Jännitysniska

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elivo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Elivo

Jäsen
22.10.2010
34
0
6
keski-pohjanmaa
Millaisia oireita se teillä aiheuttaa?
Mikä teillä on auttanu?
Entä oletteko huomannu että osa oireista olis ns "kuviteltuja" pelon ja paniikin aiheuttamia?
Vaivaako teillä niska jatkuvasti vai saattaako olla viikkoja tai kuukausia poissa ja palaa sitten? Entä kuinka kauan yleensä pahin vaihe kestää?

jännityspäänsärkyä, laukauisee joskus jopa migreenin, näköhäiriöitä, huimaa, puutuu käsi ja vaikka mitä ihme juttuja.... saattaa mennä 2-3kk ettei oo mitään ja sitte taas saattaa vaivata parisen viikkoa. mut nyt on kyl tosi pahana ollu kohta yli 2kk...

Mulla oireina jatkuva kipu hartioissa ja päivittäiset päänsäryt. Koitin hoitaa niskaa hieromalla, mutta lopulta homma laukesi siihen, että niska sanoi poks ja pää jäi jumiin. Sattui aivan törkeesti. Lääkäriltä särkylääkettä, pari rentouttavaa piikkiä ja relaxantit kotiin. Niitä vedin kuukauden päivät joka ikinen päivä, päänsärky vaan paheni ja niska oli edelleen ihan jumissa. Fysioterapeutti sanoi, että mulla on olkalihaksissa niin pitkälle kehittynyt lihaskovettuma, ettei se tule enää hieromalla aukeamaan, vaan ainoa apu on ammatinvaihto (mulla lihaskireys juontui pitkälti töistä). Irtisanouduin töistä helmikuun alussa, ja muutama kuukausi sen jälkeen alkoi helpottaa. Nyt on ollut jo monta kuukautta ihmeellisen hyvä olo, ihanaa kun ei ole koko ajan niskassa se kamala tunne.

Yhteistyössä