Järjestetään ensi kesä isot lapsettomat juhannusjuhlat suvun kanssa. Onko teistä hyvä idea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Ajateltiin pitää isot kekkerit tanssilavoineen ja kutsua sukua sekä ystäviä juhannuksen viettoon. Ehkä hommataan bändikin jotta on kiva tanssia ja kuunnolla livemusiikkia. Lapsia ei aiota ottaa mukaan kun niistä lähtee melua ja on kova homma vahtia niitä. Onko teistä OK?
Lapsia jotka eivät pääse, on ehkä 15. Osa serkkuja keskenään. Mitähän niille keksisi, mihin hoitoon?

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28703115:
hohoijaa, palkatkaa niille kaks hoitajaa johonkin tarpeeksi isoon tilaan. parempi kun eivät ole näkemässä aikuisten juopottelua
Mitä pahaa siinä juopottelun näkemisessä on?

Ei meillä erityisemmin juopotella, vähän olutta ja viiniä kaikkien grilliherkkujen kanssa.

Ikärajaksi laitetaan 15v.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28703115:
hohoijaa, palkatkaa niille kaks hoitajaa johonkin tarpeeksi isoon tilaan. parempi kun eivät ole näkemässä aikuisten juopottelua

Kyllä tiedetään että sukulaisemme ja ystävämme haluavat isot ryhmäjuhlat juhannuksena.

Mutta mitenkähän käy kun ehkä ollaan itsekkäitä eikä haluta lapsia mukaan jotta saadaan olla rauhassa aikuisten kesken.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28703126:
Hmm, ihmisillä on kyllä usein juhannuksena paljon omiakin suunnitelmia, joten tuo ajankohta saattaa kyllä karsia ison osan kutsutuista. Oletko varma, ettei joku toinen ajankohta olisi parempi?

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28703126:
Hmm, ihmisillä on kyllä usein juhannuksena paljon omiakin suunnitelmia, joten tuo ajankohta saattaa kyllä karsia ison osan kutsutuista. Oletko varma, ettei joku toinen ajankohta olisi parempi?

Juhlat on ok, mutta mun mielestä vois ihan hyvin hankkia paikalle sen keskitetyn lastenhoidon. Vaikka niin että lastenhoito järjestetty mutta se maksaa xx euroa per lapsi. Itse juhliin ei lapsia ole kutsuttu.

Vähän erikoista että kaikkien vieraiden oletetaan pystyvän maksamaan yli 100 euroa lastenvahdille mutta häissä tai muissa juhlissa se kustannus on juhlien järjestäjälle ihan mahdoton että paikalla olisi lapsia.

Me vietetään ensi juhannus mökkeillen koko perheellä suvun kesken, kuten on tähänkin asti tehty.

[QUOTE="Vieras";28703137]Kyllä tiedetään että sukulaisemme ja ystävämme haluavat isot ryhmäjuhlat juhannuksena.

Mutta mitenkähän käy kun ehkä ollaan itsekkäitä eikä haluta lapsia mukaan jotta saadaan olla rauhassa aikuisten kesken.[/QUOTE]

No nyt en oikein tajunnut, että kuka haluaa - jos te kaikki aikuiset haluatte, niin sitten ne on varmaan helppo järjestää. Sitten taas, jos kaikki haluavat ryhmäjuhlat ja vain osa haluaa niistä lapsettomat, niin kannattaa varautua, että osa ei tule paikalle. Mutta se ei liene mikään ongelma, koska voihan niitä juhlia järjestää sitten myöhemmin toiset, jonne saa ottaa lapsetkin mukaan (ja taas paikalle tulevat ne, jotka haluavat ja/tai pääsevät).

Eli en usko, että tuossa mitään kovin ihmeellistä käy, kunhan muistatte jutella asiasta kaikkien kanssa, ettei ikäraja tule kenellekään yllätyksenä. samoin kannattaa suunnitella yhdessä juhlapaikka, tarjoilut, ajankohdat, tekemiset, yms.

Hauskoja juhannusjuhlia! Aika aikaisin tosin olette jo suunnittelemassa ;)

Mä olisin epäsosiaalinen ja jättäisin kemut väliin. Mun mielestä juhannus on perhejuhla. Vihon viimeisenä viettäisin sitä ilman lapsia. Mistä sitä paitsi revitään lastenvahti juhannukseksi, kun kaikki muutkin viettävät sitä? Olettaen vielä, että lähisuku on samoissa juhlissa, eivätkä olisi käytettävissä ja kavereita taas ei kehtaa tuollon vaivata.

Viettäisin vaikka kesäjuhlia jonain muuna ajankohtana.

nyt minäkin sanon että provo, noiden hääkeskusteltujen vuoksi.
mutta joo, riippuu varmastikin mistä nuo lapselliset löytävät hoitajan. itse en jättäisi omiani ihan kelle tahansa/minne tahansa.
sitäpaitsi meille juhannus on perhejuhla; käydään katsomassa kokkoa, juhannussaunassa ja pelataan mölkkyä, tikkaa ym.
minä en ole kutsuttujen listalla, mutta jättäisin siis väliin.

