Jatkaisitteko syntymäpäivillä ym kekkereillä käymistä vielä tämän jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
mietin, kun olin jokin aika sitten mieheni veljen lapsen synttäreillä ja koko aikana (3 tuntia ) miehen veljen vaimo ei puhunut kanssasi sanaakaan. Ei sen koommin jutellut meidän lapsillemme mitään...:O
Kun me muut olimme ulkona, oli tälle vaimolle tärkeämpää siivota sisällä...:(
Pakolliset synttärit ym juhlat on pakko olla tekemisissä, mutta minua alkoi niin paljon vituttamaan, että mietin, jos olisin seuraavien synttäreiden tullessa "sairas".

Tämä vaimo on siis todella kova puhumaan, normaalisti, eli puhumattomuus ei johtunut mistään ujoudesta tmv.

Jos sillä oli megreeni, tai odottaa vauvaa ja oli kuvottava olo ja odotti vaan että juhlat loppuu, tai juuri tullut keskenmeno ja taisteli koko ajan itkua vastaan? Kattelisin nyt vielä muutaman kerran ennenkuin alkaisin ihmetellä onko jotain just sua vastaan!

No oliko siellä muita vieraita, joita jututti? Ehkei ehtinyt juttusille teidän kanssa. En minäkään välttämättä ehdi kaikkia henkilökohtaisesti jututtaa ja siivotakin (tiskata ja pyyhkiä pöytiä ja laittaa lisää tarjottavaa) pitää välillä jonkun. Tietty jos olitte ainoat vieraat niin sitten olisi ymmärrettävää olla hieman käärmeissään. Jospa olivat miehensä kanssa riidelleet, en minäkään silloin miehen suvusta perusta.

[QUOTE="vieras";24276771]Jos sillä oli megreeni, tai odottaa vauvaa ja oli kuvottava olo ja odotti vaan että juhlat loppuu, tai juuri tullut keskenmeno ja taisteli koko ajan itkua vastaan? Kattelisin nyt vielä muutaman kerran ennenkuin alkaisin ihmetellä onko jotain just sua vastaan![/QUOTE]

Just näin.

Yksittäisen puhumattoman kerran jälkeen, en varmaan lopettaisi vierailuja. Kuten yllä sanottiin, voihan puhumattomuuden syynä ollut joku veljen vaimoa vaivannut asia, joka ei lainkaan liity teihin. Jos puhumattomuus jatkuisi useammalla tapaamisella, saattaisin kyllä yrittää kysäistä, että onko hänellä kaikki hyvin? Ja kysyä sitäkin, olisimmeko perheeni kanssa tehneet jotakin, jonka vuoksi hän olisi meihin loukkaantunut.

yleensä emäntänä ei ehdi yhtään jutella jos vieraita on paljon. Ja mulla on niin paljon astioita ettei tarvii kesken kemujen tiskata, enkä tarjoile mitään keittiössä eli sen voi vaan kantaa täyteen tiskiä ja hoidella ne myöhemmin.
Kaksi kahvinkeitintä käy tauotta kun mun sukulaiset on kylässä! Ja 20 hengelle varaan 40 hengen kakun, jos haluan itse jotain... Välillä on tosi hyvä, että osa vieraita tulee myöhässä!

Elämä on välillä tollaista... kestettävä tilanteita joita ei vaan jaksaisi.

Mulla on sellaiset noi miehen serkun lasten juhlat. Sen vaimo ei koskaan, mitenkään kysy multa mitä kuuluu, mitä pojille kuuluu, tai huomioi muutenkaan juhlissa mua/meitä. Se serkku kyllä joo, on poikien kanssa, mä juttelen hänen kanssaan arkiasioista ym. Tämä rouva ei todellakaan... ja sitten niiden lapset. Ei ole kyllä "pakotettu" koskaan olee vieraiden seurassa ja oikeasti, mulla meni pari vuotta ennen kuin tunnistin ne lapset niiden lapsiksi kun aina oli naapureita ja lapsia mukana.. :)

Ei kiinnosta koskaan lähteä niiden järjestämiin juhliin, mutta kait se on vaa pakko. Pojat tykkää olla siellä kun se serkku huomioi ja antaa leikkiä "arvokkailla" vanhoilla autoilla. Ja se serkku on mukava. Mulla ei todellakaan koskaan ole siellä mukava olla, mutta on tässä elämässä muutakin mitä on vaan kestettävä ja hymyiltävä. Ei se elämä noihin kekkereihin lopu, joten kestä vaan. Ja voi tietty olla sun miehen veljen vaimon kohdalla nyt oli joku kriisi jos ei ennen noin ole käyttäytynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24276862:
Siis ei edes tervehtinyt ja kiittänyt teidän lähtiessänne kotiin?

Siinä tapaujsessa ottaisin puhelimen kauniiseen käteeni (ja mulla ne on tosi kauniit ;) ) ja kysyisin suoraan, että millä tavalla olen loukannut häntä.

Moi sanoi yhteisesti kaikille kun tultiin ja moi kun lähdettiin kotiin. Puhui kyllä miehelleni kahvipöydässä. Kun minä yritin puhua jotain, vastasi sanalla kahdella ja lähti meneen...Tuli hiukkasen eitoivottu olo.

Noo jos tuota ei aina tapahdu, niin liekö vaan joku hetkellinen huomioimattomuuskohtaus. Mä yritän kekkereillä ottaa kaikki huomioon, mutta voi olla et en sit kuitenkaan ota. Älä nyt mieti tuota sen enempää, vaan katso miten jatkossa käyttäytyy. Ei ehkä itse huomaa kun hoitelee, ehkä kiirepaniikissa, juhlia ja olettaa et mies seurustelee.

[QUOTE="vieras ap";24276876]Moi sanoi yhteisesti kaikille kun tultiin ja moi kun lähdettiin kotiin. Puhui kyllä miehelleni kahvipöydässä. Kun minä yritin puhua jotain, vastasi sanalla kahdella ja lähti meneen...Tuli hiukkasen eitoivottu olo.[/QUOTE]

Jos noin käyttäytyi, niin siitä tulee sellainen olo, että hän on loukkaantunut sinuun. Onko hän mustasukkaista sorttia tai muuten yliherkkä ihminen? En ehkä alkaisi yhden kerran perusteella puuttumaan asiaan, mutta jos tuo jatkuu, niin yrittäisin keskustella tuon ihmisen kanssa.

Minä olin vasta vieraana synttäreillä ja monen päivän työputki takana sisältäen yövuoroja, joten olin äärettömän väsynyt. Yleensä olen suht puhelias, mutta silloin tuntui, ettei jaksa jutella. Oli kuuma hellepäivä vielä kaiken lisäksi. Osa vieraista oli minulle outoja ja he varmasti pitivät minua tuppisuuna, ylpeänä tai ujona :D Mutta ihan puhtaasti olin vaan niin poikki, etten edes kunnolla pysynyt jutuissa mukana. Anoppi oli mieheltä kysellyt, oliko meillä riitaa tai olinko muuten jollekin loukkaantunut.

Yhteistyössä