Jatkoa lapsettomuushoitoasiaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sabrina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sabrina

Vieras

Ollaan vuosi yritetty lasta, olen saanut vuodessa 3 varhaista keskenmenoa. Tutkittu on kromosomit molemmilta, hyytymistekijät, rokot ja kaikki, mutta syytä ei löydy. Kierto on normaali, ovulaatio tulee, mutta puoleen vuoteen ei ole tapahtunut mitään. Sain terolutit, olen syönyt niitä nyt 3 kiertoa kp 15-24, ovulaation olen testannut tulevaksi kp15-16.

Jos nyt sitten sinne julkiselle/yksityiselle mennään lapsettomuustutkimuksiin/hoitoihin...

Mitä tutkimuksia meistä otetaan?

Meillä on kromosomit otettu... Uskoisin, että tuossa ovuloinnissa/jossain hormoonijutuissa mulla probleemaa, kun kerran aiemmin olen 3 krt tullut raskaaksi. Tästä syystä en usko, että siittiöissä vikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sabrina:
Meillä on kromosomit otettu... Uskoisin, että tuossa ovuloinnissa/jossain hormoonijutuissa mulla probleemaa, kun kerran aiemmin olen 3 krt tullut raskaaksi. Tästä syystä en usko, että siittiöissä vikaa.

Juu, mä sanoin sulle samaa tuolla toisessa ketjussa. Tottakai ne kartoittaa sun kierron ja jos se on epätasainen, ni se tasoitetaan ja tarkistetaan sun ovulaatio.
Mutta kyllä ne luultavasti sen spermankin tutkii. Joskus varhaisen km:n syy löytyy siittiöistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:

Juu, mä sanoin sulle samaa tuolla toisessa ketjussa. Tottakai ne kartoittaa sun kierron ja jos se on epätasainen, ni se tasoitetaan ja tarkistetaan sun ovulaatio.
Mutta kyllä ne luultavasti sen spermankin tutkii. Joskus varhaisen km:n syy löytyy siittiöistä.

Ihanko totta siittiöissä voi myös olla syytä varhaisiin keskenmenoihin? Mulla tosin viimeisimmässä näkyi syke ja keskenmeno tapahtui vk 9+5, huomattiin 12+5...

[
Ihanko totta siittiöissä voi myös olla syytä varhaisiin keskenmenoihin? Mulla tosin viimeisimmässä näkyi syke ja keskenmeno tapahtui vk 9+5, huomattiin 12+5...

Siis voi olla, mut ei mun ymmärtääkseni noin myöhäisiin. Vaan ihan alkuviikkojen (4-5) keskenmenoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
[

Siis voi olla, mut ei mun ymmärtääkseni noin myöhäisiin. Vaan ihan alkuviikkojen (4-5) keskenmenoihin.

Kaksi ensimmäistä km olivat siis ihan alkuviikkojen keskenmenoja, mutta myös tuosta kolmannesta lääkärit ovat käyttäneet nimitystä varhainen km, vaikka itselle se oli kyllä enemmän...

Yhteistyössä