Jatkuva kitinä ja huuto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olkinalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

olkinalle

Aktiivinen jäsen
23.06.2007
8 642
0
36
Meidän kuopus 1 v 4 kk on nyt yli ½ vuotta kitissyt lähes jatkuvasti paitsi silloin kun istun sohvalla ja hän on varmistunut etten vaan liiku siitä mihinkään. Jos korjaan leluja, kitinää ja huutoa. Jos teen ruokaa, kitinää ja huutoa. Jos ylipäätään liikun kotona niin hän juoksee perässä ja kitisee ja huutaa. Aamut on kiva aloittaa kitinällä ja huudolla. Nyt alkaa hermot mennä. Lääkärissä ollaan käyty tänä aikana parikin kertaa flunssien jälkeen eikä esim. korvatulehdusta ole ollut joten tuskin siitäkään on kyse. Onko muita kitisijöitä? Neuvoja ja vinkkejä mitä voisin tehdä kitinän vähentämiseksi ja hermojen lisäämiseksi?
:flower:

Mulla on kohta vuoden ikänen tyttö ja nyt on pari kk ollut samanlaista ilmassa.Hampaitakin tulossa eli osittain johtuu siitäkin,mutta ei pelkästään.Tyttö on tosi sosiaalinen eikä vierasta juuri ketään joten hassua kun on tollanen lahkeessa roikkuja yht äkkiä.Kyllä isikin kelpaa kunhan en oo näköpiirissä,muuten tulee mun lahkeeseen roikkumaan :kieh:

Meillä kesti se takertumisvaihe noin 3kk ja mietinkin silloin että tällaistako tämä elo nyt onkin... mutta loppui se, onneksi. Auttaisiko jos annat hänelle jotain "tehtäviä": anna äidille tuo lelu, vie se keittiöön jne jne. se auttoi meillä. J aota mukaan askareisiin. No, ne joskus sujuu parmmin ilman taaperon apua, esim. meillä tunkee pyykit aina takaisin koneeseen kun minä niitä yritän ottaa... Annoin joskus vaan kitistä enkä reagoinut lahkeessa repivään kaveriin mitenkään muuten kuin sanomalla että "leiki nyt autollasi, äiti tekee ruokaa" tms. Nyt onkin ollut jo pari kuukautta jo helpompaa...

Kyllä mäkin esikoiselta muistan tuollaisia lyhyempiä takertumiskausia, mutta kun tämä kestänyt nyt AINAKIN puoli vuotta!!!! Olis se niin kivaa välillä esim. korjata tavaroita paikoilleen ilman että joutuu kantamaan kuopusta tai antaa hänen huutaa lahkeessa.

Meillä 1-v. kaksosilla nyt tuo "takertumisvaihe" menossa. Vaihtelee päivästä toiseen, välillä on helpompia päiviä, välillä roikutaan taas lahkeessa kiinni jatkuvasti ja kitistään. Nyt on pari päivää ollu helpompaa kun tytöt sai synttärilahjaksi uusia leluja, joista kuuluu ääntä ja on valoja jne. Ovat niistä olleet niin kiinnostuneita että on kitinä jäänyt vähemmälle. Ja meillä on auttanut myös lastenohjelmat, joita tykkäävät katsoa, esim. Teletapit ja Pipsa Possu... Jos haluan vaikka itse syödä rauhassa niin ei muuta kun Teletapit kehiin.

Plus että tuntuu että säännöllinen päivärytmi on auttanut myös. Tehdään kaikki asiat samaan aikaan päivästä toiseen, ulkoilut ja syömiset ja päikkärit.

Jaksamista sinulle :hug:

sama meillä! poika 1v2kk! hermoja raastavaa, mutta pakko kestää..eihän ne meijän kiusalla sitä tee =) ja meillä taloudes myös 5vuhmaikäinen tyttö :p joskus sitä miettii että loppuuko tämä koskaan, mutta lainatakseni isäni sanoja, kysyin häneltä kerran että koska tuo uhma ja kiukkuilu oikein loppuu?! ja isä sitten totesi jottei se ainakaan teiltä vie koskaan ole loppunu :laugh: :laugh: :laugh: ite 22v ja sisko 23v.. et näin, niin olen varautunut siihen pahimpaan :laugh: :laugh: :headwall:

Meillä on jatkunut samaa kans jo pitkään,vaikka välillä rasittaakin kun koko ajan huutaa ja kitisee ja tulee perässä joka paikkaan kun itse haluisi tehdä rauhas kotiaskareita ja varsinkin kun siivoaa niin toinen sotkee perässä:)on vaan kuitenkin jaksettava eteenpäin ja se pieni hymy lapseltakin välillä siin huudon ja kitinän välissä saa jaksamaan paremmin,itselläni taapero 1v ja 1kk :)jaksamisia

Voi kyllä voi kestää! Meidän neiti oli 8kk kun alkoi huuto joka kerta kun äiti nousi ylös sohvasta. Tyytyväinen oli kun istuin paikoillani mutta heti kun nousin seisomaan, alkoi huuto. Jos isi oli kotona, silloin äiti sai liikkua eli liikuin sitten päivisin kotona aina tyttö sylissä kunnes isi tuli kotiin. Ja voi että olin poikki henkisesti :(
Nyt neiti on 2v 4kk ja edelleenkin ERITTÄIN takertuvaa sorttia. On aina ollut ujo ja sylilapsi eikä koskaan ole siitä muuttunut. Jaksamista!

Yhteistyössä