Jatkaisitko unikoulua ensi yönä??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tilhiemo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tilhiemo

Jäsen
17.07.2008
45
0
6
Kerkeiskö kukaan kertoa kokemuksistaan/ neuvoa, kannattaako jatkaa unikoulua meidän 9 kk pojalle ensi yönä seuraavilla tiedoilla: Viime yö 1. yö, eka "huutonukahtamisjakso" kesti 2, 5 h, nukkui n 2 h, heräs, huutoa n. 10 min, nukkui n 2 h, heräs, huutoa alle 5 min, nukkui vielä vajaat 2 h. Eli minusta meni aika hyvin. Mut tänään poika ihan väsy, koko päivän itkunen, yskiskelee, nukkunut tosi paljon - ei kuumetta, mutta voipunut. Vaikee sanoo, onko nyt tullu kipeeksi vai onko tää unikoulun takia, kun kuiten huusi tassuitteluista ym. huolimatta melkein yhtäjakosesti sen ekan reilu 2 h. Tehtiin kuiten kova työ eilen, mutten viitsis "kiduttaakaan" lasta, jos nyt on kokenu tän ihan super raskaaksi. Kiva, jos joku kerkee vastata tänään, kantsiiko näillä tiedoilla tsempata ens yö vai siirränkö aloituksen uudelleen tuonnempaan? Kiitos :flower:

Eihän se kerrasta loksahda asiat kohdalleen joten jos tuloksia haluat niin suosittelisin jatkamaan. Mikäli se väsy on todellakin tuosta unikoulusta johtuvaa niin se helpottaa kun jaksaa vaan toteuttaa määrätietoisesti unikoulua kunne tavoite on saavutettu.

minä ainakin jatkaisin ja meillä jätkällä meni 2 pv kun alkoi nukkua kokoa yön ja kyllä kannatti .neiti olikin sitten 2kk huutoa kun kokeili että jos äiti sittenkin antaa maitoa yöllä.Jos nyt lopetat niin lapsi oppii vaan että äiti antaa aina periksi.

Aivan, kiitos! Koitan jatkaa. Nyt vain nousi kuume...kipeenä ei kai kannattas opetella kauheesti uutta, mutta koitan laitaa omaan sänkyyn, ilman tissiä, katotaan miten onnaa. Huh huh! Tää ei oo kivaa, mutta pakko vaan pusertaa läpi - esikoisen kanssa kans 2 yössä saatiin ok, ja suht pysyvä tulos eli josko tää ois se vika yö...tai sitten ei.

Joo, kannatta jatkaa. Meillä meni unikoulussa 1-2vkoa. Joillain menee pari kuukautta. Mut tietty kuumeessa ei hirveesti kannata toista kouluttaa.. Ja varaudu siihen, et yleensä 3-7pvän päästä tule vähä takapakkia mut kuuluu asiaan eikä sen takia kannata luovuttaa vaan jatkaa samaan malliin. Toivotaan et onnistuu ja hirmuisesti voimia!! :)

Joo, kannatta jatkaa. Meillä meni unikoulussa 1-2vkoa. Joillain menee pari kuukautta. Mut tietty kuumeessa ei hirveesti kannata toista kouluttaa.. Ja varaudu siihen, et yleensä 3-7pvän päästä tulee vähä takapakkia mut kuuluu asiaan eikä sen takia kannata luovuttaa vaan jatkaa samaan malliin. Toivotaan et onnistuu ja hirmuisesti voimia!! :)

Mä olen kuullut paljon juttuja, että unikoulun jälkeen lapsi palaa siihen normaaliin, heräilevään, rytmiinsä taas muutaman viikon kuluttua. Mutta mä nyt en kannata unikoulua muutenkaan, mun mielestä lapselta ei voi vaatia katkeamattomia yö unia, ei ainakaan yksin omassa sängyssä saati omassa huoneessa.

Kokemuksella voin sanoa, että paljon helpommalla pääsee, kun vauva nukkuu vanhempien sängyssä, saa kaikki nukkua. Siihen tottuu vanhemmat, ainakin helpommin kuin vauva tottuu nukkumaan yksin. Ihan turhaa huudatusta. Tähän tietenkin hyökkäävät nyt kiinni ne äidit, jotka huudattaneet vauvojaan..

meillä unikoulu toimi parissa viikossa ja vauva nukkui sen jälkeen yöt putkeen. jos herää niin jokeltelee vähä aikaa ja sit nukahtaa takas. kukaan kavereistanikaan ei ole sanonut et unikoulun jälkeen ois menny huonompaan suunatan. meidän ei tarvinnut huudattaa ku käytin semmoista nostelu-unikoulua jossa ei tarvi huudattaa vauvaa. nostetaan aina syliin ku vauva huutaa. ut sitä ei voi tehdä yli 1v. perhepeti ei meillä ollenkaan onnistunut kun maidonhaju piti vauvan hereillä eikä kukaan saanut nukuttua. et kaikki ei sitä voi käyttää. ennen unikoulua vauva heräs tunnin välein yöllä eikä nukahtanut enää syliin/tissille. pakkohan siinä oli jotain tehdä ku mielenterveys meinas mennä. pari kuukautta sitä jaksoi. oon sitä mieltä et äitien on myös huolehdittava omasta jaksamisestaan. vaikka vauva vähä huutaiski pari min ennen nukkumaanmenoa niin ei varmasti kyl siitä mitenkään traumatisoidu. mut kivempihän se kaikille on jos ei tarvi huudattaa. yli 6kk ikäisistä suurin osa jo pystyy nukkumaan yöt putkeen. ei ole mikään pikkuvauva enää. meidän poika tuntui kärsivän siitä kun ei saanut öitä nukuttua putkeen ja oli tosi väsynyt. hän ei osannut itse nukahtaa ja piti tähän opettaa. sen jälkeen on ollut paljon nauravampi. mut näin meillä. joillekin toimii paremmin muut konstit.

Uusimmat

Yhteistyössä