Jatkuvat virtsatietulehdukset

  • Viestiketjun aloittaja jo epätoivoon vaipunut
  • Ensimmäinen viesti
jo epätoivoon vaipunut
Hei!
Olisiko kenelläkään vinkkiä, miten voisin päästä jatkuvasta virtsatietulehduskierteestä. Olen muuten terve keski-ikäinen nainen. Tällä hetkellä nämä jatkuvat tulehdukset haittaavat elämääni ihan hirveesti. Please, jos jollakin on jotain vinkkiä vaikka ruokavalion tai luontaistuotteista, niin olisin kovin kiitollinen.

 
nurse betty
Karpalomehu-tai kapselit säännöllisesti nautittuna auttavat monia. Omalla sisätautiosastollani käytetään sokeritonta karpalomehua lasillinen kaksi kertaa päivässä ja siitä on ollut selkeä apu potilailla, jotka kärsivät jatkuvista tulehduksista. Tarkoitus on siis tehdä virtsasta happamampaa, jolloin bakteerit eivät siinä viihdy. Se on osoittautunut yhtä tehokkaaksi monen kohdalla kuin estolääkitys antibiootilla,joka ei välttämättä kuitenkaan estä tulehduksen syntymistä.
 
greippimehu
Todella runsas juominen ja greippi mehu auttavat myös. Niillä itse pärjään hyvin pitkälle. Olen kärsinyt vaivasta vauvasta asti. =(
Karpaloa en ole koskaan kokeillut, mutta olen kuullut sen olevan myös tehoskas apu. Että jos tulee vielä vastaan tilanne jossa joudun pitkälle estolääkitykselle niin ehkäpä kokeilen karpaloa...
 
Karpalo on hyvä
Itse olen ottanut tavaksi juoda lasillisen täyskarpalomehua laimentamattomana joka aamu. Aika hyvin on auttanut. Lisäksi olen ruvennut ottamaan c-vitamiinitabletteja/c-poretta lasillisen.
 
kanssakärsijä
Käytätkö hormonaallista ehkäisyä? Liian vähän estrogeenia pillereissä voi olla yksi syy.Itsellä auttoi vaihto.
Onko yhteyttä seksiin?? Monella tulee tulehdus aina 2 päivää seksin jälkeen, hyvä hygienia, pissalla ennen ja jälkeen, ja pesu aika kuumalla vedellä auttaa. Liukastusvoidetta voi myös kokeilla, ettei paikat turhaan hankaudu liikaa.
Karpalo ja c-vitamiini hyviä keinoja, mutta malttia niiden ottamisessa, mulle urologi kielsi niiden ottamisen, sanoi, että voivat ärsyttää rakkoa myös. Itsellä oli monta tulehdusta peräkkäin, jouduin estolääkitykselle, mulla oli rakko jo kroonisesti tulehtunut, pissan mukana tuli jatkuvasti valkoista "haituvaa"ja rakko oli kipee ihan painamalla alavatsalta. Meni 2 kk ennenkuin estolääkitys alko toimimaan.
Moni syö myös maitohappobakteereita, ja sokerit pois, ettei pöpöt saa ruokaa.
Ja c-vitamiini on kuulemma paras poretabletteina.
Itsellä ehkä auttoi myös vyöhyketerapia, ja aromaterapia istumakylvyt.
Sain urologilta Trimetopram- estolääkityksen, ja lisäksi reumatulehduskipulääkettä(Meloxicam) otettavaksi kuurina.
 
kanssakärsijä lisää
Vielä tuli mieleen,että pidä ittesi lämpösenä, eikä liian tiukkoja vaatteita tai tekokuituisia alusvaatteita.
Hiivatulehdus menee myös usein virtsateihin, jos on monta antibioottikuuria takana, eli hoida hiiva aina pois antibiootin jälkeen.
 
mulla oli myös
Olin jatkuvassa kierteessä vuosi sitten. Syy oli Nuvaring-ehkäisyrengas. Pääsin kierteestä eroon lopettamalla hormonaalisen ehkäisyn (limakalvojen paranemiseen meni puoli vuotta). Söin estolääkitystä ja karpalokapseleita sekä käytin maitohappobakteerivalmisteita sekä Ovestin-estrogeenivoidetta emättimeen nopeuttamaan paranemista. Tsemppiä sulle!

