Järkyttävää!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Tyttöni juuri 13 vuotias luokkakaver, seiskaluokkalainen ihannoi Hitleriä,natseja ja piirtää keskustelusivulleen ja blogiinsa verisiä koulusurmaajia (tyttöjä) verinen moottorisaha kädessään koulun käytävällä sekä muita verikuvia ja hautausmaita.
Tänääntyttöni ja hänen hyvä ystävänsäkertoivat että tämäluokkakaveri on uhkaillut tappaaheidät ja hän oli myös kertonut että on nähnyt natsi-elokuvan jossa koulutyttö tulee kouluun ja tappaa luokkansa.Oli kuulemma hyvä elokuva.
Olen aivan järkyttynyt.Olen ollut tietoinen ,että kys.tyttö käy koulukuraatorilla mutta tämä muu on kauheaa.
Tytön äiti kärsiii psyyk.oireista ja on jotenkin reppana.Jos soitan äidille kieltää että tyttönsä on tälläinen ja välttämättä sitä ei edes tiedä.
Ajattelin sioitaa luokanvalvojalle heti maanantaina ,mutta pitääkö soittaa myös poliisille.

Kyllä mun mielestä toi on aika hälyyttävää... Oli sitten pelkästä huomionhakuisuudesta tai muusta, siihen kyllä tulisi puuttua. Vaikka tyttö ei ikinä toteuttaisikaan juttujaan, näkee tuosta silti että hän voi huonosti.

Emmekä me voi koskaan tietää täysin aikooko hän toteuttaa uhkauksensa.

Minä soittaisin esimerkiksi kunnan lastensuojeluun, ja luokavalvojalle. Selittäisin koko tilanteen ja kertoisin kuinka huolestunut olen tytöstä. En tiedä voiko enempää tehdä??

Jos tytön äitiäkään ei kiinnosta, silloin nimenomaan ottaisin yhteyttää lastensuojeluun.

Alkuperäinen kirjoittaja lk:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Soita kuraattorille. Hänellä on paremmat valmiudet asiaan puuttumiseksi kuin opettajalla.

Näin teen.Tyttöhän jo käy kyseisellä kuraattorilla.Kauhistuttaa vain nuo tytön kamalat kuvat ja tappamisjutut.

no soittaisin kyllä poliisille..

Uskoisin, että ensihätään soitto koululle riittää. He saavat sitten miettiä siellä tapauksen paremmin tuntien, että miten asiassa edetään.

Jos soitat koululle, LV siirtää jutun oppilashuollolle, joka kokoontuu vain kerran viikossa. Siitä kokouksesta kuluu usein ainakin viikko, ennen kuin tyttö pääsee edes kuraattorin juttusille muusta avusta puhumattakaan. Jos olet todella huolissasi, soita poliisille ja tee lastensuojeluilmoitus sossuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja haha:
No onpa kamalaa jos joku 13-vuotias on natsi :D

No on. Ei ihan heti tule mieleen paljoa kamalampia yksityishenkilön asioita. Minusta 13v natsi on kamalaa ja surullista. Oikeastaan pahempaa kuin 40v natsi.

13 vuotias ei edes tajua mitä natsit ovat. 40 vuotiaan pitäisi jo tietää ja jos ei tiedä, on kyseessä ilmeisesti yksinkertainen ihminen.
Jokainen jolla on kyky tuntea inhimmillisesti ja joka on historiansa lukenut, ymmärtää mitä natsit saivat aikaan.
Olin aivan puulla päähän lyöty kun luin Hesarin kuukausiliitteestä pietarilaisista nuorista aikuisista jotka ihannoivat natsiajatuksia. Eikä siitä niin kauan ole kun natsit piirittivät heidän kaupunkiaan ajaen kaupunkilaiset syömään jopa toisia ihmisiä...
Jos joku haluaa tosiaan julistaa koko maailmalle olevansa mielenvikainen , niin vastuu on kuulijalla.

Alkuperäinen kirjoittaja haha:
No onpa kamalaa jos joku 13-vuotias on natsi :D

Tuskin naurattaa enää, jos tämäkin "natsi" toteuttaa jonkun joukkomurhan koulussa, kuten ne pari muuta "natsia"... :( Eli minunkin mielestä asiaan on puututtava heti miten, jos kerran jo uhkaillut joukkomurhalla ja tuntuupa tyttö olevan ap:n kirjoitusten perusteella muutenkin psyykkisen avun tarpeessa... :(

Koska toi kuraattori on jo mukana mä ottaisin yhteyden poliisiin ite. Sitä kautta tieto menee lastensuojeluun ja ottavat yhteyttä myös kouluun ja kuraatoriin, tällöin on koko kapasiteetti käytössä tyttöä autamassa.

Yhteistyössä