eli pitäskö vähentää lenkkeilyä joka toiseen päivään? kun mietin että tuleeko liian vähän liikuntaa jos lenkkeilee joka toinen päivä 45min-tunnin ja jumppaisi vain joka toinen päivä? Jumppaan siis selkä ja vatsalihaksia sekä hartian lihaksia fyssarin ohjeiden mukaan, sillon annettu ohjeensi harjoitella joka päivä.

Minä olen pitänyt ainakin yhden, nyt syksymmällä kaksi päivää viikossa taukoa kaikesta liikunnasta. Painonpudotusmielessä siis liikun, ja siksi jalatkin kai olivat niin kovilla.
Tee pidempi lenkki kerralla, 1,5h, harvemmin, jos tuntuu ettet saa tarpeeksi "ulkoilmaa"? Jumppaan itse noin kerran viikossa ja teen crosstrainerilla pari kertaa. Vesijuoksu on kipeille jaloille tosi hyvä.

Joka päivä ei saisi juosta. Itsekin tässä olen lenkkeilyn kuukausi sitten aloittanut. Palautuminen ja kunnon koheneminen tapahtuu juuri lenkkeilyn välipäivänä. Kolme kertaa viikossa riittää kunnon kohottamiseen ja vartalon muokkaamiseen. Jos vielä jumppaat lisäksi niin menee liiallisuuksiin ja elimistö ei saa lepoa.

Toki kilpaurheilijat treenaa jopa useita kertoja päivässä, mutta he ovatkin huippukuntoisia.

[QUOTE="vieras";24685293]Joka päivä ei saisi juosta. Itsekin tässä olen lenkkeilyn kuukausi sitten aloittanut. Palautuminen ja kunnon koheneminen tapahtuu juuri lenkkeilyn välipäivänä. Kolme kertaa viikossa riittää kunnon kohottamiseen ja vartalon muokkaamiseen. Jos vielä jumppaat lisäksi niin menee liiallisuuksiin ja elimistö ei saa lepoa.

Toki kilpaurheilijat treenaa jopa useita kertoja päivässä, mutta he ovatkin huippukuntoisia.[/QUOTE]

Itse en juokse, kävelen todella reipasta kävelyvauhtia (3km/puolessa tunnissa). Fysioterapeutti sanoi että pitäs jumpata joka päivä =O

[QUOTE="a p";24685385]Mut mikä olis oikea määrä liikuntaa? monta kertaa lenkille ja monta kertaa jumppaa? itse ihan hukassa.[/QUOTE]

Oikea määrä liikuntaa? No ainakin oikea määrä lepoa on se että ei mennä huhkimaan silloin kun paikat on kipeinä.

Yhteistyössä