Jatkuvat virtsiksethän ovat myös vaihdevuosioire, johtuu oman estrogeenituotannon asteittaisesta loppumisesta. Silloinkin nuo paikalliset estrogeenivoiteet ovat kokeilemisen arvoisia.
 
NanaAdeline
Itsellä ovat myös yleistyneet kovasti nuo virtsatietulehdukset suunnilleen viimeisen vuoden aikana. Hiivatulehduksia on myös ollut.
Usein tulehdus on tullut selkeästi päivän tai pari seksin harrastamisen jälkeen, vaikka olemme käyttäneet liukasteita ja huolehdin hygieniastani.
Yritän myös välttää liian tiukkoja housuja.
Ilmeisesti täytyy jättää myös kaiken makean syöminen ja alkaa ihan jokapäiväisesti lipittämään tuota karpalomehua...
Minulla ei tällä hetkellä ole käytössä mitään ehkäisyä, mutta olen piakkoin menossa gynekologille sellaista hankkimaan. Nyt hieman huolestuttaa, että jos jollain (edellinen kirjoittaja) on ollut nuvaringistä johtuvia tulehduksia, niin uskaltaisiko sellaista sitten ottaa (olen harkinnut juuri kyseisä ehkäisyä). Pillereitä en haluaisi syödä.
 
Minulla oli sama...
Olen tosin 25vuotias, mutta jouduin todella inhottavaan kierteeseen. Kokoajan piti hakea lääkekuuria.

Minulla loppui kokonaan näillä konsteilla:

Join kuukauden ajan karpalomehua lasin tai kaksi, Sitten löysin karpalotabltetit, luontaistuotekaupassa naisille myytäviä tbl, joissa on myös maitohappobakteereja, tärkeitä ihmiselle. Nyttemmin olen tosin nuokin lopettanut ja reilun vuoden olen ollut ilman tulehduksia!

Ennen seksiä pesu ja pissiminen, seksin jälkeen sama homma.

Kaikista ihanin tuote mitä itse olen löytänyt on ACOn (apteekki myy) intiimipesu ÖLJY. Niitä on saippua ja ihan öljy, ja täytyy sanoa, että vaikka joutuisin autiolle saarelle, niin tästä öljystä en luopuisi. Kannattaa kyllä ehdottomasti testata jos on minkäännäköisträ ongelmaa alapäässä.

Alussa se voi tuntua hassulle, mutta kun muutaman päivän on käyttänyt, ei sitä vaihtaisi pois.
 
nipsukka
Hei, nyt on jo kolme ja puoli vuotta kun sairastin viimeksi virtsiksen. Sitä ennen oli monta kertaa vuodessa ja apua ei tuntunut löytyvän mistään.
Olen ollut tutkimuksissa sairaalassa,selvää syytä ei löytynyt. Kyllä oli kaikki mehut ja vitamiinit kokeiltu, Trimex estolääkitys, ei apua. Antibiootti kuuria seurasi hiiva, sokeri ja makeiset saa sitten hiivan rehottamaan, ja kierre on valmis.
Sitten sain Hipeksal reseptin gyneltä, siitä löytyi apu ongelmaan. Vagifemia limakalvojen hoitoon.
En nykyisin syö suklaata enkä mitään muitakaan makeisia,niitä ei minun elimistöni siedä! Suosittelen!
 
NanaAdeline
Viime kirjoitukseni jälkeen olen alkanut syömään myös karpalokapseleita sekä käyttämään äitini suosittelemaa Ceridalin intiimialueille tarkoitettua öljyä.
Vielä on liian aikaista sanoa, onko näistä mitään hyötyä, mutta aion jatkaa kokeilua ja katsoa.
Sokeri ei tosiaan taida sopia myöskään minun alapäälleni.
 
