Jatkuva virtsatientulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kärsivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kärsivä

Vieras
Hei.

Tosi hyviä vinkkejä täältä saa. Itse oon kärsinyt virtsatietulehduksista hyvin satunnaisesti, aiemmin, mutta nyt tänä syksynä useampaan otteeseen: muutaman kuukauden sisällä ollut jo 5 tulehdusta. En tiedä, että mistä yhtäkkiä alkanut tämmöinen kierre. Uusi tulehdus alkoi heti muutaman päivän jälkeen, kun edellinen kuuri on loppunut. Nyt meni 1,5 kk ilman tulehdusta ja taas tuli. Lääkäri ei halua antaa säännöllistä estolääkitystä, muuten kuin yhdynnän jälkeen otettava estolääkitys, nitrofur-c, koska tulehdukset yhteydessä yhdyntöihin. Nyt mietinkin, että mitä pitäis tehdä, koska ei tää tunnu menevän ohi.

Virtanäytteen antaminen ja viljely on tosi vaikea tehdä, koska on tosi tuskaista yrittää olla vähintää kolme tuntia pissaamatta. Muutaman kerran se on tässä lähiaikoina tehty, mutta mitään tulehdusta ei oo silloin näkynyt. Johtuu varmaan juuri siitä, että jos se virtsa ei oo tarpeeksi kauan ollut rakossa, niin se on periaatteessa pelkkää vettä, joka tulee läpi. Klamydia myös tutkittiin ja ei oo sitä, onneksi.

Tää on tosi ongelmaista ja ennenkaikkea tuskaista. Tuntuu, että hermot alkaa kohta pettää jatkuvien tulehduksien kanssa. Pitää varmaan alkaa nyt kokeilla tota karpalomehua aamuin ja illoin. Pesut ja pissallakäynnit ennen ja jälkeen yhdyntää on jo kokeiltu ja silti vaan tulehduksia tulee. Jotenkin tää kierre pitäisi saada nyt poikki.

t. todella kärsivä

karpalomehu on ihan hyvä kokeilla. siskokin sai siitä avun. muista muutenkin juoda paljon. Kaveri söi c-vitamiinia ainakin sen 1000mg päivässä ja sen mielestä se auttoi ehkäsemään tuleduksia.

onko muuten seksikumppani käynyt pesulla ennen seksiä?

Mulla on ihan sama vaiva ollut nyt reilun kuukauden. Että sympatiaa saat täältä! Ikinä ennen ei ole ollut tulehduksia, mutta nyt oon syönyt jo varmaan viisi tai kuusi antibioottikuuria, tänään pitäisi tulla bakteeriresistenssimääritys että löytyisi oikeat lääkkeet. Voimia sulle, tämä on todella tuskallista..
Mulla auttaa oireisiin, kun ottaa paljon c-vitamiinia (poretabletti), mutta ei sekään oireita lopullisesti paranna. Sain lääkäriltä Trimexiä estolääkkeeksi 30+100 kpl, mutta tää akuutti infektio pitäisi nyt saada ensin pois. Nitrofur auttaisi, mutta saan siitä hengenahdistusta, joten en voi sitä käyttää.

Kokeilkaapa olla jonkin aikaa selibaatissa. Elimistön pitää saada rauhoittua ja rakentaa vastustuskykyä, sehän on rutkasti nyt alentunut useiden tulehdusten jälkeen.

On myös täysin mahdollista, että kumppaninne säilyttää pöpöjä itsellään virtsaputkessa tai esinahan poimuissa, sillä heille ei varsinaista rakkotulehdusta tule välttämättä lainkaan johtuen pitkästä virtsaputkesta.

Itselläni auttoi aikanaan nämä konstit sekä lisäksi n. 5-6 kk kestävä estolääkitys. Selibaattia ei toki ihan noin kauan kestä, jos on vakituinen kumppani! Riittää, kunhan jaksaa pidätellä muutaman viikon ja huolehtii itsestään sinä aikana oikein erityisesti, myös kiinnittämällä huomiota ravintoon ja vitamiineihinkin. Maitohappobakteereista on myös hyötyä, niitähän on erilaisissa -filus-tuotteissa ja myös apteekista saa jauheena, jota laitetaan nesteisiin. Kannattaa kokeilla. Samoin niitä karpaloa, puolukkaa, mustikkaa joko mehuna tai ihan sinällään sekä luonnonjogurttia niiden antibiottien kanssa päivittäin.

