Järkyttävä painonnnousu ja turvotus, miten muilla on muuttunut paino alkuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haaremi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Haaremi

Uusi jäsen
31.08.2010
16
0
1
Miten teillä on muuttunut paino alkuraskaudessa?

Itse olen raskausviikolla 10+3 ja olo on TUKALA. Lähtöpaino oli tavanomaisesti aamuisin noin 54.5 kiloa (painoindeksi 20.8), nyt aamupaino on 57 kiloa eli painoindeksi on noussut yhdellä!

Onko tämä ihan normaalia ja rauhoittuuko tämä turpoaminen kentiens jossain vaiheessa? Olen liikkunut normaaliin tahtiin vähintään tunnin päivässä, mutta syönyt aavistuksen enemmän tai oikeastaan useammin, ettei paha olo ja heikotus pääse yllättämään.

Paino on noussut pari kiloa viimeisen parin viikon aikana, ja jokin järkyttävä turvotus vallannut kroppani. Turvotus alkaa iltapäivästä ja pahenee iltaa kohden. Se ei edes ole riippuvainen syömisistä, vaan ihan yhtälailla voi turvota lautasellisesta ruokaa kuin yhdestä omenasta.

Olen juonut vettä vähintään 2 litraa päivässä ja syön kutakuinkin lautasmallin mukaan itsevalmistamia, terveellisiä perusruokia. Silloin tällöini herkuttelen, kuten myös ennen raskautta.

Samaa mietin minäkin. En syö ns. huonoja hiilareita, hiivaleipää, paljon sipuleita tm. turvottavia ruokia. Siitä huolimatta turvottaa koko ajan, erityisesti maha on kuin pallo. Ihan aamusta ei niin paha, mutta heti kun vähänkään jotain laittaa suuhun, niin maha turpoaa. :(

Mulla nyt kolmannessa raskaudessa sama homma! Ennen ei ole paino noussut ekan 12 vkon aikana,mutta nyt oli ekaan neuvolaan (rv10) mennessä noussut paino jo sellasen 4kg. Järkyttävää. Seuraavaan neuvolaan rv 15 mennessä sit onneksi oli ihan hiukan laskenut ja nyt ma. (18+6) kolmas neuvola ja tuntuu ainakin että painoa tullut lisää,en kylläkään ole vaa´alla käynyt.. mutta tunteehan sen.

Yhteistyössä