jatketaan samalla ruoka-aiheella..eli mitä teillä kieltäydytään syömästä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
Mä: sillit ja silakat (siis sellaiset etikka/suola jutut) tuore silakka on taas herkkua, hernekeitto, simpukat ja ruoka missä on kalaa ja lihaa sekaisin (mies haluais lihamureketta jossa on lohta sisällä :o :x ) ja mämmi.

Mies: kaalikääryleet ja mämmi

Sälli: tuore tomaatti, sipuli, sillit ja silakat, kermaiset kastikkeet,fetajuusto, keitetyt kasvikset

Likka: hernekeitto, sipuli, keitetyt kasvikset (lukuunottamatta herneitä ), fetajuusto

Neiti: kanakastike, pelkkä kana menee kyllä, kokoliha (ei saa syötyä sitä kunnolla )

siinäpä ne sit oikeastaan olikin..

Mä en syö lihaa, muuten olen kaikkiruokainen.
Mies ei tykkää kalasta.
Lapsi (reilu 2-v) ei tykkää tonnikalasta eikä kaalilaatikosta eikä maustamattomasta jukurtista, muuten mussuttaa melkeinpä mitä vain.

Alkuperäinen kirjoittaja +:
meidän lapsille on opetettu syömään kaikkea eli ei mistään

noi syö kyllä koulussa lähes kaikkea, joten kyllä ne niitä kai syö, mut mä en niitä pakota kotona syömään, eli teen sellaisia ruokia joissa yritän välttää noiden käyttöä.
keitetyt kasvikset toki keitossa menee, mut ei lisukkeena niitä tarjota, mielummin tuoreita sit laitan.

Mä: Herne- ja kesäkeitto
Mies: Taitaa syödä kaikkea
Esikoinen kohta 8v: juusto, perunamuusi, puuro, mämmi, hampurilaiset, pizza, piirakat, pasteijat yms.
Kuopus 4v: juusto ( paitsi pizzassa ), silli, mämmi, täytekakku / leivokset, pulla yms.

Mies: kaalilaatikko, munakastike
Minä:äyriäiset, veriruuat
Tyttö:kaikki keltainen ja oranssi.... banaani lasketaan valkoiseksi ni se menee.
Poika: puurot,peruna,liha,kala

Koko perhe lyö näyttävästi kädet suun eteen jos tyrkytetään silliä.

Meillä lapsi ei suostu syömään jäätelöä, kermavaahtoa, rahkaa, täytekakkua :-) Syö kyllä muita herkkuja, mutta jostain syystä nuo ei uppoa. Juo kyllä maitoa ja syö esim. suklaavanukasta, mutta vaniljavanukas ei kelpaa :-D Ei kyllä yhtään haittaa...

Minä: liha, kala, äyriäiset yms. ei lakto-ovovege ruokavalioon kuuluvat

Mies syö kaikkea ja lapsetkin - yleensä ei kannata mainostaa jos on jotain erikoista. Jos maistavat, yleensä ruoka kelpaa.

Mä: osterit on ainoa, mitä en yksinkertaisesti saa alas. Munuaiset, kieli ja kateenkorva jää mieluummin syömättä, mutta jos noita kyläpaikassa tarjottaisiin, niin kaiketi nekin menisivät. Paljon mahdollista, että jäisi syömättä myös hyönteiset, kissat, koirat, käärmeet, alligaattorit, apinan aivot, pässin kivekset yms. Varsinkin, jos tietäisin, mitä olen syömässä.

Esikoinen: Liha. Sienet on vähän niin ja näin.

Kuopus: Hmmm... on ruokia, jotka se jättää kotona syömättä - esim munakoiso ja kesäkurpitsa - jos ollaan vaan oman perheen kesken. Jos ollaan jossain muualla tai meillä on vieraita, menee munakoiso ja kesäkurpitsakin. Koira voisi tehdä kuopukselle tiukkaa.

Esikoisella hankaluutena äyriäiset ja sienet, kiitos hoitopaikan :saint: Nuorempana söi, kun ei tiennyt, että voi kieltäytyä. Kuopus ei myöskään syö sieniä, kiitos isoveljen. Tosin pari kertaa on niitä nyt syönyt ja todennut niiden olevankin ihan ok. Lapset on aikamoisia laumaeläimiä. Kun yksi ilmoittaa, että mä en syö sipulia, muut epäröi hetken ja kohta kukaan ei syö sipulia.

minä en syö: etanoita,äyriäisiä,sammakonreisiä,pikkukaloja,sushia,oliiveja enkä kapriksia
mies ei syö: munakoisoa eikä maustamatonta jugurttia
3 v ei syö: sipulia,kanaa,mausteisia ruokia,parsakaalia
2 v.ei syö: hilloja,sipulia,leivänkuoria,riisiä
koiruus ei syö: tölkkiananasta :) tuore kelpaa...

Meidän 3v ei syö perunaa missään muodossa, ei kiusauksissa, ei muusina, ei lohkoperunana, ranskalaisena, kermaperunana, keitettynä, paistettuna... Ei edes kasvissosekeittoa, jossa perunaa on vähänkin liikaa (olemattoman pieni määrä menee). Perunamuusista tehty rieskakaan ei kelpaa. Peruna ei mennyt edes vauvana, vaikka kaikki muu on kelvannut aina.

5v taas kieltäytyy kaikista munamaito-ruuista, sekä muutenkin laatikkoruuista joissa on useampaa raaka-ainetta sekaisin (porkkana-, lanttu-, peruna-, sekä maksalaatikko ilman rusinoita menee). Maistaa kerran käskettäessä, mutta muuten odottaa suosiolla seuraavaan ruokaan, kun ei vaan laske.

7v ei voi sietää kanaa, ei edes jauhettuna kanapullissa tms. Yökkää jos koittaa syödä. Koulussa oli opettaja kerran pakottanut kanakastiketta riisille ottamaan ja maistaa oli pakko, poika oksensi.

Tee tässä nyt sitten vaihtelevaa kotiruokaa joka kelpaa kaikille.. Onneksi meille aikuisille maistuu kaikki ja lapsetkin syövät sitten sen osan mikä maistuu tai odottavat seuraavaan ruokaan. Joskus teen tuolle 5 vuotiaalle esim. makaroonilaatikkopäivänä erikseen pelkän makaroni&jauhelihamössön, jos tiedän että seuraavaan ruokaan on kauan aikaa jonkun menon takia.

lapsi:
en jaksa luetteloida mitä kaikkea hän ei syö. Ei söisi paljon muuta kuin ruisleipää jos häneltä kysyttäisiin. Tätä on nyt tahkottu melkein kymmenen vuotta ja mulla alkaa nousta kädet pystyyn.

mies:
kaikki mikä maistuu kirsikalta, vadelmat, riisi, hernekeitto

minä:
timjamilla tai kuminalla maustetut ruoat, valkokastike, sisäelinruoat(paitsi maksa käy), hauki, lahna, made ja kaikki muut kalat jotka näyttävät rumilta kokonaisina

Yhteistyössä