jännittää *turhiksien turhis*

09.02.2010
898
0
16
Mulle laitetaan ensi viikolla rytmihäiriötahdistin.
Tosi sekavat ajatukset, että pitäisikö olla iloinen vai itkeä.
Toisaalta tiedän et se voi pelastaa mun hengen ja on hyvä että tollanenkin on keksitty ja tietty se lisää mun elinaikaa. Toisaalta ajattelen et kun sellanen pitää laittaa oon jotenkin lähempänä kuolemaa. Ja joo mä tiedän et mua nuoremmillakin sellasia on mut silti tuntuu et tän ikäsellä, tahdistin...
Ja tulee aika robottimainen olo kun saan vissii kotiin sellasen laitteen jolla luetaan tahdistimen tiedot vetämällä se laite rinnan yli... piip piip piip.... (en mä tarkkaan tiedä miten se toimii ku en oo nähny)

Alkuperäinen kirjoittaja olds:
mulla on sydänlihasrappeuma ja mulla tulee kammioperäisiä rytmihäiriöitä, yhtään vakavaa ei oo viel tullu mut VOI tulla joten lääkärit päätti et parempi laittaa.

täytän syksyllä 29.

hyvä juttu että saat hyvän hoidon. mites tuo sairaus etenee, vai eteneekö ? kuinka vaikuttaa elämääsi?

Alkuperäinen kirjoittaja TULKINNANVARAINEN:
mulla on sydänlihasrappeuma ja mulla tulee kammioperäisiä rytmihäiriöitä, yhtään vakavaa ei oo viel tullu mut VOI tulla joten lääkärit päätti et parempi laittaa.

täytän syksyllä 29.

hyvä juttu että saat hyvän hoidon. mites tuo sairaus etenee, vai eteneekö ? kuinka vaikuttaa elämääsi?

Täältä voi lukea
http://piirit.sydanliitto.fi/karpatiat/Arkisto/fi_FI/dilatoiva/

Alkuperäinen kirjoittaja TULKINNANVARAINEN:

täytän syksyllä 29.

Täältä voi lukea
http://piirit.sydanliitto.fi/karpatiat/Arkisto/fi_FI/dilatoiva/

kiitos :)

Potilaat voivat menehtyä yleensä kahdella mekanismilla: vajaatoimintaoireisto pahenee pikku hiljaa hallitsemattomaksi tai sitten potilaat kokevat ns. äkkikuoleman, jolloin kuolinsyynsyynä on pahanlaatuinen, sydänpysähdykseen johtava rytmihäiriö.

että tossa mielessä se tahdistin on kyllä hyvä... en ollu vähään aikaan itsekään lukenu tota. Alkaa aina itteesä kammottaa. Mä oon koomista kyllä koko ikäni pelänny kuollakseni kuolemaa... saanu sen takii paniikkikohtauksia jne... sit mul tulee tällanen... mikä tuuri.

Potilaat voivat menehtyä yleensä kahdella mekanismilla: vajaatoimintaoireisto pahenee pikku hiljaa hallitsemattomaksi tai sitten potilaat kokevat ns. äkkikuoleman, jolloin kuolinsyynsyynä on pahanlaatuinen, sydänpysähdykseen johtava rytmihäiriö.

että tossa mielessä se tahdistin on kyllä hyvä... en ollu vähään aikaan itsekään lukenu tota. Alkaa aina itteesä kammottaa. Mä oon koomista kyllä koko ikäni pelänny kuollakseni kuolemaa... saanu sen takii paniikkikohtauksia jne... sit mul tulee tällanen... mikä tuuri.

Mitä jos ne paniikkikohtauksetkin on olleet tätä?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Mitä jos ne paniikkikohtauksetkin on olleet tätä?

no ehkä jotkut on voinu ollakki mut ei kaikki. Ku ei tiijetä onko tää ollu mulla syntymästä lähtien vai tuliko esim raskauden takia. Oon ny sairastanu melkein vuoden ja raskauden aikana tuli ilmi. Kyllä mä mietin et ku on lapset pienellä ikäerolla että jos se oli sit niin suuri rasitus sydämelle, sydän ei ehtiny toipuu edellisestä raskaudesta. Jokatapauksessa raskaus on suuri rasitus sydämelle ja jos mulla on sit sattunu olee vaiks joku vika geeni tai jotain...en tiedä... turha jossitella koska en voi muuttaa asioita ja mistäs tätäkään olis sit tienny.