jatkuvasti kiusaa tekevä lapsi, mistä johtuu??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton äiti

Vieras
menee tv:n eteen kun toinen koittaa sitä katsoa, nappaa tavaroita kädestä kun silmä välttää, menee seisomaan tielle jos toinen vaikka pyöräilee, menee toisten leikkeihin sotkemaan ja häiritsemään.
meillä siis 3 lasta, 6v, sit tää 4v josta kirjoitan ja 3v..
lapsella ei ole pienintäkään kykyä ottaa toisia huomioon, ei kykene leikkimään nätisti ja kiusaa tekemättä, toisin kun nää kaks muuta. ja samoin olen mielestäni kaikki kolme kasvattanut... :/
olen huomioinut jokaista lasta erikseen, saatan ottaa vaikka vaan tän 4veen kauppaan mukaani ajatellen et sille on tärkeää et juuri hän pääsee, mutta pskat, kaupassakin se härnää toisia lapsia heti kun silmä välttää.. saattaa tuijottaa, irvistellä, kävellä päin...
mä en ymmärrä!! muuten ihan normaali lapsi, eikä 4v neuvolassa sanottu oikein juuta eikä jaata, mutta mulla menee hermo, neuvokaa mua!!! :(

osaisiko joku edes suositella jotain muuta palstaa missä vastattais ja sais vertaistukea tai neuvoja? ei ole eka aloitus minkä tänne teen saamatta yhtäkään vastausta... :(

Valitettavasti en osaa sinua auttaa. Muuten kuin antamalla virtuaali halauksen. Täällä käyn välillä lukemassa keskusteluja mutta liberossa on ne empaattisemmat jutut. Kokeilehan sieltä.

meillä melkein samanlainen 4-vee. Härnää kaikkia pienempiään ja menee pikkuveljen eteen seisomaan ja estää tätä liikkumasta. Hermot menee ja en tiiä mikä auttas! Mielellään otetaan neuvoja vastaan!

Yhteistyössä