Olen ollut samanlaisessa tulehduskierteessä monta vuotta ja kun nuo neuvot viimein joltakulta sain, pääsin kierteestä eroon.

mulla jatkuvan virtsatulehduskierteen syynä oli väärät e-pillerit. eli jos vaivasta kärsivät tytöt olette juuri vaihtaneet merkkiä tai aloittaneet pillerit vaivojen alkaessa, niin kannattaa lopettaa vähäksi aikaa ja kattoa jos oireet loppuu heti. tai vaihtaa merkkiä.
mulla meni 2 vuotta kärsiessä, ennenkuin tajusin mistä on kyse.

Kiitos vinkeistä. Kävin tänään ostamassa Tohtori Tolosen isokarpalotabletteja ja kultapisku -teetä, jonka oon myös kuullut auttavan. Kuulemma nopeuttaa nesteiden kiertämistä eli ei jää rakkoon pitkäksi aikaa hautumaan. Ostin myös gefilus karpalomehua, jota ajattelin alkaa juomaan aamuin ja illoin. Syön myös Multivita -tabletteja. Kokeillaan nyt näitä konsteja, että miten alkaa tepsimään. Pitää toivoa parasta, koska antibiootteja en haluaisi koko ajan syödä, kun silloin tulee helposti päälle myös hiiva. Pitää kai yrittää myös olla nyt vähän aikaa selibaatissa, että saisi tulehduskierteen katki.

Mikä muuten luonnonjogurtissa on, että se auttaa?

Suosittelen muuten lämpimästi ruokavalion tarkistamista. Itse olen aikoinaan parantunut pitkästä virtsatietulehduskierteestä kuten myös parin vuoden jatkuvasta flunssakierteestä jättämällä ruokavaliosta vaaleaa leipää ja sokeria vähemmälle ja lisäämällä radikaalisti vihreiden kasvisten ja hedelmien syöntiä. Terveellinen ruokavalio vaikuttaa todellakin siihen, että niille hyville pöpöille tulee paremmat olosuhteet voida hyvin.

Selibaatti voi olla pahimman vaiheen ylipääsemisessä ratkaisu. Voihan sitä miestä pitää hyvänä muutoinkin. Kannattaisi ehkä tarkistaa, että yhdyntäasennot olis sellaisia, jotka ei liian kovakouraisesti hankaa virtsaputken suuta. Myös kummankin osapuolen alapään (ja mahdollisten seksilelujen) pesu ennen yhdyntää on kokeilemisen arvoista. Pesuaineena älä ainakaan käytä saippuaa vaan esim. Apteekin SebaMed-liuosta (yksi tippa todellakin riittää veden kanssa!).

Luonnonjogurtti valmistuu maitohappobakteerien avulla, niitä on siinä runsaasti. Toinen vaikutus tulee happamuudesta, se siis happamoittaa elimistöä ja virtsaa. Kaikki pöpöt viihtyvät paremmin emäksisessä ja antibiootit hävittävät elimistön kannalta myös niitä välttämättömiä hyötybakteereja, joista ruuansulatuksemme on riippuvainen. Luonnonjogurtti tasapainottaa tilannetta tehokkaasti ja vatsamme kestää paremmin antibiootteja yhdessä sen kanssa. Olen sen käytännössä hyväksi keinoksi havainnut.

Jen kertoo lisää seikkoja, joista on hyötyä ja apua. Kasviksetkin ovat ruoka-aineita, jotka ovat suhteellisen happamia. Valkoista leipää ja sokerituotteita ainakin hiiva rakastaa ja usein nämä virtsatie-emätintulehduskierteet kulkevat yhtä vuorottaista ympyrää.

Toivottavasti nämä meidän entisten kierreläisten neuvot auttavat teitä muitakin.

Mulla jatkuvat virtsatietulehdukset loppui kun söin karpalopuristeita puoli vuoatta. Siis kokonaan! C-vitamiinia suosittelen myös,aloita 1000 mg (2 tabua)päivässä ja sitten jatkuvasti 500 mg. Se happamoittaa virtsaa. Karpalopuristeissa on ainetta joka vaikuttaa suoraan bakteeriin. Kyllä ne ihan oikeasti tehotavat, en ole ainoa jolla on vaivat loppuneet. Ja kun tosiaan olet sen puoli vuotta niitä syönyt ja ollut ilman tulehduksia niin et enää ole altis niitä saamaankaan. Jatkuva pissavaiva on niin tuskaa että luulisi ihmisen olevan valmis syömään vaikka p***** että siitä pääsisi eroon.

