Jatkuva mitätöinti vei järjen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mariax
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mariax

Vieras
Olen alle 40 v nainen. Suht hyvin säilynyt, alle 50 kiloinen, ottajia olisi.
Olen ollut suhteessa miehen kanssa, joka on tehnyt aika lailla kaiken mitätöidäkseni minut, ulkonäköni ja seksuaalisuuteeni.
Hän on yrittänyt muokata minusta mieleistään,ihan kuulemma vain omaksi parhaakseni. Minä kun en itse ymmärrä, miten voisin näyttää kauniimmalta ja seksikkäämmältä. Olen toistuvasti kertonut, että minua loukkaa tämä tällainen muokkaaminen, mutta mies senkuin jatkoi sitä vuosia. Hän oli olevinaan niin hius-, meikki- kuin pukeutumisasiantuntija ja antoi ohjeita miten laittautua. En lähtenyt miestä miellyttämään, pari kertaa yritin jotain hänen mielikseen, mutta mitään "kiitosta" en silloinkaan saanut.

Mies ohjeisti myös miten minun tulee häpykarvoitukseni muotoilla , jotta miellyttäisin hänen visuaalista silmäänsä enemmän. Ja kysymys oli nyt siis sentistä ylöspäin ja muutamasta millistä kapeammaksi.

Mies myös lateli minulle oikeuksia, mitä minulla on oikeus seksin saralla haluta.

Klitorista ei saanut koskea yhdynnän aikana, vaikka orgasmia en muuten saakkaan. Se kun ei kuulu parisuhdeseksiin miehen mielestä. Se vei mieheltä potenssin, koska se tökkii häntä. Se on mekaanista ja mies valehtelisi jos väittäisi sen kiihoittavan.

Leluja en saanut haluta, koska sitten mies ei saa kokea "neitseellisen tuntuista pimppiä", koska pimppi väljenee liiaksi, jos sinne ensin laittaa lelun. Minulla ei ollut miehen mielestä myöskään oikeutta haluta leluja, koska oikeaakin munaa on tarjolla.

Siitäkin huolimatta siis, että yhdyntä kesti noin pari minuuttia. Miehen mielestä tämän tuli riittää, sillä se oli kuulemma riittänyt hänen entiselleenkin.

Mies muisti moneen kertaan mainita, että kenenkään muun naisen kanssa hänen potenssinsa ei koskaan pettänyt missää tilanteessa ja epäili tämän johtuvan siitä, että esim. exänsä ei tehnyt koskaan mikään , mikä olisi miestä tökkinyt.

Mies katseli teinityttöjä netistä ja masturboi samalla, koska kaipasi vaihtelua ja oli niin kyllästynyt minun katselemiseeni.

Mies saattoi kertoa suoraan, että kun hän tapaa uusia naistuttavuuksia tai katselee naisia kaupungilla hän miettii ja fantasioi, millaista olisi panna näitä naisia.

Miehen mielestä minä olen vain liian herkkä loukkaantumaan kaikesta edellä mainitusta ja hänestä nämä kaikki teot ja puheet ja sanat ovat ihan luonnollisia ja normaaleja ja näistä on voitu exienkin kanssa ihan avoimesti keskustella.

Olin lähellä menettää järkeni tässä suhteessa.

Menettäisitkö sinä?

Onks tää juttu nyt totta?

No, leikitään et on. Mitä vittua oot tollasen ukon kanssa? Henkistä väkivaltaa ensteks ja vähän ajan päästä muuttuu fyysiseks. Odota vaan.

Kyl sä varmaan itseki tajuut ettei ukollas oo ihan kaikki kotona. Ja luulet sä, et se muuttuu paremmaks? Ei taatusti. Pahempaan suuntaan vaan menee mitä enemmän suostut sen temppuihin.
Ja vaik onnistuisitkin jotenkin saamaan sen käyttäytymään asiallisesti ja antamaan sulle ihmisarvon, niin kuka jaksaa kouluttaa ja vahtia aikuista ihmistä? Ja miksi pitäis? Ota mieluummin koira.

