jänskättää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eka kertaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikö siinä käyttöohjeessa sanota mitään?

Mä käytin kerran minipillereitä muutaman viikon ajan, mutta en enää muista ohjetta.. Hain niitten tilalle pikapikaa kierukan, koska olin kuin pe*seeseen ammuttu karhu.

mun pitäis aloittaa mini pillerit... voinko alottaa ne nyt heti vaikka huomenna vai pitääkö mun odottaa kuukautisiin asti?

kato sieltä ohjeesta. kuukautisiin olisi hyvä odottaa että tiedät ettet ole raskaana kun raskauden aikana eivät ole kovin terveelisiä. mut jos ei esim imetyksen vuoksi ole kuukautisia ja tiedät ettet voi olla raskaana niin voi aloittaa hetikin, mut sitte pitää varmaan ainaki viikon ajan käyttää muuta ehkäsyä

ohjeessa lukee näin: Tablettien käyttöperiaate on yksinkertainen:
- Ota yksi tabletti kerran päivässä ilman taukoja.
- Ota ensimmäinen tabletti kuukautisten ensimmäisenä vuotopäivänä riippumatta siitä, oletko aiemmin käyttänyt jotain ehkäisyvalmistetta. Ota tabletti joka päivä samaan vuorokaudenaikaan. On erittäin tärkeää, että tabletit otetaan samaan vuorokaudenaikaan, sillä ehkäisysuoja voi heikentyä jo 27 - 30 tunnin kuluttua edellisestä tabletista. Ehkäisysuoja alkaa heti ensimmäisestä tabletista lähtien.

kato sieltä ohjeesta. kuukautisiin olisi hyvä odottaa että tiedät ettet ole raskaana kun raskauden aikana eivät ole kovin terveelisiä. mut jos ei esim imetyksen vuoksi ole kuukautisia ja tiedät ettet voi olla raskaana niin voi aloittaa hetikin, mut sitte pitää varmaan ainaki viikon ajan käyttää muuta ehkäsyä

raskaana en voi olla, viime yhdynnästä jo 3kk ja minulla oli juuri äsken kuukautiset loppuivat pari päivää sitten. en ehtinyt silloin aloittaa kun apteekkiin pääsin vasta tänään hakemaan pillereitä..

Yhteistyössä