Jatkuva epätodellinen olo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikipilvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikipilvi

Vieras
Taustaa sen verran, että käytin 5 vuotta putkeen vahvoja kipulääkkeitä, useita erilaisia ja milloin mitäkin. Aina reseptien mukaan tietenkin. Silloin koin oloni luonnollisesti lääkkeiden vaikutuksen alaisena väsyneeksi ja mikään ei tuntunut oikein miltään. Pistin kaikki tuollaiset tuntemukset niiden lääkkeiden piikkiin enkä välittänyt niistä.

Nyt olen ollut puoli vuotta täysin ilman lääkkeitä ja koko tämän ajan oloni on ollut todella outo. Miten sitä kuvailisi, epätodellinen olotila? Kaikin puolin oloni tuntuu paljon sekavammalta kuin vahvimman lääkityksenkään kanssa koskaan, mutta tietysti eri tavalla. En ole väsynyt, olen vain sekaisin. Onkohan tuo 5 vuoden pituinen jatkuva vahvojen kipulääkkeiden käyttäminen vaurioittanut aivojani jotenkin? En oikein uskalla tai edes tiedä mihin ja mitä minun täytyisi tästä mennä kertomaan.:(

Tai ehkä sulle on käynyt niinkuin narkeille. Että aineet sekoittaa aivot niin pahasti, että kun ne on ns. kuivulla, niistä tuntuu siltä että ne on ihan sekaisin. Ja sitten kun ne vetää aineita, niillä on se "normaali olo".
Jotain aivojuttua se on. Ehkä sun aivot on tulleet riippuvaisiksi niistä voimakkaista kipulääkkeistä ja nyt kun lopetit ne, niin elimistö reagoi vieroitusoireilla.

Juuri jotain tuollaista olen minäkin miettinyt. Mistähän tuosta saisi enemmän tietoa? Fyysiset vieroitusoireet ärsytyksineen, vapinoineen ja hikoiluineen menivät alle kuukaudessa lääkkeiden lopetuksesta ohitse, mutta tätä sekavuutta on tosiaan nyt ollut koko tämän puolen vuoden lääkkettömänä olon ajan.

En tiedä onko henkiset asiat sulle kuinka tuttuja ollenkaan, tai kiinnostaako, mutta sanoisin että sulla on tuon lääkkeiden käytön jäljiltä ylimmät chakrat yliaktiiviset ja alimmat aliaktiiviset, mikä aiheuttaa just epätodellista oloa. Googleta esim. maadoitus / grounding, millä energia saadaan tasapainottumaan, tavallaan jalat maahan henkisesti. Siihen auttaa esim. kaikenlainen fyysinen aktiviteetti, mitä fyysisempi ja maanläheisempi, sen parempi. Puutarhatyöt, rytmikäs tanssi, urheilu, rumpujen soitto jne. Väreistä punainen maadoittaa, vältä violettia/liilaa ainakin suurissa määrin, ja tietysti alkoholia.
Epätodellista oloa voi olla usein myös erilaisissa masennustiloissa, kilpirauhasen vajaatoiminnassa, vitamiinien puutostiloissa.

Joka tapauksessa hiljalleen parannut. Pitää antaa vaan ajan kulua. Viisi vuotta on todella pitkä aika kuitenkin. Itsellä kesti muutaman kuukauden kipulääkekäytön jälkeen useampi kuukausi toipua. Sinulla ei tietystikään viittä vuotta mene, mutta kuitenkin varmasti pidempään.

Yhteistyössä