Vuosia sitten kärsin virtsatietulehduksista. Viimeinen pisara oli noin neljä vuotta sitten kaksi suht.rajua virtsarakon tulehdusta peräkkäin. Sitten rupesin syömään karpalojauhekapseleita, jonka jälkeen mulla ei ole ollut yhtään tulehdusta. Syön pillereitä edelleen, enkä varmaan lopeta koskaan. Koen niistä olevan ihan varmasti apua! Toisinaan, jos tuntuu oudolta pissatessa tai pissattaa paljon(tiedätte varmaan millaisesta tunteesta puhun), otan useamman pillerin päivässä. Lisäksi juon paljon vettä. Se auttaa.Pillerini ovat femicare-nimisiä. Otan niitä norm.yhden päivässä. Mutta tarvittaessa niitä voi ottaa jopa 3 kertaa 2kapselia päivässä. Ja jos ja kun seksiä harrastatte, niin muistakaa peseytyminen ja pissallakäynti ennen ja jälkeen.
Itse ainakin suosittelen lämpimästi karpalovalmisteita kaikille,joilla virtsatietulehduksia on.
Toivottavasti helpottaa :)

Jos harrastat ukkos kanssa anaaliseksiä ja sit se työntää sihen vaginaan, niin paskanen erite aiheuttaa joka kerta virtsatietulehduksen. Eli ei saa työntää pesemättä vaginaan.

Mulla alkoi juuri sattumalta virtsatientulehdus kirjoituksia edeltävänä iltana. Kävin lääkärissä ja sain antibiootti kuurin. Se auttoi, mutta tauti iski uudestaan viikon päästä. Kipu ei kyllä kertaakaan ollut tuskallinen, muttä härnäävä ja kutittava. Sitten luin erään lehti jutun hiivasienitulehduksesta. Se tulee joskus virtsatietulehduksen jälkeen, antibiootti kuurin takia. Antibiotit tuhoavat jotain hyviä bakteereja jotka estävät hiivasieni tulehduksen. Oireet olivat samanlaiset kuin minulla, kutinaa... En jaksanut mennä lääkäriin joten ostin vain apteekista emätinpuikko-kuurin. Ja oireet katosivat.
Jutussa myös kerrottiin, että tod.näk. virtsatientulehdusta/hiivasienitulehdusta "ehkäisevät", säännöllinen alapään pesu, tiukkoja farkkuja/hankaavia housuja ei kannata käyttää (ainakaan usein), ja nukkuminen ilman housujakin auttaa..
Pelkäsin jälleen, että taas jompikumpi iski. Mutta pesin usein päivässä alapäätä ja se auttoi..

Mulla oli vuosia sitten jatkuvasti hirveitä tulehduksia, tuntu et suolet tulee pihalle ja pissaki oli enimmäkseen verta. No, lääkärit ei osannu määrätä lääkkeitä jotka olis auttanu mut sit luin jostai, että liika peseminen vie hyvän bakteeritasapainon mennessään. Vähensin pesua eikä sen jälkeen oo tulehduksia ollu. Mut mä olinkin varmaan joku himopesijä :) Joka päivä vesipesu ja joka toinen intiimipesuainepesu.. Liika on liikaa :)

hei!! onko teidän oireet ollu pitkäaikasia? mulla on nyt ollu tosi usein vastaavia oireita mutta yleensä menny ohi päivässä.. voikohan olla silti kyse samasta vaivasta? on nimittäin tosi inhottavaa vaikkei kauan ookaan kestäny..

Jos syö antibiootit, ja kuurin jälkeen uusiutuu heti, niin voisko olla syy lääkkeen tehossa elimistöösi? Mulle ei nimittäin enää pure trimopanit tms. vaan on otettava suht voimakasta antibioottia. Nykyään käytän Zeclaria jos tulee oireita.

Minulla auttaa ehkäisemään vaiva pesu happamalla pesunesteellä ja pissa yhdynnän jälkeen, yleensä.

