Jälleen supistusasiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joko kohta?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla ei kanssa mitään enteilyä (tai en tiiä kun en oo aiemmin ollu raskaana) synnytyksestä.. viikkoja 40+2...ja alkaa ottaa hermoille tää odotus, kun kokoajan vaan oottaa että vauva tulis jo...:)

Mä lähdin laitokselle kun oli 8h tulleet säännöllisesti 5min välein ja kotikonstit ei enää tehonneet. Synnäri oli täys ja mentiin päiv os. jatkamaan avautumisen odottelua. Se nakse jota mullakin oli, on vauvan nivelistä, samalla tavalla hän naksui synnyttyäänkin. Mulle synnärillä tolkutettiin ettei ole oikeita suppareita kun ei koko maha kovetu, sitä se ei tehnyt kokoaikana, mutta niin vaan oli käynnissä ja niin timakat kivut alamahassa+selässä. Jos asuu lähellä sairaalaa kannattaa olla kotona niin kauan kun suinkin,
kättärillä pääsevät kauempana asuvat päiv os odottamaan ettei tarvi ajella edestakaisin kauempaa.

Niin ja en halua pelotella, mutta voi käydä myös niin ettei supistele ensin ollenkaan vaan sitten kun lähtee niin heti kunnolla alle 5 min välein. Ja sen kyllä itse tietää, että nyt pitää lähteä sairaalaan. Muutenkin uskon itse niin että vauva "kertoo" äidille, että nyt olis syytä lähteä ainakin näytille, ainakin mulle tuli kummankin lapsen kanssa se tunne, ettei ollut epäilystäkään, että nyt vaan pitää mennä. Esikoinen syntyi rv 34+4 ja olin supistusten takia sairaalassa 10 päivää sitä ennen. Kuopus syntyi 38+5 ja supisteli jonkun verran miedosti pari kuukautta ennen h-hetkeä. Sitten kun alkoi niin heti kunnon kipeitä supistuksia ja lapsi syntyi 6h kuluttua supistusten alkamisesta. eli siis se mitä yritän runoilla (pää jumissa kun ei saa selkeää näköjään aikaiseksi) on että vaikka ei olis maha kovettunu tai kipu tuntuis ihan missä vaan, niin jos tulee tunne ettei kaikki ole kunnossa tai että nyt vauva syntyy niin sairaalaan vaan :D

Mä jo viime yönä aattelin, että joko sitä pääsis tänään synnyttämään kun supisteli niin kipeästi, mutta parin tunnin jälkeen tietenkin loppui kuin seinään sekin touhu :headwall:

Mä oon miettiny tässä, että oisko se risiiniöljypaukku paikallaan? Vanhan kansan ihmiset ovta sitä kovasti ehdotelleet....? :whistle:

mahtaakos jollain tällä palstalla olla kokemusta tuosta risiiniöljystä... ja siis kuinhan se sitten toimii...=) tai siis juu, jos joku vaan tajuaa mitä ajan takaa=)

Yhteistyössä