Onks tää juttu nyt totta?

No, leikitään et on. Mitä vittua oot tollasen ukon kanssa? Henkistä väkivaltaa ensteks ja vähän ajan päästä muuttuu fyysiseks. Odota vaan.

Kyl sä varmaan itseki tajuut ettei ukollas oo ihan kaikki kotona. Ja luulet sä, et se muuttuu paremmaks? Ei taatusti. Pahempaan suuntaan vaan menee mitä enemmän suostut sen temppuihin.
Ja vaik onnistuisitkin jotenkin saamaan sen käyttäytymään asiallisesti ja antamaan sulle ihmisarvon, niin kuka jaksaa kouluttaa ja vahtia aikuista ihmistä? Ja miksi pitäis? Ota mieluummin koira.

Tajusin. En ole enää. Sen verran oli järkeä vielä jäljellä että lähdin.

Viimeksi muokattu:
joo tää oli tosi hauska tsoukki. Minäkin nauroin vedet silmissä jutulle.
Jos tää on totta, niin hyvää päivää, ei ole apllä kaikki palikat tallella, jos on tollasen miehen kanssa ollut kimpassa pidempään kuin kuukauden.

Alkuperäinen kirjoittaja Pöh;11339512:
Ei kukaan nainen kirjoita olevansa hyvin säilynyt.

No kyllä kirjoittaa, olen itsekin kirjoittanut joskus niin johonkin kun olen itseäni kuvaillut:) Näin ajattelen itse ja näin minusta on usein sanottu. Olen 47 vuotias, mutta moni luulee 35-40 vuotiaaksi, enkö minä silloin ole hyvin säilynyt??

No kyllä kirjoittaa, olen itsekin kirjoittanut joskus niin johonkin kun olen itseäni kuvaillut:) Näin ajattelen itse ja näin minusta on usein sanottu. Olen 47 vuotias, mutta moni luulee 35-40 vuotiaaksi, enkö minä silloin ole hyvin säilynyt??

Joo, miehet noin sanoo, enpä ole naisten koskaan kuullut kuvailevan toisten naisten ulkonäköä niin, että sanovat tämän olevan "hyvin säilyneen". Kyllä se termi on silloin; nuoren näköinen ikäisekseen.

Viimeksi muokattu:
Joo, miehet noin sanoo, enpä ole naisten koskaan kuullut kuvailevan toisten naisten ulkonäköä niin, että sanovat tämän olevan "hyvin säilyneen". Kyllä se termi on silloin; nuoren näköinen ikäisekseen.

Mitä saivartelua:) Asiaan kuitenkin- jos ap tosiaan on ollut tuollaisessa suhteessa- niin suosittelen terapiaa päästäkseen lopullisesti tuonkaltaisesta äijänkuvotuksesta eroon ja varmaan jo ihan psyykkisten haavojenkin takia.

Viimeksi muokattu:
Minua ihmetyttää ja ärsyttää että naiset valittelevat tuollaisesta.

Siis olen kyllä pahoillani että on joutunut olemaan suhteessa tuollaisen miehen kanssa, pahaltahan se tuntuu. Mutta siksi sitä ei tulekaan sietää. Sellainen mies tulee potkaista pellolle. Se on ainut oikea ratkaisu.

Tässä maailmassa on kaikenlaisia psykopaatteja, se on tiedossa, mutta miksi niiden kanssa pitäisi seurustella?

Hei, ihmisellä pitää ITSELLÄÄN olla omanarvontunto, jos sellainen on olemassa, ei vietä sen enempää aikaansa tuollaisen äijän kanssa. Se omanarvontunto ei saa olla toisen kommenttien ja käskyjen varassa.

Minua ihmetyttää ja ärsyttää että naiset valittelevat tuollaisesta.

