Jälleen supistusasiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joko kohta?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joko kohta?

Vieras
Kovettuuko maha kokonaan kun tulee niitä ns. oikeita supistuksia...?

Mulla alamahassa tuntuu todella kipeeltä kokoajan, etenkin liikkuessa,vauva niin alhaal jo, mutta sitten tuee sellasia kipupiikkei, joita ainakin kuvittelisin supistuksiksi, ensin tuee sellai aaltomainen kipu, joka tonne alavastaan parkkeeraa itsensä, kestää 15-60 sek. Maha tuntuu kovalta, muttei kumminkaan ihan kaikkialta. Näitä tuli eien ihan säännöisesti, mutta loppui kumminkin silleen et en näytille mennyt. Särkyihin olen ottanut Pandol 1000mg, ja muuten kivut (joita on olut paljon ) on kaikonnut, mutta nää on tullut, ja eikös ole niin et supistuksiin ei särkylääkkeet autakkaan.

Viikkoja on 40+ ja limatulppa on tulut ulos jo reilu viikko sitten, mutta nyt eilen ja toissa päivänä on jokaikisen vessareissun yhteydessä tullut sellasta kirkasta limaa. Mitähän mahtaa olla? ei mitään viiruja tms... onko muilla ollut synnytyksen korvil tollasta "vuotoa".

Suuri ja kaunis kiitos jos joku jaksaa tähän vastailla.

tuhannesti kiitoksia eijonalle vastauksesta. Aina vaan silmiin osuu et maha kovettuu, ja oon sitten saanut kuvan et koko maha sitten kuuluis kovettua, ja eilenkin ihmettelin kun ns. osa jäi kumminkin joustavaksi (vasemmalta puolelta ylhäältä....) Eli nyt vaan ootellaan et säännöllistyy niin että päästään tositoimiin :)

Toinen tulossa, esikoinen on 6,5 ja tuntuu et en siitä raskaudesta muista mitään... muutenkin se raskaus oli todella helppo mutta tää toinen onkin sitten ollu kaikkea ongelmaa täynnä...:( mutta niinhän se on et raskaudet aina erilaisia.

itsellä kolme lasta, kaksi tyttöä 2,5 ja vajaa 8v ja poika 6v. Itse huomasin, että tyttöjen ja pojan raskaudet ihan erilaisia, myös masun malli. Kuopuksesta tiesin masu muodosta, että tyttö tulee.

lisään tähän oman kyssän =) voiko supparit tuntua myös reisissä? koko päivän juilinut mahaa olo on outo ja menkkamaista jomotusta aika ajoin..reisiä vaan on kolottan koko hiivatin päivän, alkaa hermo menee. nii ja viikkoja mulla nyt tasan 38. En oo ensi synnyttäjä mut eipä ole ennen reisiä tällee juilinut

Kyllä ne reisissä tuntuu kuulemma useammallakin ihmisellä. Se on vaan mun mielestä aika jännää että esimerkiksi neuvolassa sanovat aina (ainakin mulle )että maha kovettuu ja selässä ja mahassa tuntuu. Esimerkiksi tosta että reisissä tuntuu tai ettei se koko maha kovetukkaan niin ei ole ollut minkään laista puhetta, ja muutekin kun kysyn sielä neuvolasta jotain niin tuntuu että saan vaan ympäripyöreitä vastauksia, joista ei sitten loppupeleissä otetakkaan mitään selkoa.

lisään tähän oman kyssärin, eli voiko nivusissa tuntua siis ihan vaan toisella puolella ne supistukset..? Alamahassa samaan kertaan... turhaan kun en synnärille tahtois mennä, kun on ennestään lapsia, jotka tarttee hoitoon viedä ennen lähtöä...

Tämä ei nyt varsinaisesti asiaan liity mutta onko muilla kuulunut jotain ihme naksahduksia/"ritinää" vatsasta? Loiskuttaako vauva vettä vai mitä ihmettä? Ei ole mitään suoliston möyryämistä, se on vissi. Nyt siis rv 38+4

Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
ei kyllä oo kuulunu, mutta muistaisin et oisin aiemminkii lukenu tällä palstalla ko jutusta, en muista et olitko se just sinä joka kirjoitti vaiko joku muu.

