Japanilainen ruoka- mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja murehdin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

murehdin

Vieras
Hävettää tunnustaa, mutta itse en tykkää kys. maan safkoista oikeastaan yhtään. Olen maistellut kaikenlaista (erilaiset sushit, nabet, pavut jne.) ja uskallan sanoa että ainoat ruoat, jotka menevät riisin lisäksi alas, ovat lähinnä muilta mailta alunperin tulleet kareeraisu, hayashi raisu ja nuudelit :(. Pahimpia ovat ruoat, jotka sisältävät merilevää, siinä kun on jotain mikä saa karvat pystyyn ja yökkäysrefleksin kulman taakse..! Sieniä en syö yliherkkyyden vuoksi ja niitä on etenkin talvisin tungettu jokaikiseen pataruokaan.

Ei tällä kai muuten niin väliä (eihän kaikki tykkää kaikesta), mutta olen intohimoinen Japani-fani noin muuten. Hieman outoa että maa, jonka historia on kerrattu useampaan kertaan ja jonka kieli on alkanut pikkuhiljaa avautua, on täynnä ruokaa jota en pistäisi suuhuni kuin ehdottoman nälkäkuoleman edessä!! Ollaan lykätty miehen kanssa Japanin reissua mm. tämän takia...

Mitä muut mammat ovat mieltä japanilaisesta ruoasta? Tykkäättekö?

Ensinnäkin, miksi pitäisi häveten myöntää että ei tykkää jostain? En ymmärrä tuota, niin kuin kaikki muut kulttuurit paitsi meidän oma, olisi jotenkin niin hienoja että jos ei jostain pidä niin se on paha asia. Pah.

Ja juu, rakastan japanilaista ruokaa!

Yhteistyössä