Yksi potija
Minulla on sama vaiva, ja monia konsteja on koitettu. Karpalotabletit (Urisan) ovat ihan hyviä, mutta ei mikään takuuratkaisu kuitenkaan. Estolääkitys (nitrofur) on auttanut hyvin. Sitä ei edes tarvitse ottaa joka päivä, vain silloin kun tuntuu, että olen "vaaravyöhykkeellä" ts. on tullut juotua vähän, kylmettynyt tai muuten pieniä tuntemuksia virtsatessa. C vitamiini ei minulla tehonnut ja sen hyödyistähän on myös tutkimuksissa tullut ristiriitaista tietoa.

Lämpimänä pysytteleminen on todella tärkeää, ja tämä ei koske vain alamahaa, vaan myös muutenkin pitää olla riittävästi vaatetta ja varsinkin jalat täytyy pitää lämpiminä. Seksin ennen ja jälkeen käyn vessassa, mutta olen omalla kohdallani huomannut, että pesu juuri ennen tai liian tarkka pesu sen jälkeen itseasiassa pahentaa oireita. Varsinkin, jos pesee aivan heti seksin jälkeen, niin alapään kudokset ovat vielä hyvin rentoina ja pesuvettä, puhdistusainetta ja sen mukana bakteereja pääsee aika helposti virtsaputken suulle.
 
parikymppinen
Minulla on takana yli vuoden kestänyt estolääkitys ja sitä ennen pari vuotta kroonista virtsatietulehdusta. Estolääkitys tuntuu auttaneen hyvin limakalvojeni palautumiseen ja vastustuskyvyn syntymiseen, enkä usko että olisin päässyt kierteestä ilman sitä. Viime aikoina olen syönyt vaan karpalokapseleitä; söisin estolääkkeitäkin luultavasti silloin tällöin, jos minulla olisi niitä vielä jäljellä. Tiedä häntä onko karpalokapseleista mitään hyötyä, mutta on ainakin vähän turvallisempi olo; ainakin plasebona toimivat! Sairastuu helposti kun on varma ettei tauti pysy poissa..
Paleltumisesta en ole yleensä itse ikinä saanut tulehdusta, mutta tässä lista asioista joiden seurauksena olen sairastunut:

1. seksi
2. stressi (varsinkin huonosti nukutut yöunet ja tenttiviikko altistavat)
3. Pillerit (lääkärin mielestä ei johtunut niistä, mutta en ole sairastunut kertaakaan sen jälkeen kun vaihdoin yhdistelmistä minipilleriin > limakalvot eivät olle olleet enää niin kuivat kuin ennen eikä seksin aikana ole hankautunut iho rikki)
4. muuten vaan
5. luennon ajan pissan pidättely (mitä en enää ikinä tee)

Koittakaa kestää tulehdustenne kanssa älkääkä masentuko, vaan puhukaa lääkärille :<
 
Mielialanvaihtelut
Alkuperäinen kirjoittaja jo epätoivoon vaipunut;8667296:
Hei!
Olisiko kenelläkään vinkkiä, miten voisin päästä jatkuvasta virtsatietulehduskierteestä. Olen muuten terve keski-ikäinen nainen. Tällä hetkellä nämä jatkuvat tulehdukset haittaavat elämääni ihan hirveesti. Please, jos jollakin on jotain vinkkiä vaikka ruokavalion tai luontaistuotteista, niin olisin kovin kiitollinen.

Itse kärsin aikoinaan samasta vaivasta. Tuossa jo mainittiinkin hormonien osuudesta tulehduksiin.
Hyvä alapäähygenia ja maitohappobakteerietten käyttö mukaan.
Kipulääkettä tarvittaessa, mutta estolääkitys olisi paikallaan tässä, mikäli ei paljon yliherkkyyksiä ole.
Yksi hyvä estolääke on HIPEKSAL, mutta melkoisen tyyris tuote ja saa vain reseptillä. HIPEKSAL happamoittaa virtsan siten, että bakteerien tarttuminen virtsarakkoon estyy.

