Järkevää tekemistä vauvan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaisuppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaisuppi

Vieras
Hei,

Olen nyt äitiyslomalla kolmatta kuukautta. Tarkoitus on olla kotona kunnes tyty on puolivuotias. Nyt jo hajottaa. Vauva on ihana ja kaikki on mennyt hyvin, mutta seinät kaatuu päälle. Onko mitään ideoita missä voitaisiin vauvan kanssa pyöriä? En kestä mitään mammakerhoja. Minulla on pari ystävää jotka ovat lasten kanssa kotona, mutta ei sitä oikein joka päivä jaksa kyläilläkkään. Kaipaan aikuista järkevää juttuseuraa päiviini, ei jaksa vauvaakaan tuijotella montaa tuntia kun se nukkuu, vaikka söpö onkin :)

Tuskanen vaihe helpottuu oikeastaan vasta sitten kun lapsi rupeaa liikkumaan ja puhumaan, itse olin ihan tuskissani vielä puolisen vuotta sitten, mutta nyt tää on jo ihan mukavaa. Mamma kerhoissa ei pyöritä, mutta leikkikentillä käydään, kaupoilla, kylässä, pyöräilemässä muutoin vaan tai sitten leikitään kotipihassa. Mun mielestä 3kk ikäisen kanssa voipi tehdä oikeastaan ihan mitä vaan ja mennä mihin vaan, varsinkin jos imetät, niin ei tartte ruokailujakaan murehtia. Kolme kuukautta sä seisot vaikka päälläs, nopeeta se aika kuiten loppujen lopuksi mennee.

Jos sä meinaat jo kolmen kuukauden päästä palata töihin, niin eikö olisi järkevämpää ottaa kaikki ilo irti kun vielä saat olla himassa?

Miksi muuten viet jo kuusikuisena hoitoon, jos saan kysyä? Itse menin töihin kun vauva oli 8-kuinen ja kun puoli vuotta oli mennyt, aloin jo kaipaamaan takaisin kotiin. Lastenhoidon ja työn yhdistäminen on todella rankkaa vaikka lasten hoito työpäivien ajan olisi järjestetty.

Lenkkeilty ollaankin vauvan kanssa, jotain jumppaa voisi kyllä kokeilla! Tuo vauvakino voisi olla kokeilemisen arvoinen. En osaa tehdä käsitöitä :D

Vauva ei mene hoitoon vaan isänsä jää vuorostaan kotiin.

Yhteistyössä