Järkipuhe ei auta, keksikää keino jolla saan asiat hoitumaan!!Heittäydyn ku*ipääksi NYT!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voimat lopussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voimat lopussa

Vieras
Olen kirjoittanut jo monen monta kertaa samasta aiheesta. Nyt vaan alkaa jo keinot ja aika loppumaan kesken.
Eli: meillä oli 2 vaihtoehtoa kun etsimme uutta omakotitaloa. Itse olisin kallistunut ensimmäiseen,jossa olisin päässyt suoraan töihin eli omaa yritystä pyörittämään.
Vaihtoehto kakkonen oli miehen vanhempien omistama omakotitalo, jossa kyllä hyvä toimitilat, mutta ei suoraan omalta alaltani. Eli tekemistä riittää, mies kun sai minut ylipuhuttua ostamaan tämän..
Tilanne on nyt se,että rahat alkaa olemaan vähissä,kun en ole mitään päässyt vielä tekemään.Töihin ulkopuoliselle en ole lähdössä,ja sen tiesi mieskin jo kun tämä talo ostettiin vuosi sitten.Syitä siihen on paljon, mm.pitkä matka hoitopaikkaan (37 km) ja sairasteleva lapsi.Aika usein pitäisi olla pois töistä jomman kumman. Lapsia siis useampi. Töitä en jokatapauksessa ole edes hakemassa,työkkäriin ilmoitin että aloitin oman yrityksen mahd.pian.

Näitä tiloja nyt en vaan saa käyttööni! Mitään ei tapahdu,appivanhemmat eivät tee mitään asian eteen. Jos yksikin työkalu on vaihtanut paikkaansa, tulee pian puhelu miehelle. Käytännössä noihin tiloihin ei uskalla mennä ollenkaan,vaikka ovat siis meidän omistuksessa. Meidät on ns.alistettu,jos otan asian puheeksi,appiukko lähtee ovet paukkuen karkuun.

Vaikka tiloja alkaisi tyhjentämään niin että joka päivä jompikumpi appivanhemmista olisi tyhjentämässä,aikaa menisi n.2 kk.
Elinaikaa meillä on tammikuun loppuun asti,sitten voi olla vaikeaa löytää rahaa enää asuntolainaan.
Mies sanoi että kyllä me jonkunlainen nurkka saadaan tuolta firmani käyttöön,mutta käytännössä se on mahdotonta; tarvitsen paljon enemmän tilaa (kun tuotteetkin ovat isoja!),ja lisäksi appiukko harrastaa terrorisointia jos jotain omaamme on tiloihin viety. Lommoja ja muuta ilmestyy nopeasti.

Jos saisin tukea mieheltäni,asia olisi ok :( Mutta en saa, mies kääntää nopeasti kaiken niin että kummankaan meistä ei tarvitse tiloihin edes mennä. Löysin halvalla erikoistyökalun (joka vie tilaa),ja se pitäisi tietysti lämpimään tilaan saada talteen, mies kun tajusi sen niin perui koko homman. Tekosyynä se ettei keretä hakemaan työkalua koska hän tekee pitkää päivää.. Ei tosiaan pidä paikkaansa,tajusi vaan että pitäisi viedä tuonne toimitiloihin se,kun ei mahdu muualle..
Olisin siis arvoltaan 2500 e työkalun saanut 600 eurolla...Vihaksi pistää,koko homma alkaa kaatua..

Täytynee ruveta kusipääksi,ja yksin vaan lähteä tyhjentämään tiloja niin että saan homman aloitettua.Appiukko kulkee varmasti koko ajan perässä.

Mitä ihmettä tässä keksii,odotanko vain suosiolla että tilat tyhjenevät (ja koska eivät varmasti tyhjene, maksimissaan maaliskuulle rahat riittävät ja sitten kaikki on menetetty).
Miten saan nuo pas*at savustettua pihalle,kun järkipuhe ei auta???

Kauppakirjassa ei ole mitään mainintaa. Ennen kaupantekoa tehtiin lappunen jossa määriteltiin kuka maksaa mitäkin (esim.tiemaksut) ,nimenomaan siksi kun heidän tavaroitaan on täällä vielä.
Tyhjentämisen piti alkaa heti silloin vuosi sitten (lukee lappusessa sekin),mutta mitään ei ole tapahtunut.Kyseessä siis tilat jossa pyörinyt isohko yritys,eli tavaraa on pukukaapeista lähtien ja PALJON!

