"Järkeviä / tarpeellisia" joululahjoja lapsille?? Vnkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joulupukki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kunnon vahaliidut tammikuun pakkaspäivien piirrustushetkiin, usein myös sormiväreäjä tms.
Lisäosia, kuten monimutkainen siltasetti olemassa oleviin puujunarataan, jotta niiden leikeistä tulee taas haasteellisemia. Lastenkirjoja, äänikirjoja, dvd:itä, joiden käyttökaari on pitkä.

Minä en ymmärrä sitä, että paketoisin pienelle lapselle lakanoita tai pyyhkeitä, ellei joku lapsista sitten toivomalla toivoisi jotain tiettyä pyyhettä.

Suksetkin itse asiassa ostin 4-vuotiaalle eilen ja otettiin oitis käyttöön, tai siis yhden kerran niillä tepsuteltiin jo pihalla. Minusta olisi hassua pitää niitä kuukausi vintillä kun toisen tekisi mieli hiihtämään.

Omille toivoisin vaatteita. Villasukkia ja yövaatteita ainakin. Lakanat tarvis toiselle ja luistimet. Autot 2 tuli ostettua.

Jos ois isommat lapset, niin jotain kirjoja tai musiikkia tai leffoja. Joku joskus puhui ostaneensa lahjaksi leffalippuja. sekin on mun mielestä hyvä idea.

mä ostin kaverien lapsille kirjoja. heillä kaikilla hyllyt ja kaapit notkuu lelukrääsästä ja tiedän heidän sitä tänä jouluna muualta taas paketti tolkulla saavan lisää...
omille lapsille ostin 2pakettia/lapsi. vanhempi saa toivomansa kosketusnäyttökännyn + lautapelin ja nuorempi ihailemansa kassakoneen+ leikkiruoka korin.

Lehtitilaus
Uimahallilippuja/kausikortti ja uimalasit
Laskettelulippuja
Lippuja keilaradalle
Pitserian lahjakortti
Tiimarin lahjakortti
teatterilippuja
konserttiliput
liput karting-radalle

Parasta olisivat ne "sovimme tammikuussa yhden lauantain ja tulen hakemaan sinut aamulla. Menemme teatteriin/konserttiin/museoon/taidenäyttelyyn/taidetyöpajaan, yhdessä syömään ja sen jälkeen vähän shoppailemaan" -tyyppiset kortit, joissa lapsi saa aikaa aikuisen kanssa ja kokemuksia joita ei ehkä muuten tulisi vastaan.

Ja ei tulisi muovikrääsää nurkkiin.

[QUOTE="Piika-äiti";25079778]Kunnon vahaliidut tammikuun pakkaspäivien piirrustushetkiin, usein myös sormiväreäjä tms.
Lisäosia, kuten monimutkainen siltasetti olemassa oleviin puujunarataan, jotta niiden leikeistä tulee taas haasteellisemia. Lastenkirjoja, äänikirjoja, dvd:itä, joiden käyttökaari on pitkä.

Minä en ymmärrä sitä, että paketoisin pienelle lapselle lakanoita tai pyyhkeitä, ellei joku lapsista sitten toivomalla toivoisi jotain tiettyä pyyhettä.

Suksetkin itse asiassa ostin 4-vuotiaalle eilen ja otettiin oitis käyttöön, tai siis yhden kerran niillä tepsuteltiin jo pihalla. Minusta olisi hassua pitää niitä kuukausi vintillä kun toisen tekisi mieli hiihtämään.[/QUOTE]

Sinun ei tarvitsekaan ymmärtää.Kukin tekee perheessään omanlaiset ratkaisut.Ei lainkaan hassua jos saa pussilakanasetin tai sukset; vaikka niitä suksia hiukan joutuis odotteleen ja säilyttelemään piilossa.Riemu suksista voikin sitten olla moninkertainen ilo :)

Jos kyse on toisen lapsista, niin kysyisin vanhemmilta :) Ilahtuisin itse ainakin valtavasti jos multa kysyttäisiin että onko jotain tiettyä tarvetta, tavaraa..

Meillä toinen joulu tulossa lapsen kanssa eikä kummallakaan kerralla mummot eikö muutkaan oo olleet tippaakaan kiinnostuneita siitä, mitä me tarvittais.. yritin kyllä toivoa, mutta kuulemma joululahjat on ostettu jo. Viime jouluna tuli jo kaikkea tarpeetonta ja meillä ainakaan ei oo kovin hyvä rahatilanne, niin olisin ennemmin toivonut että olis voinu kysyä. Kyllä se silti ihan yhtä paljon lahjalta tuntuu!

Mua ärsyttää suunnattomasti tämä "en halua ostaa lapsille leluja, kun ne saa niitä kuitenkin" . Pyyhkeitä, lakanoita, vaatteita ja urheiluvälineitä meillä on loputtomiin. Niitä ostetaan aina tarpeeseen eikä pantata. Lisäksi noita kyseisiä tavaroita saa ostettua kirpparilta edullisesti, toisin kuin niitä leluja joita lapset toivovat.

Kun yksikään sukulainen ei osta niitä toivottuja leluja, niin käytännössä niiden ostaminen jää sitten aina itselle. Koska lapset kuitenkin toivovat niitä leluja ja aika surkea joulu olisi jos valtaosa lahjoista on noita "järkeviä" lahjoja.

Yhteistyössä