Jalkoja pakottaa

  • Viestiketjun aloittaja Ihmeissäni
  • Ensimmäinen viesti
Ihmeissäni
Minulla on parin kuukauden aikana ollut toistuvaa jalkojen pakotusta. Molempia jalkoja pakottaa koko matkalta niin kuin kuumeessa ollessa. Muita oireita ei ole. Kirjoittelin tuonne klinikan puolelle ja joku epäili, että minulla olisi alkamassa vaihdevuodet. Olen 42-vuotias. Kertokaa te joilla vaihdevuodet alkoivat jalkasäryillä kokemuksianne.
 
kuivakka
Enpä ole tiennyt jalkaoireiden liittyvän vaihtareihin. Minun jalkojani on pakottanut jo useamman vuoden silloin tällöin, ainakin kun olen paljon päivän mittaan jaloillani"" hippasemassa"" töissä tai kotona. Olen syyttänyt huonojalkaisten sukugeenejä. Suvussa on paljon huonojalkaisuutta, vaikka muuten jaksaisikin vanhempana. Liikun kyllä paljon. Minun vaihtarit alkoivat ennen 45-vuotta kuukautisten poisjäämisenä. Hikoilut tulivat siitä muutamien vuosien kuluttua. Olen nyt 50-vuotias
 
52 v
Kyllä jalkoja vaan on särkenyt viime vuodet aina aika ajoin.
Särkyä lonkasta polveen tai ihan jalkaterään asti. Ne alkoivat itse asiassa varmaan n. 10 v sitten eikä lääkäri ole osannut sanoa syytä. Nyt olen 52 ja menkat loppu sekä normaalit oireet. Pärjäilen toistaiseksi ProBalanssilla.
 
Pian 54v.
Miunkii jalkoja alkanut pakottelemaa iha tässä muutaman kuukauden sisäl. Olen hieronu ja rentouttanu, se auttaa aika mukavast.
Muita oireita ei oikeastaa oo, hiki- ja sydämentykytyskohtauksii ain sillo tällö muutaman sekunnin.
FSH, jos oikee tuo, ol 38. H 1006 FIN tippoi otan ain sillo tällö, ku muistan, eli sillo ku on nuo tykytykset.
Mut eihä sitä tiijä huomisest, mite mitäkii tullee, mut elän päivä kerrallaa.
Hikikohtauksii ei oo ollu yöl, ainakaa viel. Hikikohtaukset päivälkii aika lievii, mitä tääl oon lukenu toisten.
Mut tsemppii meil kaikil ja Oikee Hyvää Uutta Vuotta 2006!!
 
kuivakka
kiitos muistutuksesta ( tuota H 1006:tta minullakin on kaapissa, en vain ole muistanut ottaa. Ei kai se ole vanhaksi mennyt kahdeksassa vuodessa jääkaapissa) Muisti on myös asia joka pätkii samalla vaihtereitten kanssa, oikein ärsyttää.
 
Anne
Tuttua on tuo jalkojen pakotus. Itselläni alkoi jo kahdeksisen vuotta sitten. Oman kokemuksen kautta uskon, että liittyvät vaihdevuosiin, samoin kun välillä kylmät jalat. Kylmiin jalkoihin auttaa yösukat, olen käyttänyt ainakin kymmenen vuotta, takaa hyvän yöunen, ei ainakaan tarvii herätä paleleviin jalkoihin. Täytän tänä keväänä 50v. Nyt kun syön estrogeeniä, ei ole jalkojakaan pakotellut, mutta yösukista en luovu!
 
Pakotus jaloissa
Otin illalla Osteomaxin 165mg, magnesiumia 50 mg, D-vitamiinia 50 ug. Puolen tunnin päästä alkoi jalkojen pakotus, piti koko ajan liikutella. Oisko d-vitamiinista johtuvaa.
 

Yhteistyössä