Jatkuu,jatkuu....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ainutko??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ainutko??

Vieras
Tätä palstaa kauan lukeneena,totean ettei täällä ole ketään erittäin vaikean ""yökiljujan"" vanhempia.Tai sitten jokaisella on nuo unikoulut + muut temput tepsineet!
Olisi ihanaa jos löytyisi ""sielunsisko"" ja voisi vaihtaa ajatuksia!

Tyttö vuoden vanha ja on AINA nukkunut huonosti yöllä.Herää huutamaan n. 2 tunnin välein edelleen,välillä hiukan parempia jaksoja mutta aina vaan jatkuu!

Ilmavaivoja näkyy olevan yöllä kovasti ja pierun tekeminen tuskaa ja itkua.Myös tietty hampaat vaivaavat.

Olen järjestänyt kolmeen otteeseen hänen elämän aikana unikouluja,huonoin tuloksin.Olemme tulleet neuvolankin kanssa siihen tulokseen,että hän ei ""turhaan"" huuda. Kaikkea on kokeiltu!Korvat ja muut ""perustutkimukset"" tehty.Tämän ikäistä ei vielä esim. röntgata,jos ei ole pakko. Neiti on hereillä ollessaan ihan normaali ja ihana.Päikkärit nukkuu hyvin.Vain tuo yöhuutaminen on ongelma.

Empä ole vuoteen nukkunut neljää tuntia pitempiä pätkiä.Ihmeen pirteä kyllä olen,tyttö on niin rakastettava natiainen muuten,samoin muut lapseni!

Kiitos jos viitsitte ottaa kantaa tai kertoa omasta todellisuudestanne!Aurinko paistaa ja vettä sattaa,taitaa tulla kesä!!; ))

moikka!!
meillä poika 10,5kk ja ihan sama juttu täällä!!OIKEESTI alle 5 kertaa on herra elämänsä aikana nukkunut koko yön putkeen (klo 20-7 tai 6)Normaali yö on että 3-4 kertaa yössä käyn silittelemässä ja laittamassa tutin suuhun.

Meilläkin on kaikkea kokeiltu...joskin ollaan myös muutettu 2kertaa, joka on varmasti öitä sekoittanut ja lopulta siirrettiin poika omaan huoneeseen, kun heräsin joka ikiseen äänähdykseen.

Hampat on varmasti vaivannut ja kaikki uudet taidot, kuten istumaan nousu, konttaaminen, seisomaan nouseminen jne. Mutta eikös kaikki lapset opi näitä juttuja ja silti yötkin nukutaan?! :)

Päivisinkin ollaan alettu nukkumaan vasta 8kk iässä, jota ennen nukuttiin aina 30min pätkiä....Nyt onneksi herra nukkuu 3h putkeen klo 12-15, mutta yöt on silti yhtä rumbaa.....Viime yö oli juhlaa kun täytyi nousta vain klo 24 ja 03....04 maissa herättiin myöskin, mutta onneksi ei tarvinnut mennä katsomaan poikaa vaan osasi nukahtaa itsekseen...

Kai se van täytyy uskoa, että jotkut on herkkäunisempia ja mitkään ns. tassuttelut ja unikoulut ei kaikille auta....

Mulla on jo kova vauvakuume, mutta mietin että kuinka jaksan imettää toista ja toista käydä silittelemässä 3h välein?Hohhoijaa....

että näin täällä.....et ole yksin!! :)

Meillä aikoinaan tytär (nyt 3v.) nukkui 4,5kk yhden kokonaisen yön ja seuraavan kerran vuoden vanhana kun oppi kävelemään. Kaikki yöt siihen saakka tehtiin hampaita, opeteltiin uusia taitoja yms. kivaa. Siitä eteenpäin yöt sitten alkoi sujua pikkuhiljaa paremmin. Ja nyt sitten 6kk pikkuveli sotkee öitä. Kaiken moisia nukkumisjärjestelyjä kokeiltiin vuorotellen mutta mikään ei auttanut lopullisesti. Paitsi tietysti aika. Toivottavasti poika oppii nukkumaan yönsä myös sitten kun oppii kävelemään tai mielummin jopa aijemmin. Itse lasken sen varaan että viimeistään murrosiässä ne nukkuu. Tai sitten ei. ;) Ei muuta kun jaksamista vaikka se on tosi tuskaa kun on joka päivä enemmän tai vähemmän väsynyt. Ei ole kuitenkaan ainoa lapsi johon ei tassuttelut ja muut unikoulut tehoa. Mä nukun itse korvatulpat korvissa koska olen tosi herkkä uninen itsekin. Siten pystyn nukkumaan edes ne pätkät kun vauva ei vaadi jotain.

Kiitos Anna ja Ä72/2.Oli ""kiva"" lukea juttunne!
Lisäisin vielä tarinaani,että päivä/iltarutiinimme ovat muidenkin kuin minun mielestä kunnossa,ei siis niistäkään pitäisi löytyä syytä.
Yösin en tarjoa maitoa,vettä joskus pahempaan huutoon, jos ""silittely"" ei auta!
Ainut asia mitä ei olla kokeiltu on, että neiti nukkuisi omassa huoneessaan.Ei ole huoneita tällä hetkellä niin paljon,että voisi nauttia tästä onnesta!Nukkuu kylläkin huoneen toisessa päässä, kuin me vanhemmat!Olisiko sitten niin herkkäuninen,että äidin ""lähellä"" olo häiritsee!???

