Järjetöntä touhua tuo lasten hankkiminen ennenkuin on päivänkään työkokemusta mistään työstä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöh

Vieras
Ja oikein useamman lapsen hankkiminen, niin että ikää on jo 25v siinä vaiheessa kun töihin pitäisi alkaa ajattelemaan ellei onnistu vielä uudelleen raskautumaan!!!

Erinomainen malli lapsilleen ja elätti miehelleen!!!

Mutta siis, kesätöitä ei taideta laskea oikeiksi töissä määritelmässäsi vai?

Eli, siinä vaiheessa kun minä menen oikeisiin töihin tulen olemaan 27v. Ja mies elättää minut, tosin nyt mies on ollut minun elättinä viimeiset 4v.. Mutta mitenköhän nuo lapset, jääköhän jotain traumaa :/

Hm. Vast'ikään siskoni kertoi erään luennoitsijan sanoneen, että ihannetilanne työnantajalle olisi, että kaikki naiset tekisivät ne normin mukaiset kaksi lasta ennen kuin astuvat työelämään. :whistle: tiedä sitten, mitä tämä kertoo luennoitsijasta (joka oli mies ), yhteiskunnasta, työnantajista ja naisen asemasta yhteiskunnassa...

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Onko lasten hankkimisessa yleensäkään järjeä?

Niinpä!!!

Jos tarkkaan ajatellaan niin ei =)...mutta toisaalta on ne kyllä niin ihania.

Ja aloittajalle...se ois niin ihanaa kun elämän voisi suunnitella etukäteen ja päivälleen mitä tekee milloinkin, mutta kun se ei mene niin...

Meillekin lapsi tuli "yllätyksenä"...siis suunnittelematta ja juuri kun valmistuin...työkokemusta kyllä löytyy, mutta ei varsinaisesti omalta alalta. Mutta so what...en oo onneks kenenkään elätti, vaan meillä on yhteinen talous, johon mä varmasti kannan korteni kekoon tässä muutaman vuoden sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Ja oikein useamman lapsen hankkiminen, niin että ikää on jo 25v siinä vaiheessa kun töihin pitäisi alkaa ajattelemaan ellei onnistu vielä uudelleen raskautumaan!!!

en tiedä yritätkö ärsyttää vai mikä pointtisi on. minä olen alle 25vuotias ja kaksi lastakin on jo, silti olen ollut töissä 15-vuotiaasta asti ja ammattikoulun ohellakin tein töitä että sain osuuteni vuokrista maksettua. nyt olisi töihin paluu edessä, toivottavasti vakipaikka mutta jos ei niin ehdottomasti otan pätkätöitäkin vastaan. tähän väliin voisin sanoa että tyhmiä ovat ne jotka pistävät työn elämässä ykkössijalle. töitä kyllä ehtii paiskimaan sitten 25-vuoden toisella puolenkin.

mä en edes tiedä koska tulen menemään oikeisiin töihin, syksyllä lähden kyl työkkärin kautta harjoittelemaan mut sitä tuskin lasketaan :xmas: minun lapset on jo pilattu, yhkin kun olen :whistle:

Joo-o ehkä mä sitten olen järjetön koska olen 25v ja mulla on kolme lasta mutta lapsia olen hoitanut 12 kesäsestä asti ja lastenhoitajan työtä olen kokeillut jo monta vuotta :D

Kuka on ketäki arvostelemaan ja sanomaan mikä on oikee aika tehdä lapsia! Kaikilla on se oma aika.. joillaki se ei ole ikinä (Sitten vanhuuden päivillä ruikutetaan, ku ollaan niin yksinäisiä).

Töitä kyllä riittää varmasti aina, sekinhän on pitkälti itestä kiinni. Vaikka työnantajat ovatkin odottavia äitejä vastaan, vaikkeivat saisikaan olla. Varsinkin miehet on törkeitä!

No, missäpä tässä maailmassa nykyään mitään järkeä olisi... Sehän se vasta järkevää onkin, että ensin odottaa kitkutellaan töissä ja stressaannutaan siellä ja hankitaan kaikki mahdollinen ja mahdoton, mitä rahalla saa ja sitten lähes keski-iässä aletaan itkeä sitä, kun lapsia ei tulekaan, vaikka niille olisi valmiina jo neljä maksettua makuuhuonetta... ja sitten kun väkisin väännetään hoidoilla yksi Kaisa-Petteri, niin sössötetään luonne piloille, annetaan kaikki mitä lapsi ei edes haluaisi ja ihmetellään, miksi kukaan ei ymmärrä meiän pikku kukkaista...

hmm..onhan sitä nykyään kaikenmoisia tet jaksoja jo kouluissa niin onhan meillä työkokemusta varmasti kaikilla ainakin edes se päivä...
itse en vakitöissä ollut ennen lasta,mutta kun en päässyt kouluun olin pienellä palkalla töissä ja tietenkin kesätyöt. kouluun pääsin myöhemmin ja jäi kesken kun raskauduin. lapsen syntymän jälkeen menin töihin (lapsi n.10kk) ja olin siihen asti kunnes syntyi toinen lapsi parivuotta myöhemmin. hyvinpä mä ainakin oon pärjänny vaikkei sitä työkokemusta kerenny kertyyn niin kovasti...ja mies ei oo mua koskaan elättäny. mä elätin exää ennenkun silmät aukes. nyt meillä on aviomiehenikanssa ihan yhteiset rahat,toki se tienaa paljon enemän kun minä. 25v täytän tässä kuussa ja kolmas lapsi syntyy kesällä. kerkee niitä töitä tekeen jälkeenkinpäin.

Mulla on ikää kohta 26v ja oon kotona 3 lapsen kanssa( tai vanhin on jo ekalla ja toka menee eskariin,tää kolmas on sit kohta 2v ) Mut mullei oo ammattia,ei töitä. Oon ylpee kotiäiti.

Niin ja oon yh. Kaiken lisäksi koulunloppuun viemistä ei voi edes suunnitella kun pakkaa olla tutkimukset kesken vielä..

Itse olen ollut perhepäivä hoitajana ja olen kuullut kun perhepäivä ohjaaja on "kiukutellut" taas kun ihmiset tekee lapsia ja tuovat ne heti hoitoon. Jonkun mielestä väärin kun joku haluaa itse hoitaa lapset ja toisen mielestä väärin kun joku on taas ura ohjus.
Lapsia ja kasvatusta ei kaikki arvosta, mutta se näkyy kun lapsia ei ole kasvatettu.
Olen kyllä kuullut vanhemmilta naisilta kun ne ovat katuneet kun eivät ole kerenneet tehdä enempää kuin 1-3 lasta ja myöhemmin todenneet elämän tyhjäksi.

Ja kun töihinlähdön "riski" koittaa, niin pamahdetaan uudelleen raskaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:

Ja kun töihinlähdön "riski" koittaa, niin pamahdetaan uudelleen raskaaksi.

Juuri näin.....

Yhteistyössä