Mies suostuu kaupanpurkuun,mutta ei suostu myymään taloa eteenpäin (siis sehän on edessä jokatapauksessa jos ei saada lainaa enää maksettua!).Appivanhemmat taas ostivat jo oman kiinteistön tästä saaduilla rahoillaan, eli ihan heti eivät olisi lunastamassa takaisin.

Ajattelin että ihan kylmästi alan viemään vaan omia tuotteitani ja tavaroitani toimitiloihin, mutta on iso riski että ne siellä vahingoittuvat....Taidan silti ottaa sen riskin,en keksi muutakaan.

Annat parin viikon määräajan johon mennessä tila on tyhjennettävä omistajan käyttöön ja jos tila ei ole tyhjä siihen mennessä tila tyhjennetään tavaran omistajan kustannuksella (appivanhemmat)

Kuulostaa vähän siltä kuin appivanhemmilla olisi edelleen avaimet? Lukot vaihtoon, mikä tarve heillä on pyöriä muiden omistamassa kiinteistössä?

Jos tavarasi vahingoittuvat, teet rikosilmoituksen ilkivallasta. Ja tosiaan lukot vaihtoon. Eivätköhän saa teidän kanssa sovittua hakupäiviä tai te hommattua roskalavaa, huutokauppaa pihalle ;)

Mulla on oikeasti aika surullinen olo..Melkein kymppitonnin autoni seisoo pihalla kesät talvet, koska appiukon vanha raihnainen rottelo (oikeasti max.1500 e) pitää olla sisätiloissa. Viime talven jäljiltä tuli 600 e remontti autooni kun seisoi pihalla.Täälläpäin suomea kun sitä lunta tulee aivan per*eleesti.

Jos saisin itse päättää,ajaisin ukon auton vaan kylmästi pihalle tuolta että saisin omani sisätiloihin (helpottaisi muuten aika paljon lastenkin kanssa,kun pääsisi lämpimällä autolla lähtemään). Mutta mies ei suostu siihenkään.

Miksei oma perhe menisi etusijalle? Täytyykö miehen oikeasti oppia se kantapään kautta,kun ensi vuoden alusta ilmoitan että rahat ei enää riitä?

Avaimet on molemmilla toimtiloihin,ja tosiaan varmaan eivät osaa päästää irti menneestä,kun pyörivät täällä samalla lailla kuin silloin kun firma vielä oli toiminnassa.ja jokaisesta työkalusta mietitään tarkkaan että mihin hintaan he ovat sen valmiita myymään (uudessa kiinteistössä ei ole varastoja jonne saisivat vietyä roinat).
Meidän taloon ei ole avaimia (ei pitänyt siis olla),mutta oli täällä käyty kerran kun oltiin pois kotoa.Vedin siitä raivarit ja vastaukseksi tuli vaan että ´tottakai he voivat käydä,ovat sentään miehen vanhempia´.
Samalla tavalla pitäisi varmaan antaa avaimet alkoholisti-isälleni,koska hän on isäni,niin tottaki pitää päästä meille vaikka ei olla kotonakaan..

Taidan tosiaan vaan sanoa itse,että tammikuussa pitää olla tyhjät.Appiukko varmasti vaan lähtee ovet paukkuen,eikä tee mitään asian eteen.Korkeintaan soittaa miehelle ja raivoaa,ja mies on hiljaa ja tottelee...

Mikset vaihda lukkoja toimitiloihin? Itse tekisin juuri niin, vaihtaisin samalla myös talon lukot. Ei pitäisi olla mitään sanomista kenelläkään. Antaisin heille esim. viikon aikaa tyhjentää toimitilat niin että olisin itse "vahtimassa" tyhjennystä. Onko talo sekä sinun että miehesi nimissä?

Ei tossa oo muuta vaihtoehtoo kun radikaalit toimenpiteet. Muehes on kyllä täys nössö.. mä pistäisin sen nyt tiukille. Perheen yhteinen etu tai ero. Lukot vaihtoon ja kamat roskalavalle. Ette kertakaikkiaan voi antaa appivanhempien pompottaa, kun kyse on teidän toimeentulosta.. kysy niiltä seuraavan kerran, meinaako ne maksaa teidän lainan vuodenvaihteen jälkeen vai ajavatko poikansa perheen taivasalle, kun rahat loppuu niiden aiheuttamana!!!!!???

Olisin jo pimahtanut tilanteessasi.