Siis olen kyllä pahoillani että on joutunut olemaan suhteessa tuollaisen miehen kanssa, pahaltahan se tuntuu. Mutta siksi sitä ei tulekaan sietää. Sellainen mies tulee potkaista pellolle. Se on ainut oikea ratkaisu.

Tässä maailmassa on kaikenlaisia psykopaatteja, se on tiedossa, mutta miksi niiden kanssa pitäisi seurustella?

Hei, ihmisellä pitää ITSELLÄÄN olla omanarvontunto, jos sellainen on olemassa, ei vietä sen enempää aikaansa tuollaisen äijän kanssa. Se omanarvontunto ei saa olla toisen kommenttien ja käskyjen varassa.

Mistä ihmeestä sitä tietää tutustuessaan, minkälainen ihminen on oikeasti?
Pikkuhiljaa ne asiat alkaa paljastua ja jotain hyvääkin siinä ihmisessä on, että siihen on alun alkaenkaan halunnut tutustua ja tavata uudelleen.
Elämä ei ole mustavalkoista, vaikka näiden palstojen mukaan kyllä on.

Kaikkein ankarimmat mielipiteet tulee yleensä niiltä, joilla on rima niin korkealla, että joutuvat elelemään ihan itekseen.

Minusta tarina oli hyvä, kiinnostavaa tietää minkälaisissa suhteissa ihmiset tosielämässä elävät.

Viimeksi muokattu:
En ota kantaa ketjun kirjoitteluun. Haluan vaan tuoda esiin ajatukseni siitä "ongelmasta" joka paistaa niin monilta kirjoittajilta täällä Elleissäkin: Miksi ihmeessä ihmisen pitää olla niin yltiösosiaalinen että on melkein pakko elää jonkun kanssa josta ei pidä, joka elää elämää toiselle sopimattomasti? Siirretään syrjään se itsensä kunnioittaminen ja annetaan oma elämä jonkun kummallisen hörhön ohjailtavaksi.
Herätkää ihmiset (eikä tämä ole mitään uskonlahkon juttua) ja kunnioittakaa omaa elämäänne.

En ota kantaa ketjun kirjoitteluun. Haluan vaan tuoda esiin ajatukseni siitä "ongelmasta" joka paistaa niin monilta kirjoittajilta täällä Elleissäkin: Miksi ihmeessä ihmisen pitää olla niin yltiösosiaalinen että on melkein pakko elää jonkun kanssa josta ei pidä, joka elää elämää toiselle sopimattomasti? Siirretään syrjään se itsensä kunnioittaminen ja annetaan oma elämä jonkun kummallisen hörhön ohjailtavaksi.
Herätkää ihmiset (eikä tämä ole mitään uskonlahkon juttua) ja kunnioittakaa omaa elämäänne.

Viittiks oikeesti olla matkimatta mua. Kiitos!

Viimeksi muokattu:

No siks, et yhteiskunta on enimmäkseen rakennettu pareja ja perheitä varten. Iltakävelylle ei uskalla yksin mennä enää myöhään kun ei tiedä mikä raiskaaja siellä pusikossa väijyy. Autoa ei viitsi ostaa kun ei sitä niin usein tarvitse mut olishan se hyvä olla. Jos meet seuramatkalle yksin, niin siellä on kohta joku sinnikäs vonkaaja hihassa kiinni jota saa sitten vältellä koko loppuloman.

Toisekseen, sit jos on yksin, niin ihmiset töllää halveksuen et mikähän vika tossakin kun ei oo ketään löytäny. Saattavat jopa tulla kysymään ja tyrkyttämään apuaan. Pitävät luuserina ja tulevat sössöttömään jotain neuvoja. Kylläpä se piristää kun saa sääliä osakseen.

Viimeksi muokattu:

Media ja viihde tyrkyttävät koko ajan mallia, että joku on metsästettävä ja oltava. Joka paikka on täynnäö kaiken maailman parisuhdeterapeuttihygienikkoa, jotka lähtevät siitä, että parisuhde on.