Tulehdushan tulee E-coli peräsuolibakteerista. Siis suuseksi pannaan. Itsekkään koskaan ole uskaltanut moista harrastaa, juuri tulehdusvaaran vuoksi.
Muista siis huolellinen pesu ennen ja jälkeen yhdynnän ja estolääkitys päälle.
Niin ja tarkistuta hormonitasapaino. Sen saa verikoeella selville, jos muita oireita, kuten ilmakalvojen kuivumista ei esiinny.
Tsemppiä!
 
Ursis
Ilmeiseti alkava vaihdevuosioire lienee, mutta pissatulehduksia on ollut tiheämmin.

Ei niin usein, että tarvitsisin säännöllisesti otettavaa estolääkettä, mutta 2-3 vuodessa ehkä ja etenkin railakkaamman sekstailun jälkeen. Onko kenelläkään tietoa, että voiko yhdynnän jälkeen (max 1-2 kertaa viikossa) ottaa yhden antibioottiitabletin.
Mielestäni olen tästä lukenut jonkun gynekologin kertomana. Voiko ab-tbl olla mikä vaan vai jokin tietty.

Joku kirjoitti:
"...Sitä ei edes tarvitse ottaa joka päivä, vain silloin kun tuntuu, että olen "vaaravyöhykkeellä"

Tuntuu oudolle, että eikö kesken jätetty ab-kuuri ollut juuri pahimman luokan moka aikoinaan, tulee resintenssikanta, johon ei enää pure kuin hyvin laajakirjoiset eli moneen bakteeriin tehoavat vahvat antibiootit. En saanut työterv.lääkäri oikein innostumaan aiheesta, joten kyselen siksi täältä. Kotikonstit, öljyt, karpalot ja pepun alueen erogeeniset pisteiden huomiotta jättäminenkään ei auta. Tiedostan toki e-colibakteerin osuuden, nuorille varoituksen sana siitä, että kannattaa partneri ohjata huomioimaan käsien, kielen ja peniksen kulkusuunnat.

En ikinä kyllä ole osannut ajatella, että ihmisen suussa olisi e-colibakteeria, joka suuseksissä tarttuisi. Suuseksin vastaanottamisesta en kyllä luovu, että ennemmin sitten se estolääkitys :).
Kiitos, jos ehtii joku neuvoa, että voiko esim, Hipeksalin ottaa vain silloin tällöin seksin jälkeen?
 
Mielialanvaihtelut
Ei niin usein, että tarvitsisin säännöllisesti otettavaa estolääkettä, mutta 2-3 vuodessa ehkä ja etenkin railakkaamman sekstailun jälkeen. Onko kenelläkään tietoa, että voiko yhdynnän jälkeen (max 1-2 kertaa viikossa) ottaa yhden antibioottiitabletin.
Mielestäni olen tästä lukenut jonkun gynekologin kertomana. Voiko ab-tbl olla mikä vaan vai jokin tietty.
Tietysti voi ottaa, mikäli se on määrätty VTI:n estoon.

En ikinä kyllä ole osannut ajatella, että ihmisen suussa olisi e-colibakteeria, joka suuseksissä tarttuisi. Suuseksin vastaanottamisesta en kyllä luovu, että ennemmin sitten se estolääkitys :).
Kiitos, jos ehtii joku neuvoa, että voiko esim, Hipeksalin ottaa vain silloin tällöin seksin jälkeen?
Minulla ei ole tietoa, mitä pöpöjä suussa kulkee, mutta E-coli on peräsuolibakteeri.
Peppua nuollessa pöpöt liikkuvat kielen mukana, vaikka olisi miten puhdas tahansa
Hipeksalia käytetään aamuin illoin. Mieluiten jatkuvasti, kuin vain silloin tällöin. Pysynee VTI kurissa.
 
