Jas taas jonku naapurin koirasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikku Mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pikku Mii

Aktiivinen jäsen
21.05.2005
4 220
0
36
Juu,oon nyt kuunnellut tässä kolme päivää ku jossain naapurissa koira haukkuu,tai enemmänkin ulvoo yhtä soittoa.Öistä en tiedä,kun silloin mä nukun,mut päivisin..aamusta iltaan asti.Se on aika hermojha raastavaa kuunneltavaa.. :/ Enkä mä tiedä oikeestaan kauanko tätä on jatkunut,nyt vasta itse kiinnittänyt huomion kun se ei vaan lopu..Mut siis ainakin kolme päivää.Tuskimpa on ihan normaalia.Ja jos nyt sattuu olemaan kyseessä koira joka ei viihdy yksin tms.niin eihän koiraa yleensäkään sais jättää yksin kaiket päivät.Mieleen juolahtaa heitteille jättö tai et omistajalle onkin sattunut jotain..muita vaihtoehtoja? :whistle: Soitanko poliisille(tekeekö se tällaiselle asialle yhtään mitään?)?Vai soitanko eläinsuojeluun?Vai mitä teen?En voi vaan antaa asian olla.. :( Niin ja mulla ei oo siis mitään hajua mistä kämpästä tuo tulee,mut eipä täs talos onneks kovin montaa asuntoa ole..Just ollaan muutettu..

Soita isännöitsijälle. Ja mene kuuntelemaan minkä oven takaa ulvonta kuuluu. Ehkä omistaja ei tiedä että koira ulvoo päivät kun hän on poissa. Mutta jos koira on ulvonut kolme päivää yhtä soittoa niin silloin siellä voi olla joku hätänä.

Ja jos omistaja vaan on ollut poissa, niin kannattaa sanoa sille et laitappa koiralles radio päälle kun on yksin, meillä se ainakin auttaa. Koira ei silloin kuule kaikkia ääniä ja mukavempi olla kun vähän on jotain. =)

Jos kuulet koiran ulvovan tai haukkuvan, käyppä kävelemässä huoneistojen ohi jos saisit selville missä huoneistossa koira ulvoo..

Koiran ulvomiselle ja haukkumiselle voi olla monta syytä. Esimerkiksi jos koiran omistaja on juuri muuttanut asuntoon koira ei tunne sitä kodikseen vaikka tutut huonekalut siellä olisikin.

Jos koira lakkaa ulvomasta jossain vaiheessa päivää se todennäköisesti tarkoittaa sitä että omistaja tuli kotiin. Oletko koskaan nähnyt omistajaa? Esim. ulkoiluttamassa koiraa?

Jos saat selville missä asunnossa koira asuu voit viedä ystävällisen kirjeen postilaatikosta että koira ulvoo päivisin.

Itse en heti soittaisi eläinsuojelijalle tai poliisille, sillä turhista hälytyksistä voi tulla itsellesi ongelmia..
Ja eläinsuojelu suosittelee että pitäisi olla jonkinlaisia todisteita että kyseessä on esim: heitteillejättö tai pahoinpitely.

Yksi tapa laittaa asiaa vireille on ottaa yhteys isännöitsijään, hän voi yrittää soittaa asukkaalle tai käydä tarkistamassa että omistajalle ei ole sattunut mitään..

Liian kärkäs puuttuminen asiaan johtaa ongelmiin naapurisi kanssa ja sinut leimataan helposti eläinten vihaajaksi..

Voit tehdä valituksen koirasta jos se haukkuu tai ulvoo öisin..

Niin eli mä vastasin jo tohon toiseen ketjuun missä mua kyseltiin.. =)

Koiraa taikka sen omistajaa en ole nähnyt..Juu mä ajattelin et jos tää jatkuu viel huomenna,käyn vähän kuulostelemassa mistä asunnosta se tulee,onko se tuo yläkerta..Ja sit soitan isännöitsijälle.Juu en mä naapureiden kanssa mitään ongelmia haluis,enkä muuten niin piittais,mut koirasta oon huolissani.Toki täytyy myöntää et pidemmän päälle se kyl vähän alkaa hermostuttaakin,jos olkkarissa istun,ku sinne kuuluu niin hyvin..Mut katsotaan nyt vielä huominen..

Yhteistyössä