Jännittää olla yksin kotona lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermoheikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermoheikko

Vieras
Mies on piiiiiiitkästä aikaa omissa menoissaan tämän illan, tulee kotiin vasta puolenyön jälkeen. Yllätyksekseni olen ollut ihan hermoraunio koko illan, jotenkin pelottaa olla yksin lasten kanssa kotona. Ihan hassua, en edes tiedä mitä pelättävää tässä on! Ulkonakin vielä' tuulee kovasti ja kolinaa, suhinaa, ulinaa jne. kuuluu tänne sisälle asti. Milloinkahan minusta on näin hermoheikko tullut? Onko muita, jotka pelkäävät olla yksin lasten kanssa kotona?

Minä laitan aina kaikki ulko-ovet lukkoon heti kun tullaan lasten kanssa sisään. Mutta sen jälkeen ei pelota, lukitsemattomat ovet vaan saa hermostumaan, jos olen lasten kanssa yksin.

kyllä joskus vähän pelottaa. varsinkin nyt kun alkaa tulla pimeetä illalla ja ou nou sit kun on syksy..... mutta pakko koittaa olla rohkee kun mieskin on paljon pois kotoa (useita päiviä, joskus jopa viikkoja) töittensä takia. jotenkin sitä vaan on turvallisempi olo kun mies on kotona, ei voi mitään.....

enää ei pelota juuri ollenkaan. :D ennen mä kuulin jokaisen rasahduksen ja kolahduksen ja kuvittelen vaikka mitä. Varsinkin illalla. Kaikista kauheinta oli (no on vieläkin) mennä yksin nukkumaan. Onneksi mun ei kovin usein tarvi olla iltoja/öitä yksin lasten kanssa.

Mulla tämä on ihan tottumattomuutta, koska mies on viimeksi ollut yön poissa kotoa joskus 3 vuotta sitten ja iltaisinkin on toooodella harvoin muualla kuin kotona. Oli ihan outoa huolehtia yksin myös lasten iltatoimet, vaikka muuten kotiäitinä olenkin päivät yksin lasten kanssa.

Mä olen oppinut olemaan lasten kanssa alusta saakka yksin kotona, mies on tehnyt paljon yötyötä. enemän mua tavallaan ennen ahdisti käydä nukkumaan yksin, mutta nykyään osaan ottaa siitäkinkaiken ilon irti, välillä nimittäin tuosa 160cm leveässä sängyssä nukkuu 4 henkeä ja se alkaa olemaan liikaa, yksin nukkuminen on nykyään luksusta!

Alkuperäinen kirjoittaja Wm:
En o ikinä pelännyt yksinäisyyttä. Mielestäni jokaisen pitäis oppia yksinolon taitoki

Siis normaalisti tykkään olla paljon yksin ja omassa rauhassa, mutta tässä illassa on nyt jotain pelottavaa. Ehkä se on tuo myrsky, yhtäkkiä tullut ihan syyssää. Kaikki äänet, risahdukset ja rasahsukset...

Yhteistyössä