Viimeksi muokattu:
hurt
mulla tuli elämäni ensimmäinen vt-infektio tammikuussa 2010 (olen 25-v) ja sain antibioottikuurin, tulehdus uusi 2x helmikuussa 2010 ja vielä maaliskuussa 2010. kevät ja kesä meni hyvin, mutta syksyllä kierre jatkui taas. aloitin myös nuvaring-ehkäisyrenkaan käytön heinäkuussa 2010 ja nyt olen saanut jo 2 virtsatieinfektiota (syyskuussa 2010 ja nyt on päällä paraikaa). voisiko tuolla renkaalla olla osuutta asiaan. olen harkinnut käytönl opettamista, koska on aika kallis ja jos vielä aiheuttaa noita infektioita niin ei hyvä.
 
53 veeee
Hei, luin koko ketjun ja haluan jakaa kokemukseni vti estolääkkeestä. Minulla kroonistui vti juuri vaihdevuosien alkaessa eli silloin kun kohtu ja munasarjat poistettiin n. 3 vuotta sitten. Elämä on ollut yhtä helvettiä nuo vuodet eikä edes antibioottiestohoito ole tehonnut.

Tässä taas ollessani päivystävällä lääkärillä ruikkaamassa itselleni taas lääkettä hän ehdotti tätä hipelsalia, sanoi että on markkinoiden paras vti estolääke..ja viikkoa sitä syöneenä allekirjoitan asian täysin! Tosin apteekista sain Hiprex nimistä lääkettä, mutta on Hipeksalin rinnakkaislääke, joten sama valmiste mutta eri nimellä.

Olen niin onnellinen että sen huomaa läheisetkin, masennuin nimittäin toden teolla jatkuvaan kipuiluun, minulla nääs oirehti vti tavallista voimakkaammin, eli alavatsan, alaselän, lantion ja reisien särkynä sekä valtavana väsymyksenä. Mikään karpalosuoja eikä maitohappo ei auttanut ei myös alapesut eikä itsensä lämpöisenä pitäminen, ei vagifemit liioin..

Nyt on hyvä olla ja syön tätä vaikka lopun ikäni pitääkseni tuon viheliäisen tulehduksen poissa, maksoi lääke sitten maltaita tai ei. mitään sivuvaikutuksia ei ole tullut, juon paljon ennen lääkkeen ottamista myös iltaisin..vaikka rakko täyttyy yön aikana, ei pissata enää lainkaan kuin vasta aamulla. Uskomaton vaikutus, suosittelen todella lämpimästi tätä Hipelsal/Hiprexiä
 
kokemusta on
Hei, luin koko ketjun ja haluan jakaa kokemukseni vti estolääkkeestä. Minulla kroonistui vti juuri vaihdevuosien alkaessa eli silloin kun kohtu ja munasarjat poistettiin n. 3 vuotta sitten. Elämä on ollut yhtä helvettiä nuo vuodet eikä edes antibioottiestohoito ole tehonnut.

Tässä taas ollessani päivystävällä lääkärillä ruikkaamassa itselleni taas lääkettä hän ehdotti tätä hipelsalia, sanoi että on markkinoiden paras vti estolääke..ja viikkoa sitä syöneenä allekirjoitan asian täysin! Tosin apteekista sain Hiprex nimistä lääkettä, mutta on Hipeksalin rinnakkaislääke, joten sama valmiste mutta eri nimellä.

Olen niin onnellinen että sen huomaa läheisetkin, masennuin nimittäin toden teolla jatkuvaan kipuiluun, minulla nääs oirehti vti tavallista voimakkaammin, eli alavatsan, alaselän, lantion ja reisien särkynä sekä valtavana väsymyksenä. Mikään karpalosuoja eikä maitohappo ei auttanut ei myös alapesut eikä itsensä lämpöisenä pitäminen, ei vagifemit liioin..