Meillä myös valitellaan öisin. Poika vähän yli 11kk, eikä ole koskaan nukkunut koko yötä putkeen. Ensimmäiset 4kk heräili 3 tunnin välein syömään, mikä tuntuu näin jälkikäteen ihan luksukselta. Sen jälkeen alkoi yöralli, mikä jatkuu edelleen. Pahimmillaan herätyksiä on jopa yli 20 ja väliin mahtuu tunteja jolloin vain kitistään. Kaikkea on kokeiltu ja poikaa on tutkittu. Mitään ""vikaa"" ei ole löytynyt. Päivällä on ihana aurinko, eikä itke juuri koskaan, eikä muutenkaan ole ""hankala"".
Eli onhan meitä muitakin, joilla vauvat ei nuku. Meillä yksi ihan fiksun oloinen lastenlääkäri epäili, että poika ei vain ole vielä kypsä nukkumaan pitkiä aikoja putkeen. Eli jotenkin olisi vaan kypsymättömyyttä?. Oppii sitten kai joskus... Muuten poika on kyllä kehittynyt ""aikataulun"" mukaan.
T. äiti, joka ei ole nukkunut 7kk pidempää pätkää kuin 3 tuntia. Koittakaa jaksaa ja kovasti tsemppiä!!!

Meillä oli tyttö(nyt 10½kk) samanlainen yöheräilijä ja kitisijä siitä alkaen kun oppi kääntymään mahalleen(reilu 5 kk). Pahimpina öinä noustiin 12 kertaa neitiä rauhoittelemaan. Joskus saattoi mennä 1½ h ennekuin saatiin rauhoittumaan uudestaan unille; yleensä kyllä tutilla nukahti. Myöskään meillä ei ollut fyysistä vikaa missään. Kun kuukausi sitten lähdin töihin kun äippäloma loppui ja tyttö meni puolipäivähoitoon päiväkotiin, loppuivat yöheräilyt kuin seinään. Minä tulkitsin sen niin että virikettä puuttui päivistä eli saa siellä purkaa energiaansa ni ei tarvii enää yöllä sitten meuhkata. Nyt tosin sitten ollaan kyllä oltu kipeenä; se päiväkodissaolon miinuspuolista(ripuli ja räkätauti peräkkäin) et on hieman öitä häirinneet mutta ei edes niin paljon nytkään kuin silloin ennen hoitoon menoa.
Minun vinkkini on että vauvan päivään vaan pitäisi saada mahd. paljon erilaista toimintaa(mikäli tälläinen yöheräilijä on) niin sitten ehkä nuo yötkin rauhoittuisivat. Tämä siis oma kokemus. Jaksamista ap:lle tietty toivottelen, tiedän miten rankkaa tuo on...

No mä oon kanssa miettiny tota että pitäiskö päivisin olla sitten enemmän actionia, koska JOSKUS on käyny niin että kun päivä on ollut ""levoton"" on poika nukkunut yön hyvin (ehkä vain 1 herätys) Vaikka yleensähän se pitäis olla toistepäin.....siis jos päivä on levoton, niin sitten yökin...

En tiedä....oon koko 10kk koittanut löytää jotain logiikka herran nukkumiseen, mutta tuloksetta.....joskus nukkuu joskus ei...

Viime yö meni sitten tosiaan sillä lailla, että herra nukkui ensin päikkärit klo 11-14 oli illalla aika väsynyt, joten sammui kun saunalyhty klo 19.20!!!Sitten heräsi klo 20.15 ja VALVOI 22.30 ASTI!!!!!Käytiin 2min välein häntä rauhottelemassa ja koittamassa nukuttaa mutta ei niin ei!!!Sitten vihdoin viimein nukahti, seuraavat herätykset klo 04, 05, 06 ja sitten kokokaan ylös klo 06.45!!!

Että näin....onneksi nukuttiin nyt aamulla jo pienet päikkärit niin jaksaa taas...

TSEMPPIÄ KAIKILLE YÖKYÖPELEILLE...kyllä se tästä...viim. kun lapset menee kouluun..kai..

Sanna & poika 10,5kk

meillä myös lapsi herää vielä muutaman kerran yössä, vaikka on jo 10 kk. Aikoinaan pahimpina öinä hän heräs joka toinen tunti. Minulle pelastus on ollut se, että kun rintamaito alkoi loppua ja siirryttiin korvikkeisiin, niis sovittiin miehen kanssa että hoidetaan lasta vuoroöin, niin että ainakin joka toisen yön saa nukkua kunnolla. Ja jos itse heräilee helposti, niin voi siirtyä toiseen huoneeseen nukkumaan silloin kun ei oo oma hoitovuoro ja laittaa vielä tulpat korviin, niin on sitten ainakin joka toinen päivä hiukan pirteämmällä päällä... Muuten olisin jo varmaan aikamoinen hermoraunio.

Yhteistyössä