Jatkuva pissahädän tunne varsinkin iltaisin

  • Viestiketjun aloittaja AP
  • Ensimmäinen viesti
Sama juttu
Haluisin tietää, onko AP jo parantunut vaivastaan?

Mulla on ollu samat oireet virtsatietulehduksen jälkeen. Eli siis koko ajan tunne, että pissattaa. Ei ole kirvelyä tai muutakaan. Epäilen että rakkoni on tottunut tiiviiseen tyhjennysväliin, kun viime viikolla poistin bakreeteita juomalla lasin vettä -> vessaan.

Olen asian takia jo todella maissa. Ajattelen, etten koskaan parane tästä. Lääkäri määräsi ultraääneen ja urologille, mikä aiheuttaa vielä enemmän stressiä.

Itken joka päivä ja nukun, jotta en huomaisi vaivaani... Onko kellään apua?
 
Humaani
Taitaa olla melko tavallinen vaiva. Kierre tulee aika helposti kun joutuu usein juoksemaan veskissa ja aina pitää etsiä vessaa vaikka ei olisi hätäkään. Rakko tottuu ja kutistuukin varmaan.

Jos ei bakteereita ole, yritä pidentää vessakertaa vaikka 5 minuuttia kerrallaan. Yritä keskittyä johonkin muuhun ja merkkaa vessakäynti ylös. Vertaa seuraavana päivänä. Yritä saada edellistä päivää parempi tulos. Minä pärjään pisimpään istuvassa asennossa ja makuulla lämmin tyyny vatsalla tai selän alla.

Itse sain tuolla tavoin vaivan vähitellen katoamaan. Tuttavani sai lääkäriltä lääkettä rakon rauhoittamiseen, mutta ei ole ongelmaton lääke.

Ilman nestettä ei silti saisi olla.Itse yritän olla ilman sokeria, myös ilman vehnäjauhoja ja juon joka päivä lasillisen pari asidophilus piimää. Olen saanut neuvon lääkäriltä.

Paras ohje on, että älä hätäänny äläkä hermostu. Apu vielä löytyy.
 
Iris
Haluisin tietää, onko AP jo parantunut vaivastaan?

Mulla on ollu samat oireet virtsatietulehduksen jälkeen. Eli siis koko ajan tunne, että pissattaa. Ei ole kirvelyä tai muutakaan. Epäilen että rakkoni on tottunut tiiviiseen tyhjennysväliin, kun viime viikolla poistin bakreeteita juomalla lasin vettä -> vessaan.

Olen asian takia jo todella maissa. Ajattelen, etten koskaan parane tästä. Lääkäri määräsi ultraääneen ja urologille, mikä aiheuttaa vielä enemmän stressiä.

Itken joka päivä ja nukun, jotta en huomaisi vaivaani... Onko kellään apua?

Jos asia vaivaa yhä, kokeile vaaratonta lääkettä omenaviinietikkaa. Ota 1-2 tl vesilasillisessa kolme kertaa päivässä. MInulla auttoi paljon ja nopeasti. se tasoittaa PH:ta ja opn terveellinen aine. Googlaa niin uskot. Laitan sitä myös aina oliiviöljyn kanssa salaattiin.
 
Viimeksi muokattu:
TarKas66
Nostanpa tän keskustelun, kun se tuli eteeni googlattuani ikävää pissahädän tunnetta iltaisin. Löysikin avun, joja oli tuttu entuudestaan, mutta unohtunut eli omenaviinietikka. Itse otan ruokalusikallisen vesilasilliseen sekoitettuna aamuisin. Paras keino estää tulehdiukset ja poistaa pissittämistunteet :)
 
vierailija
Kärsin aikanani tästä vaivasta melkein vuoden, kunnes menin virtsarakon tähystykseen. Siinä virtsaputken suuta ”laajennettiin”, kun se oli niin pieni että helposti tulee kaikenlaisia oireita. Sen jälkeen kaikki oireet hävisi lopullisesti.
 

Yhteistyössä