Viimeksi muokattu:
Media ja viihde tyrkyttävät koko ajan mallia, että joku on metsästettävä ja oltava. Joka paikka on täynnäö kaiken maailman parisuhdeterapeuttihygienikkoa, jotka lähtevät siitä, että parisuhde on.

Näin on. Jos nauttii elämästä (jopa ihan äärettömästi) yksin, vaikka olisikin muuten sosiaalinen, kuulee ensimmäisenä tavatessaan vanhoja luokkatovereita pitkästä aikaa "No joko sinä oot saanu hommattua sen miehen?" Ihan kuin se nyt siitä olisi ollut kiinni... Ei tule tässä maailmassa kovin paljon kannustusta ja tukea sille ajatukselle, että sinkku on kokonainen eikä puolikas.

Eipä ihme, että huonommalla itsetunnolla varustettu pilaa mieluummin elämäänsä vaikka huonossa suhteessa, ettei vaikuta epänormaalilta muiden silmissä. Eihän sitä jaksa pitkään uskoa itsekään, että se oma, elämisen laatua arvostava aivokäyrä on normaali, jos koko ajan annetaan muuta ymmärtää.

Viimeksi muokattu:
Näin on. Jos nauttii elämästä (jopa ihan äärettömästi) yksin, vaikka olisikin muuten sosiaalinen, kuulee ensimmäisenä tavatessaan vanhoja luokkatovereita pitkästä aikaa "No joko sinä oot saanu hommattua sen miehen?" Ihan kuin se nyt siitä olisi ollut kiinni... Ei tule tässä maailmassa kovin paljon kannustusta ja tukea sille ajatukselle, että sinkku on kokonainen eikä puolikas.

Eipä ihme, että huonommalla itsetunnolla varustettu pilaa mieluummin elämäänsä vaikka huonossa suhteessa, ettei vaikuta epänormaalilta muiden silmissä. Eihän sitä jaksa pitkään uskoa itsekään, että se oma, elämisen laatua arvostava aivokäyrä on normaali, jos koko ajan annetaan muuta ymmärtää.

Ihan kuin minun näppiksen tekstiä. Olen jaksanut naureskella "hommaa uusi mies" neuvoille.
Aivokäyräni on mikä on. Olin tänään saada hepulin lepohuoneessa. Verenpainemittarin näytölle tuli ERR.

Tällä palstalla kommentoi kaksi fiksua elliä nimimerkeillä +++ ja psykologi. Olen täysin samaa mieltä. Naiselle riittää yksi mies elämässään. Sitten kun kokemus on koettu ei enää tarvitse hommata uutta miestä. Energian voi käyttää moneen muuhun mukavaan asiaan.

Viimeksi muokattu:

No ne paineethan on jo teininä, tai nykyään jo viidesluokkalaisilla. Pitää alkaa seurustelemaan. Jatkuvasti määritellä oman arvonsa sen mukaan, kelpaako jollekin. Kaverini, joka lähti vapaille markkinoille metsästämään miestä sanoi, että kaikki sinkkumiehet on outoja. Minä siihen, että en ole vielä sellaista miestä tavannut, joka ei olisi outo. Katotaanko hokaako ajan kanssa, mitä tarkoitan.

Viimeksi muokattu:
Tollanen mies, joka muokkailee naista, on todennäköisesti piilotransu.

Ja puheet, että kenenkään muun naisen kanssa ei ole ollut potenssiongelmia, on täyttä fuulaa.

Eli miehellä itellä ongelmia tosi paljon, joita sitten koittaa sysätä naisen niskaan. Onneksi pääsit eroon.

Viittiks oikeesti olla matkimatta mua. Kiitos!

No nyt en ymmärrä kommenttiasi Wiltsu.
Voisitko ystävällisesti mainita miten olen matkinut sinua kirjoituksillani? Onko suoranaisia kopioita tekstistäsi, vai mistä on kysymys. Tämänkin sivun kirjoituksellani en todellakaan näe mitään yhtäläisyyttä omaan tekstiisi. Samoja sanoja meidänkin on pakko käyttää koska kirjoitamme samaa kieltä.