En aiemmin, muuten ku ihan ohimennen tuossa siivousaloituksessa äsken :D

jos vaikka näin illemmalla ois hiukkasen enmpi taajuuksilla.

Mua häiritsee kovasti se kun en oikeen tiiä kuinka kauan ja tiheesti uudelleen synnyttäjää kuuluu supistella ennen kun sinne synnärille mennään--- minä myös neuvolasta saan vaan ympäri pyöreitä vastauksia, eli joskos teiltä sais suomen kielisiä vastauksia:)

Alkuperäinen kirjoittaja koitetaas taas nostaa:
jos vaikka näin illemmalla ois hiukkasen enmpi taajuuksilla.

Mua häiritsee kovasti se kun en oikeen tiiä kuinka kauan ja tiheesti uudelleen synnyttäjää kuuluu supistella ennen kun sinne synnärille mennään--- minä myös neuvolasta saan vaan ympäri pyöreitä vastauksia, eli joskos teiltä sais suomen kielisiä vastauksia:)

jos on lyhytmatka sairalaan ja edellinen ei ole tullut syöksyllä niin voi olla kotona niin kauan kun pystyy olemaan... (teoriassa voi harkita lähtön kun supparit tulee alle 5min välein)

No mulla on viikko 39 menossa ja vapusta asti enteilly muka synnytystä supistuksilla ja kivuilla ja luiden rusahduksilla. Limatulppa irtos tasan neljä viikkoo sitten.
Nyt alkaa jo vituttaa kun mitään ei tapahdu sen kummemmin kuin että supistelee epäsäännöllisesti, välillä menee koko maha kovaksi ja välillä vain alamaha.
Mut sit nuo kivut! Tuntuu kuin joku ampus nuolia tuonne pilluun ja kohtuun, välillä tulee aaltomaisesti ne kivut, välillä salamana iskee, että joutuu kaksin kerroin menemään ja jalat meinaa mennä alta. Mulla kipuilee myös häntäluuhun ja reisiin.
Ensisynnyttäjänä en tiedä et mitä nää meinaa, mitkä on kunnon supistuksia jne. :headwall:

että alkaa vaan vituttaa entistä enempi jos lähtee synnärille turhaan, kun eka muksut raahaa hoitoon esim keskellä yötä ja sitten ei ookkaan mitään synnytystä tulossa :(

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Tämä ei nyt varsinaisesti asiaan liity mutta onko muilla kuulunut jotain ihme naksahduksia/"ritinää" vatsasta? Loiskuttaako vauva vettä vai mitä ihmettä? Ei ole mitään suoliston möyryämistä, se on vissi. Nyt siis rv 38+4

:wave:
Rv 38+ ja masu naksuu aina välillä hassusti. En tiiä mistä se johtuu, eikä ekassa raskaudessa ollut mitään tällästä.

Supistuksia mullekin tulee joka päivä useita napakoita, aina iltaa/yötä kohti lisääntyen mut sit ne pirut aina lopahtaa.
Muutaman kerran yössä herään kunnolliseen (siis kivuliaaseen) supistukseen. Tuntuvat vaihtelevasti alaselässä, nivusissa&reisissä ja alavatsalla. Ei mullakaan koko maha kovetu kun harvoin supistuksen aikana.

Tässä vähän ootellaan, koska se lähtö tulis, oon jonkun aikaa ollut jo parille sormelle aukikin mutta itsepäinen on tuo pieni kun ei se suostu tulemaan ulos.. Isäänsä tullu vissiin :whistle:

Ja siitä sairaalaan lähdöstä.. Meiltä ei montaa minuuttia aja sairaalalle, joten huoletta oon niin kauan kotona kun vaan jotenkin kykenen.
Vaikka nää mun supistukset on inhottavia, niin en näitä kyllä kipeiks väittäs, kun tiedän mitä ne ihan oikeasti kipeet on...

Yhteistyössä