Jatkuvasti limaa kurkussa!

  • Viestiketjun aloittaja Yökkijä
  • Ensimmäinen viesti
Yökkijä
Minulla on tämmöinen ärsyttävä vaiva.... ja peräänkuulutan kokemuksia!

Reilu kuukausi sitten sairastin flunssan, josta jäi jatkuva tukkoisuus ja limaisuus. Viikko sitten todettiin ultraäänellä poskiontelontulehdus, johon sain Kefixin-kuurin ja lisäksi lääkäri määräsi Nasonex-nenäsumutetta. Nyt saa jo henkeä, mutta edelleen valuu kurkkuun jostain limaa. Jatkuvasti. Aamulla oksennan pelkästään tuota limaa ja nytkin päivän mittaan saa yökkiä lähes koko ajan ja yrittää selvittää kurkkua. Lisäksi nenäkin on taas alkanut tuntua tukkoiselta (antibiootit jo loppu mutta nasonex käytössä)... lähtiköhän se poskiontelontulehdus vai mistä toi lima tulee? Sarvikuonolla olen yrittänyt huuhdella, mutta ei auta, kun lima on kurkussa.

Oisko uusi lääkärikäynti vai onko tämä nyt sitten tällaista... nyt rv 16.
 
TUttu juttu
Ihan sama "vaiva" enkä ole edes flunssaa tms. sairastunut. Liittynee siihen, että limakalvot on mitä on raskauden aikana. Nenäkannu kuulemma ehkä auttaisi, kokeilinkin sellaista joogatunnilla ja nenän se selvitti hyvin ja pitkäksi aikaa, vasta seur. aamuna oli taas tukossa, kurkkukin tuntui ainakin hetken aikaa vähemmän "limaiselta".
 
Ingrid
Se liman valuminen kurkkuun on mulla ollut poskiontelotulehduksen oire. Voi olla niin, että saamasi antibiootit ei ole auttanut siihen (mulla on joskus käynyt niin). Poskiontelotulehdus voi myös parantua ilman antiobioottikuuriakin, mutta suosittaisin ehkä käymään vielä lääkärillä, jos haluat varmuuden siihen.

Tämä saattaa olla uskomus, mutta ehkä milestäni minulla monivitamiinitablettien syöminen on auttanut siihen, että mulla ei ole nyt enää ollut niin paljoa poskiontelotulehduksia kuin aikaisemmin....
 
Arnold
Alkuperäinen kirjoittaja Yökkijä;9818647:
Minulla on tämmöinen ärsyttävä vaiva.... ja peräänkuulutan kokemuksia!

Reilu kuukausi sitten sairastin flunssan, josta jäi jatkuva tukkoisuus ja limaisuus. Viikko sitten todettiin ultraäänellä poskiontelontulehdus, johon sain Kefixin-kuurin ja lisäksi lääkäri määräsi Nasonex-nenäsumutetta. Nyt saa jo henkeä, mutta edelleen valuu kurkkuun jostain limaa. Jatkuvasti. Aamulla oksennan pelkästään tuota limaa ja nytkin päivän mittaan saa yökkiä lähes koko ajan ja yrittää selvittää kurkkua. Lisäksi nenäkin on taas alkanut tuntua tukkoiselta (antibiootit jo loppu mutta nasonex käytössä)... lähtiköhän se poskiontelontulehdus vai mistä toi lima tulee? Sarvikuonolla olen yrittänyt huuhdella, mutta ei auta, kun lima on kurkussa.

Oisko uusi lääkärikäynti vai onko tämä nyt sitten tällaista... nyt rv 16.[/QU
 
Arnold
Alkuperäinen kirjoittaja Yökkijä;9818647:
Minulla on tämmöinen ärsyttävä vaiva.... ja peräänkuulutan kokemuksia!

Reilu kuukausi sitten sairastin flunssan, josta jäi jatkuva tukkoisuus ja limaisuus. Viikko sitten todettiin ultraäänellä poskiontelontulehdus, johon sain Kefixin-kuurin ja lisäksi lääkäri määräsi Nasonex-nenäsumutetta. Nyt saa jo henkeä, mutta edelleen valuu kurkkuun jostain limaa. Jatkuvasti. Aamulla oksennan pelkästään tuota limaa ja nytkin päivän mittaan saa yökkiä lähes koko ajan ja yrittää selvittää kurkkua. Lisäksi nenäkin on taas alkanut tuntua tukkoiselta (antibiootit jo loppu mutta nasonex käytössä)... lähtiköhän se poskiontelontulehdus vai mistä toi lima tulee? Sarvikuonolla olen yrittänyt huuhdella, mutta ei auta, kun lima on kurkussa.

Oisko uusi lääkärikäynti vai onko tämä nyt sitten tällaista... nyt rv 16.

Oman kokemukseni ja lääkäreiden kertoman mukaan.

Liman valuminen kurkkuun ja siihen vaikuttavat tekijät johtuvat useista eri syistä klohdallani.
Vaikuttavat tekijät; Krooninen poskiontelotulehdus,kuivuneet limakalvot,sumukkeet (jotka kuivanneet
limakalvot)
Oman käsitykseni mukaan,mahdollisilla leikkauksilla on myös vaikutusta,tai peräti syy yhteys ylähen-
gitysteistä kurkkuunvaluvaan limaan.Kohdallani on tehty nenän väliseinämän ja murtuman korjaus.
Sekä useita muita avartavia leikkauksia nenäänisekä ppskiontelon radikaali puhdistusleikkaus.

Ainoat hoidot,itsehoitoina nenäkannu ja a-vitamiini.nenän ja suun kautta.
Antibiootit eivät auta,helpottavat pariksi viikoksi,mutta tianne palautuu taas ennalleen.
 

Yhteistyössä