Jätänkö lapseni isälleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua kaipaava

Vieras
Lapseni on isällään kirjoilla,jäi eromme jälkeen sinne,vaikka asuukin puoliksi.
Asun itse kerrostalossa vuokralla avomieheni ja kolmen lapsemme kanssa. Tämä seutu missä nyt asumme,ei ole koskaan ollut unelmiemme asuinseutua,vaan olemme asuneet täällä siksi että lapseni isä muutti tänne ja toi lapseni mukanaan ja me jouduimme siksi myös tänne muuttamaan. En haluaisi laittaa ketään lapsistamme täällä olevaan kouluun,vaikka esikoiseni siis esikoulua nyt täällä käy tällä hetkellä. Tämä ei ole nuorille hyvää seutua ja haluaisin esikoisenkin muualle.
Nyt olemme ostamassa omakotitaloa ja isänsä ei anna lasta minun mukaani jos muutan muualle. Vihaan asua täällä,minulla ei ole ystäviä ollenkaan,koska kaikki tuntuvat olevan exäni ystäviä eivätkä halua edes tutustua minuun. En haluaisi ostaa täältä taloa,en viihdy täällä ja ahdistun kun edes ajattelen asiaa. En kuitenkaan haluaisi jättää lastaan isälleenkään :( Turha nyt tulla kenenkään sanomaan että olisit miettinyt kenen kanssa teet lapset ja olisit hankkinut yhden miehen kanssa jne. en nyt jaksa sellaista ja menneille asioilla en voi mitään. Olisikin helppoa jos olisi vain yhden miehen kanssa,voisin muuttaa minne vaan! Nyt tuntuu että olen vankina täällä exäni takia. Mitä te tekisitte?

tää ei nyt varmaan auta, mut miksi ihmeessä se esikoinen on isällään kirjoilla, eikä sulla? jos on viikko-viikko systeemi ja yhteishuoltajuus niin aika paha tilanne tosiaan.. eikö oo mitään neuvottelun varaa isän kanssa?

Esikoinen jäi isälleen kirjoille koska minä muutin pois kun erottiin :( Aikoinaan mua varoteltiin että älä jätä,mutta kuvittelin ettei tällaista tilannetta tule :(

Olet varmaan kirjoittanut tästä ennenkin?

En edelleenkään jättäisi lasta. Eikö siellä ollut niitä rivitaloja, miksi et halua muuttaa niihin siksi aikaa, että lapsesi vielä jonkun verran kasvaa? Hän ei esim. yläasteella enää ihan niin kipeästi tarvi molempia vanhempia joka hetki elämäänsä (siis siitä ei ole niin paljon haittaa, vaikka näkisikin toista teistä vanhemmistaan vähän harvemmin).

En ole kirjoittanut aikaisemmin,meillä vasta nyt tullut ajankohtaiseksi tämä asia. Olisi ihan kiva kuulla miten joku toinen on tämän ratkaissut jos muillakin sama tilanne!

no onko miehellä yksinhuoltajuus,vai onko teillä yhteishuoltajuus? toivottavasti jälkimmäinen. Jos ex miehesi ei tajua että lapsella on oikeus molempiin vanhempiin, niin miksi sä luovuttaisit? saathan sä lapsen luoksesi säännöllsiesti sitä isä ei voi estää. Sä voit tapella oikeusteitse lapsen kokonaan itsellesi. Harmi jos isä ei sovussa pysty sopimaan

Minkä ikäinen lapsi on? Kyllähän hänenkin mielipidettään voisi kysyä..
Oletko muuttamassa mahdollisesti miten kauan? Voisiko lapsi olla vuoro viikot sinun luona ja onnistuisiko kuljttaminen vanhaan kouluun?
Ainakin lapsi on varmasti sen verran iso, että voisit jutella hänen kanssaan tilanteesta että mitä hän ajattelee jos muutatte..

[QUOTE="aloittaja";25420308]En ole kirjoittanut aikaisemmin,meillä vasta nyt tullut ajankohtaiseksi tämä asia. Olisi ihan kiva kuulla miten joku toinen on tämän ratkaissut jos muillakin sama tilanne![/QUOTE]

Yhdellä aloittajalla oli ihan sama tilanne kuin sinulla joku aika sitten, lasten määrää, asumistilannetta ym. myöden. En valitettavasti muista miten asia ratkesi.

mulla asuu myös vanhempi lapsi 5v isällään ja nuorempaa mulla... isä ja vanhempi poika ovat aina viihtyneet hyvin yhdessä ja poika on isänsä poika enemmän ollut aina. ite näen lasta sit joka toinen viikonloppu ja muut lapset näkee sit isää joka toinen viikonlppu:) hassu järjestely mut toimii...

Miksi rakastavilta isiltä pyritään aina ottamaan oikeudet lapseensa pois ? Vaikka monilapsisen perheen äiti olisi lähtenyt vieraisiin, isää kohdellaan kuin rikollista ? Suomen maassa on jotain kovasti mätää !

mulla asuu myös vanhempi lapsi 5v isällään ja nuorempaa mulla... isä ja vanhempi poika ovat aina viihtyneet hyvin yhdessä ja poika on isänsä poika enemmän ollut aina. ite näen lasta sit joka toinen viikonloppu ja muut lapset näkee sit isää joka toinen viikonlppu:) hassu järjestely mut toimii...

herranjumala! Miten oot pystyny hylkäämään lapsesi! Ootte erotessa jakaneet mukulat? Vit.. En mä pystyis :D ja näät poikaa joka toinen vkl..huhhuh :D

Muutat mihin haluat, otat lapsen lomilla ja vkl luoksesi, niin se asia hoituu. Et todellakaan voi kokonaan ottaa huoltajuutta itsellesi, onhan isällä tavallaan suuremmat oikeudet huoltajuuteen, koska sinä olet alunperin lähtenyt!

Yhteistyössä