Jätkä, hypoteettinen kysymys

Peikkopojan Kylkiluu

Aktiivinen jäsen
30.05.2007
6 776
0
36
Sateekaaren pää
Pohdin muuten sellaista että jos nyt ajatellaan että ihan rekisteröity nimimerkki Esimerkki saisi sinulta bannin törkyjen vuoksi ja tällöin siis hänen sen hetkisellä IP:llä ei vähään aikaan olisi palstalle asiaa.

Mutta mitäs jos tämä Esimerkki vaihtaa IP-osoitteensa (tai menee vaikka kirjaston koneelta jolloin on eri IP) ja kirjautuu uudelleen palstalle ja tulee keskustelualueelle.. niin miten toimitte?

Siis kun kyseessä kerran on rekisteröity nimimerkki joka kirjoitti törkyjä bannin ansaitsemisen verran ja sinä silloin tietäisit että ko henkilö on kirjoittanut jotain banniin johtavaa mutta kierti saamansa bannin... asettaisiko hänet uudelleen siihen banniin vai saisko tyyppi näin keploteltua uuden mahdollisuuden?

Höm,,, menee monimutkaiseksi ajattelusi,,,

Luulen, että bannimme on sellainen joka käsittää myös käyttäjätunnuksen siinä mukana. Eli kun/jos saat bannin et voi kirjoittaa nimimerkilläsi, etkä omalla koneellasi. Mutta sitä kirjaston konetta en ole kokeillutkaan kuules. :p

Niin ja emme laita muistiin bannaamiamme käyttäjiä. Emme siis voi tietää ketkä ovat bannissa ja ketkä eivät.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaja:
tuskin kukaan NIIIN riippuvainen palstasta on... :D

Niin mutta IP-osoite on helppo vaihtaa jos ei ole palveluntarjoajan kanssa nimenomaan sovittu kiinteästä, esim ADSL modeemi vaan pois päältä tarpeeksi pitkäksi aikaa niin se on siinä (helpompiakin ja nopeampia tapoja on). Että sikäli tuollaiset bannit on helppo kiertää..

Sitä paitsi usko pois kyllä täällä ainakin löytyy sellaisia harmaita joille palstalla vittuilu on henki ja elämä. ;) Enkä siis tarkoitua sinua tai kaikkia harmaita vaan muutamaa tiettyä tapausta..

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Höm,,, menee monimutkaiseksi ajattelusi,,,

Luulen, että bannimme on sellainen joka käsittää myös käyttäjätunnuksen siinä mukana. Eli kun/jos saat bannin et voi kirjoittaa nimimerkilläsi, etkä omalla koneellasi. Mutta sitä kirjaston konetta en ole kokeillutkaan kuules. :p

Niin ja emme laita muistiin bannaamiamme käyttäjiä. Emme siis voi tietää ketkä ovat bannissa ja ketkä eivät.

Mutta jos saisitte viimein vaikka Pintelinin bannattua niin kyllä sä sen muistaisit? :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Heh, tuskin moni jaksaa nähdä vaivaa jonkin ip-osoitteen vaihtaakseen. En minä ainakaan eikä mulla olis edes tarvettakaan koska osaan keskustella asiallisesti :D

Niin no toisaalta eihän niitä olekaan montaa jotka tätäkin palstaa terrorisoivat. :) Ja heistäkin vain muutama saa tuon bannin. Mutta kyllä mä veikkaisin että niille parille joille palstalla pään aukominen ja muulla roskalla järkyttäminen on mitä rakkain harrastus saattavat hyvinkin nähdä vähän vaivaa sen eteen että voivat jatkaa. Uskoisin että tuollainen yksilö saattaisi jopa saada lisää vettä myllyynsä bannista. Ja kuten tuossa aiemmin sanoin on helpompiakin/nopeampiakin tapoja vaihtaa se ip kuin buutata se modeemi. jos vähänkään ymmärtää koneiden ja tietoliikenteen päälle ei tarvitse edes kokonaista minuuttiakaan yhden vaivaisen IP-osoitteen muuttamiseen. ;)

Sitä paitsi johan tuossa otsikossa sanoin jotta hypoteettinen kysymys. :)

Alkuperäinen kirjoittaja NuoriAikuinen:
Heh, tuskin moni jaksaa nähdä vaivaa jonkin ip-osoitteen vaihtaakseen. En minä ainakaan eikä mulla olis edes tarvettakaan koska osaan keskustella asiallisesti :D

Niin no toisaalta eihän niitä olekaan montaa jotka tätäkin palstaa terrorisoivat. :) Ja heistäkin vain muutama saa tuon bannin. Mutta kyllä mä veikkaisin että niille parille joille palstalla pään aukominen ja muulla roskalla järkyttäminen on mitä rakkain harrastus saattavat hyvinkin nähdä vähän vaivaa sen eteen että voivat jatkaa. Uskoisin että tuollainen yksilö saattaisi jopa saada lisää vettä myllyynsä bannista. Ja kuten tuossa aiemmin sanoin on helpompiakin/nopeampiakin tapoja vaihtaa se ip kuin buutata se modeemi. jos vähänkään ymmärtää koneiden ja tietoliikenteen päälle ei tarvitse edes kokonaista minuuttiakaan yhden vaivaisen IP-osoitteen muuttamiseen. ;)

Jees. Yritin myös vastata hyvin hypoteettisesti :D Mutta joo tiedän minäkin yhden jolle pieni banni vois tehdä terää... Noh ehkä joskus koittaa se päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja NuoriAikuinen:

Jees. Yritin myös vastata hyvin hypoteettisesti :D Mutta joo tiedän minäkin yhden jolle pieni banni vois tehdä terää... Noh ehkä joskus koittaa se päivä.

Kävimme siis hyvin älyllistä hypoteettistä keskustelua keskenämme hypoteettisesta aiheesta päätyen omiin hypoteeseihimme. :D :laugh:

Yhteistyössä