Joskus esim. seksin jälkeen tai vaikka jos pitää tiukkoja farkkuja tai ajaa fillarilla (= virtsaputken suulla hankautumista) voi tulla oireita, jotka vaikuttaa ihan virtsatietulehdukselta. Kannattaa silloin juoda runsaasti vettä ja pitää huoli, että hankautumista ei ole ja että vastapainoksi käyttää löysiä vaatteita (esim. kotioloissa hametta ilman pikkuhousuja vedottomassa paikassa).

Usein virtsatietulehdus ja hiivatulehdukset johtuvat juuri aktiivisesta seksielämästä, jolloin hankaumat ja antibioottikuurit ruokkivat oireita, joista on vaikea itsekään selvittää, että onko ne nyt todella virtsistä vai pelkästään ärtyneen ihon tai alkavan hiivan oireita.

Mulla oli aikoinaan paljon virtsatietulehduksia. Sitten söin kaksi vuotta aina yhdynnän jälkeen nitrofur-c:n ja sinä aikana ei tulehduksia ollut. Estolääkityksen lopettamisen jälkeen alkoivat tulehdukset taas vaivata. Outoa niissä oli se, että ne hävisivät antibiooteilla, mutta bakteereita ei virtsasta löytynyt. Lopulta löysivät hiivatestissä clue-soluja, eli oli sekatulehdus emättimen puolella ja se aiheutti ne helvetilliset kivut. Tuntuivat täsmälleen samalta kuin pissatulehdus. Sain siihen kuurin ja nyt ei ole pissaongelmia ollut vuoteen.

Kärsin myös aiemmin virtsatientulehduksista yhdynnän jälkeen, mutta sen jälkeen kun aloin syödä karpalopuristeita ei ole tulehduksia ollut. Nykyään otan aina heti yhdynnän jälkeen yhden puristeen ja juon paljon vettä päälle. Jos joskus tulee vähän sellainen olo, että nyt se taas alkaa, niin otan heti pari puristetta ja juon tosi paljon vettä ja sillä se on aina hoitunut. Nykyään pidän aina mukana muutamaa puristetta jos joskus virtsis alkais yllättäen. Kerran alkoi lentokentällä kun kotimatka oli alkamassa, se oli kyllä yks tuskasimmista kotimatkoista. Mun puristeet on Karpalo strong -merkkisiä. En syö niitä mitenkään jatkuvasti, mutta kotona ja laukussa niitä on aina. Suosittelen.Mehuahan pitäisi juoda tosi paljon, että siitä saa saman vaikutuksen kun näistä pillereistä. Ne ovat minusta kätevämpiä ja kulkevat helposti mukana myös matkoilla.

Minulla on vuoden verran mennyt niin että ei ole itse tautia, mutta oireet ovat. Olen käynnyt klamydiatestissä ja se oli puhdas. Lääkäri ilmoitti että mitään ei ole tehtävissä kun ei ole tautia jota voisi hoitaa. Minun pitää aina kun oireita tulla mennä labraan, vaikka tiedän jo nytten että se on yhtä tyhjän kanssa.

Virtsatientulehdukset alkoivat minulla 4 vuotta sitten. Ne loppuivat kun määrättiin estolääkitys. Parin vuoden tauko oli sitten tuli tauti takasin. Nyt on tauti pois, vain oireet jäivät. Mikä on hyvin kiusallista. Olen juonnut karpalomehua, mutta ei siitä silti apua ole.

Onko kenelläkään toisella ollut vastaavaa? Miten se on pois hoidettu?

emättimen bakteeritulehdus levitessään virtsaputkensuulle voi aiheuttaa samoja oireita kuin virtsiksessä, joten kannattaa otattaa myös valkovuotonäyte. virtsaputkioireyhtymä voi olla hoidetun rakkotulehduksen jälkivaiva, josta jää juuri tuo kirvely ,mutta pitäisi parantua usein itsekseen muutamassa kuukaudessa. Limakalvoja kannattaa hoitaa maitohappobakteerivalmisteilla,sekä suun kautta että sinne emättimeen estämään bakteeritulehduksia ja hiivaa. Kaikki kirvely ei välttämättä ole juuri sitä virtsatietulehdusta.

mä oon huomannu et tulee tosi helposti virtsatientulehduksen oireita kun pidättää kauan, mä oon yläasteella ja mulla on ollu virtsatientulehdus varmaan ainakin neljä kertaa, aina on auttanu karpalomehun juonti!

Yhteistyössä