Olen ihan aikuinen, minulla on oma passi, ajokortti ja jopa mielipiteet. Minun ei tarvitse kopioida kenenkään kirjoituksia, olla samaa mieltä kenenkään kanssa, tai muuta sellaista. Pystyn sanomaan ja kirjoittamaan omat käsitykseni ja näkökantani ihan omana ilmaisunani, en tarvitse siihen ketään muuta.

Voisitko ystävällisesti nyt kirjoittaa miten olen mielestäsi matkinut sinua?

Viimeksi muokattu:
No nyt en ymmärrä kommenttiasi Wiltsu.
?

En minäkään ymmärrä. Voin vain arvailla. Olen saanut samanlaisen vastauksen toisessa ketjussa ja olen huomannut muidenkin saavan näitä matkimissyytteitä.

Syytöksiin on monia mahdollisia syitä. Voi olla lievä paranoia joka esiintyy hänellä vain ellit palstalla, ei siis arkielämässä (ainakaan kirjoitustensa mukaan). Tähän viittaa myös se, että hän uskoo tietävänsä kirjoitustyylin perusteella kirjoittajan joskus käyttämän nikin (vrt "no". No, hän taitaa kyllä oikeasti olla nikin perässä). Tai kateus, kun muut ovat yhtä näppäriä -näppärämpiä antamaan vastauksia. Tosin muut eivät oleta vastaustensa olevan ainoita oikeita totuuksia. Saattaa myös olla, että hän on niin stressaantunut elämässä, että ärsytyskynnys on kovin matalalla. Saattaa olla myös jonkinlaista maanisuutta, ylikierroksilla käymistä ja tunnetta, että kaikki muut ovat tyhmiä -"minä ainoana fiksu. Ne muut ei vaan tajua samoin kuin mä." Eräänlainen itsensä yliarvostaminen ja väärin näkeminen. Oma minäkuva ei siis ole yhteneväinen sen kanssa, mitä muut näkevät. Vähän kuin värisokeus. Muut näkevät värit täysin erilailla kuin henkilö itse. Eihän tuo värisokeakaan tiedä näkevänsä "väärin" ellei sitä hänelle kerrota. Asia pitäisi myös hyväksyä.

Sitten voi olla ihan yksinkertaisesti se, että hän oikeasti haluaa vain ärsyttää ihmisiä. Tosin se on aika epätodennäköinen vaihtoehto, kun po henkilö on kuitenkin ollut elleissä vuosikausia.

Samapa tuo loppujenlopuksia on. Jos joku ei kestä häntä ja menettää yöunensakin pohtiessaan tätä wiltsu-propleemaa, niin ehkä sellaisen henkilön kannattaisi sulkea läppäri ja keskittyä muihin asioihin. Minusta hän on omalla tavallaan viihdyttävä, eikä kangistu muiden/ suositeltaviin muotteihin (joka aina ei ole hyvä asia).

Viimeksi muokattu:
Ap. Kuinka kauan olit tuon miehen kanssa? Tavallaanhan olet varoittavana esimerkkinä -opiksi muille, siitä, kuinka suhteessa pienet purot yltyvät vuolaiksi koskiksi. Ne jotka harkitsevat puolisosta eroa, tekevät sitä yleensä ihan syystä. Jostain kumman syystä ei kuitenkaan luoteta omiin vaistoihin, vaan annetaan suhteen jatkua ihan siihen viimeiseen tappiin saakka. Ihan sama, on sitten kyse pettämisestä, väkivallasta tai ap:n kuvailemasta toisen haltuunottamisyrityksestä. Kaikki tämä rakkauden varjolla. Voi kun ihmiset oppisivat, että paska käytös ei ole rakkautta, vaan aivan jotain muuta.

Yhteistyössä