Siis miksi ne appivanhemmat eivät roudaa rojujaan vittuun sieltä?? Oletko kysynyt suoraan? Miksi esim. appi säilyttää autoaan sinun autotallissa? :O

Ja mikä helkutin vässykkä miehesi oikein on, kun ei uskalla vaatia, että teidnä pitää saada käyttää omaa taloanne ja sen tiloja juuri niin kuin haluatte.

Eivätkö appivanhempasi ymmärrä, että sinun on saatava yritys pyörimään? Tahallaanko ovat tuollaisia vittupäitä? Ja tuhoavat omaisuuttasi, jos viet sitä OMIIN tiloihisi? :O

Anna niille se kaks vkoa aikaa, kuten joku jo ehdottikin. Jos ei siihen mennessä ole tavarat mäessä, heitä ne ulos.

No aika vitt*päitä ovat oikeasti, hirveästi kontrolloivat meidän elämää.
ollaan miehen kanssa jo sovittu,että perheen etu on nyt tärkein,.Tämä päti hyvin silloin kun piti laittaa välit omaan isääni poikki hänen alkoholisminsa ja käytöksensä vuoksi.Kun kyseessä on miehen vanhemmat, niin mies antaa heti puhua itsensä ympäri.
Lukot kyllä ehdottomasti vaihdan ,kunhan saan nuo romppeet täältä pois. Tarvitsisin vaan meihen apua,että oikeasti tajuavat että nyt on PAKKOTILANNE.

Talo on onneksi molempien nimissä , minä hoidan meidän raha-asiat joten mies vaan olettaa varmaan että keksin sitten rahaa jostain kunhan alkaa tehdä tiukkaa..Hänelle kun tili tulee,maksan siitä lainan ja laskuja ym,huolehdin vaan että hänellä on aina se pari sataa tilillä jos itse käy kaupoissa tms...Muuten hän ei omalla tilillään edes käy.
Mies kuulemma mieluummin eroaa kun laittaa talon myyntiin :( Uskomatonta mutta totta! meillä menee kuitenkin tosi hyvin ja talokin on ihan ok,ainoastaan nuo appivenhammat hankaloittavat elämää aivan helvetisti.

Mies suuttui kun yritin kysellä miten jatkossa tehdään ,lähti ulos karkuun,taitaa olla opittu tapa appiukolta ;) Tosiaan heti kun otan asian puheeksi, hän karkaa pois.

Totta toinen puoli tietysti,eli talo on ostettu aika paljon halvemmalla kuin mitä sen arvo on. Olettavatkohan siksi että saavat käyttää näitä tiloja? Kun tuntuu että eivät osaa puhua suoraan,olettavat vaan aina kaikenlaista...

Kuten jo moni mainitsikin:Sanotte että yritys on saatava pyörimään , jotta saatte rahaa. Appivanhempiin on aina hyvä saada pieni hajurako. Nää on just millä saadaan riitoja aikaiseksi oman perheen välilllä kun ollaan "liian" läheisiä omien vanhempien kanssa. Yleensä nössö mies ei saa puhetta kuuluviin ei siis uskalla korottaa ääntään. Tajuaako miehesi että rahat yksinkertaisesti loppuvat?

Luultavasti mies ei tajua,olen itse sen luontoinen että jos alkaa olla tiukkaa, ´taion´ rahaa jostain. Käytännössä myyn jotain omaani.
Jatkossa en kuitenkaan tee niin, olen valmis tekemään ympäripyöreitä päivä yrityksessäni,kunhan vaan saan siihen nyt mahdollisuuden. Tuollainen tavaroiden myynti ym on vain ongelman siirtämistä.

Olen täysin samaa mieltä,että hajurakoa pitää olla! Ehkä he tekevät sen tahattomasti, mutta esim. useamman kerran olen lasten kengistä irroitellut niihin uponneita ruuveja.Eli tavaraa tippuu pihalle kun käyvät mylläämässä tuolla varastoissa. Miehelle olen karjunut täyttä kurkkua,että näin ei saa olla!! Mies sanoo aina että ei varmasti ole hänen vanhemmiltaan tippuneet ;)

Harmittaa olla yksin tämän asian kanssa :( Jos saisin miehen tukea,kaikki olisi hyvin. Appivanhemmatkin varmaan miettivät,että minua ei tarvitse kuunnella, mies on heidän puolellaan.

KIITOS VIESTEISTÄ, laitan nyt oikeasti asian eteenpäin ja annan heille kuitenkin reilusti aikaa tyhjentää paikat. Mutta lopulta pääsen siivoilemaan paikkoja ja aloittamaan sen yritykseni :) Jos jään odottamaan,menee vuosia...

Yhteistyössä