Jatkuvasti flunssassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kkjji
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kkjji

Vieras
Me ollaan oltu nyt tänä vuonna tosi paljon kipeenä, ikinä ei olla sairasteltu näin paljon kun tän tammi-helmikuun aikana. Meidän 2,5-vuotias nyt kolmatta kertaa flunssassa, kuumetta ei ole. Minä olen ollut 2 kertaa flunssassa ja sairastanut jopa korvatulehduksen, mitä ei ikinä ole mulla ollut. Isäntä nyt toista kertaa flunssassa...järkkyä, kun 2 viikon välein iskee joku flunssa. Nyt neidillä mukana nuhan lisäksi kova yskäkin :( Ootteko te muut sairastelleet jotenkin enemmän??? Lääkäri kyllä sanoi, että nyt sitkeitä tauteja liikkeellä, mutta että jatkuvasti kipeenä...

On kyllä totta että nyt on sitkeitä tauteja liikkeellä.
Mutta mulle tulee aina jatkuvasta sairastelusta mieleen, että ettei vaan olisi hometta siellä missä aikaa eniten vietetään, teidän tapauksessa kotona koska kaikki sairastelee.

Meillä meni viime vuoden loppu samoissa merkeissä. Lokakuussa alkoi ja tammikuussa loppui. Flunssaa, kuumetta, tulehduksia, jopa oksennustautia ehti olla. Yleensä ollaan oltu terveitä, tietty ne perinteiset flunssat, mutta tuo 3kk oli jotain ihan järkkyä. Ja meillä myös aikuisilla kävi korvatulehdukset, eikä ole ikinä ollut. Että kait sitä liikkeellä on. Toivottavasti teillä ei kestä yhtä kauan ku meillä. Pikaista paranemista!!

Meillä myös. Elokuun lopussa alettiin kuopuksen kanssa sairastella, ja nyt jopa helmikuu oltu ilman tauteja. Mies oli kerran flunssassa ja vanhempi poika 2 kertaa tuona aikana. Mutta ite sitten tuon nuorimmaisen kanssa on käyty läpi korva- ja poskinontelontulehukset, kuumeet, yskät, flunssat ja oltu melkein jatkuvassa nuhassa. :/ Home käynyt mielessä, mutta kun ei sitten kaikki kumminkaan sairasteta. Tiedä sitten...

Kannattaa ottaa maksimiannokset D-vitamiinia! Kai se asia on kunnossa koko perheeltä, ei vain lapsen osalta?? Käsien pesua ahkerasti aina kun on liikuttu ihmisten ilmoilla, eikä lapsen kannata antaa esim. kaupassa näpelöidä ja nuoleskella lastenkärryjä tms. Jos näistä ei ole apua, kannattaa tarkistaa perheen ruokavalio, eli että mahdollisismman monipuolista ja terveellistä. Äärimmäisessä tapauksessa jättäisin joksikin aikaa sokerin ja valkoiset jauhot kokonaan pois, koska ne eivät suurimmalle osalle ihm,isistä tee hyvää.

Home on siinämielessä mielenkiintoinen oireiden aiheuttaja, että ne oireet vaihtelee ihmisestä riippuen.
Jotku ei oireile yhtään ja toiset sitten niittenkin puolesta.

Toisaalta, onko mies ja vanhempi lapsi päivät poissa kotoa?

mulla on ollu tänä talvena(loka-helmikuu) 7 flunssaa, vauvalla 5 flunssaa ja 4 korvatulehdusta,6 vuotiaalla 3 laryngiittia,3 vuotiaalla 2 laryngiittia ja 3 flunssaa ja miehelläni, joka ei ikinä sairasta, on ollu 2 flunssaa.ikinä ei oo ollu näin tautista talvea.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkkejä;23091362:
Kannattaa ottaa maksimiannokset D-vitamiinia! Kai se asia on kunnossa koko perheeltä, ei vain lapsen osalta?? Käsien pesua ahkerasti aina kun on liikuttu ihmisten ilmoilla, eikä lapsen kannata antaa esim. kaupassa näpelöidä ja nuoleskella lastenkärryjä tms. Jos näistä ei ole apua, kannattaa tarkistaa perheen ruokavalio, eli että mahdollisismman monipuolista ja terveellistä. Äärimmäisessä tapauksessa jättäisin joksikin aikaa sokerin ja valkoiset jauhot kokonaan pois, koska ne eivät suurimmalle osalle ihm,isistä tee hyvää.

Peesaan TÄYSIN TÄTÄ! Lisäisin vielä jatkuvaan käyttöön ProbioottiPlus ja tuoretta inkivääriä ja SOKEROIMATONTA KARPALOMEHUA. Sokeri ym. tekee elimistön happamaksi ja happamassa pöpöt viihtyy!

Meillä kyllä mies tekee pitkää päivää töissä ja vanhempi poika koulussa. Eniten me tuon nuorimmaisen kanssa näitä nurkkia kotona nuohotaan. :) Mitähän kautta tuommoista home-epäilyä voi lähteä selvittämään? Kaupungin vuokra-asunnosta kyse.

Yhteistyössä