No me ei varmaan päästäis, jos lapsia ei saa tuoda. Useat lapsenvahdit meillä sukulaisia (jotka siis ilm tulis kans juhliin) ja ei ehkä kavereita sais lapsenvahdiksi juhannukseksi. Mut jos ei haittaa et ne lapselliset ei tuu, niin mikäs siinä.

No minulla ei kävisi mielessäkään lähteä sukujuhliin ilman lapsia. Minusta suvun tapaamisen idea on, että siinä tapaavat sserkukset ja eri sukupolvet. On kiva nähdä lasten pikkuserkkuja, joita ei muualla tapaa jne. Kavereiden kanssa voisin kuvitella tuollaisia juhlia, mutte en juhannuksena.

Huoh...Kylläpä jollekin nyt ottaa koville tuo lapsettomat häät -aihe. Koita nyt vaan selvitä siitä, ettei lapset ole joka paikkaan tervetulleita, vaika lapsista pidettäisinkin.

Ei ole brovo.

No sitä me juuri olemme perheiden ja ystävien kanssa isommalla mökillä tehneet. Seurapelejä, saunomista jne. Mutta emme nyt aio kutsua lapsia koska me haluamme sellaiset aikuisten juhlat nyt. Onkohan se esim. sisaruksille ja serkuksille OK, etteivät saa grilliherkkuja ja kokkoa nähdä?
Onko se pakko olla itsekäs mukamas jos haluaa aikusten juhlat?

[QUOTE="vieras";28703160]nyt minäkin sanon että provo, noiden hääkeskusteltujen vuoksi.
mutta joo, riippuu varmastikin mistä nuo lapselliset löytävät hoitajan. itse en jättäisi omiani ihan kelle tahansa/minne tahansa.
sitäpaitsi meille juhannus on perhejuhla; käydään katsomassa kokkoa, juhannussaunassa ja pelataan mölkkyä, tikkaa ym.
minä en ole kutsuttujen listalla, mutta jättäisin siis väliin.[/QUOTE]

[QUOTE="Vieras";28703191]Ei ole brovo.

No sitä me juuri olemme perheiden ja ystävien kanssa isommalla mökillä tehneet. Seurapelejä, saunomista jne. Mutta emme nyt aio kutsua lapsia koska me haluamme sellaiset aikuisten juhlat nyt. Onkohan se esim. sisaruksille ja serkuksille OK, etteivät saa grilliherkkuja ja kokkoa nähdä?
Onko se pakko olla itsekäs mukamas jos haluaa aikusten juhlat?[/QUOTE]

Ai että ihan BROVO?

Ajatus aikuisten mökkijuhlista on kiva, mutta ajankohta vähän huonosti valittu kun juhannuksena suuri osa ihmisistä viettää aikaa perheensä kanssa. Vähän sama juttu kuin jouluaattona, kuinka moni lapsiperheen aikuinen on lähdössä johonkin ilman perhettään jos ei ole pakko?

Jos toi nyt on vaikka serkusten kesken niin että isovanhemmat hoitaa lapset niin homma ok. Jos isommalla porukalla niin että isovanhemmatkin on kutsuttu mutta lapsia ei niin käyttäisin hetken mietintämyssyä päässä mihin ne lapset voisi juhannuksena hoitoon saada.

[QUOTE="Vieras";28703191]Ei ole brovo.

Onko se pakko olla itsekäs mukamas jos haluaa aikusten juhlat?[/QUOTE]

Kuinka monen kuvittelet jättävän lapsensa pois keskikesä juhlasta? Minne lapset ylipäätään saa hoitoon juhannusaattona, kun Suomi on käytännössä kiinni? Jos joku nyt ei perheensä kanssa halua juhannusta viettää...

[QUOTE="sasa";28703214]Kuinka monen kuvittelet jättävän lapsensa pois keskikesä juhlasta? Minne lapset ylipäätään saa hoitoon juhannusaattona, kun Suomi on käytännössä kiinni? Jos joku nyt ei perheensä kanssa halua juhannusta viettää...[/QUOTE]

Samaa mietin...kaikki on omissa menoissaan ja jussina suomi sulkeutuu. Lapsettomia juhlia en sinällän karsasta, ajankohtaa kyllä miettis tarkkaan.

No mites ne lapsettomat juhannushäät? Ihan OK silloin kun nokassa on räksyttävä minä-itte-morsian?

[QUOTE="sasa";28703214]Kuinka monen kuvittelet jättävän lapsensa pois keskikesä juhlasta? Minne lapset ylipäätään saa hoitoon juhannusaattona, kun Suomi on käytännössä kiinni? Jos joku nyt ei perheensä kanssa halua juhannusta viettää...[/QUOTE]

Yhteistyössä