Nyt on hyvä olla ja syön tätä vaikka lopun ikäni pitääkseni tuon viheliäisen tulehduksen poissa, maksoi lääke sitten maltaita tai ei. mitään sivuvaikutuksia ei ole tullut, juon paljon ennen lääkkeen ottamista myös iltaisin..vaikka rakko täyttyy yön aikana, ei pissata enää lainkaan kuin vasta aamulla. Uskomaton vaikutus, suosittelen todella lämpimästi tätä Hipelsal/Hiprexiä

Söin myös aikani Hipeksalia ja hyvä lääke on. Tällä hetkellä en tarvi sitäkään, kun olen joka päivä sekoittanut puuron sekaan karpalojauhetta ja mielestäni se on vieläkin parempi lääke. Voi kun kaikki jatkuisikin näin hyvin, tiedän minäkin nuo vaivat.
 
Viimeksi muokattu:
samat vaivat
Hei, luin koko ketjun ja haluan jakaa kokemukseni vti estolääkkeestä. Minulla kroonistui vti juuri vaihdevuosien alkaessa eli silloin kun kohtu ja munasarjat poistettiin n. 3 vuotta sitten. Elämä on ollut yhtä helvettiä nuo vuodet eikä edes antibioottiestohoito ole tehonnut.

Tässä taas ollessani päivystävällä lääkärillä ruikkaamassa itselleni taas lääkettä hän ehdotti tätä hipelsalia, sanoi että on markkinoiden paras vti estolääke..ja viikkoa sitä syöneenä allekirjoitan asian täysin! Tosin apteekista sain Hiprex nimistä lääkettä, mutta on Hipeksalin rinnakkaislääke, joten sama valmiste mutta eri nimellä.

Olen niin onnellinen että sen huomaa läheisetkin, masennuin nimittäin toden teolla jatkuvaan kipuiluun, minulla nääs oirehti vti tavallista voimakkaammin, eli alavatsan, alaselän, lantion ja reisien särkynä sekä valtavana väsymyksenä. Mikään karpalosuoja eikä maitohappo ei auttanut ei myös alapesut eikä itsensä lämpöisenä pitäminen, ei vagifemit liioin..

Nyt on hyvä olla ja syön tätä vaikka lopun ikäni pitääkseni tuon viheliäisen tulehduksen poissa, maksoi lääke sitten maltaita tai ei. mitään sivuvaikutuksia ei ole tullut, juon paljon ennen lääkkeen ottamista myös iltaisin..vaikka rakko täyttyy yön aikana, ei pissata enää lainkaan kuin vasta aamulla. Uskomaton vaikutus, suosittelen todella lämpimästi tätä Hipelsal/Hiprexiä
Myös vaihdevuosi-ikäinen ja vaiva tuntuu kroonistuneen. Viime talven kovilla pakkasilla alkoi ja käytin estolääke Trimopania. Nyt samat vaivat ja oireita joka päivä, alkaa kun ulkoilen kylmällä (vaikka vaatetta) tai lähden autolla liikkeelle (kylmä auto lämmityksestä huolimatta). Seksi pelottaa ja mies hermona, täytyy kait hakea jotain lääkettä. Yölläkin laitan kellon soimaan wc-käyntiä varten, ettei pissa ole rakossa liian pitkään. Sitten näytteestä sanotaankin, ettei ole kunnon bakteeritulehdusta eikä lääkettä tule. Täytyy vaihtaa lääkäriä.
 
Viimeksi muokattu:
Näillä mennään
Myös vaihdevuosi-ikäinen ja vaiva tuntuu kroonistuneen. Viime talven kovilla pakkasilla alkoi ja käytin estolääke Trimopania. Nyt samat vaivat ja oireita joka päivä, alkaa kun ulkoilen kylmällä (vaikka vaatetta) tai lähden autolla liikkeelle (kylmä auto lämmityksestä huolimatta). Seksi pelottaa ja mies hermona, täytyy kait hakea jotain lääkettä. Yölläkin laitan kellon soimaan wc-käyntiä varten, ettei pissa ole rakossa liian pitkään. Sitten näytteestä sanotaankin, ettei ole kunnon bakteeritulehdusta eikä lääkettä tule. Täytyy vaihtaa lääkäriä.
Josko jotain apua olisi näistä konsteista. 1) Aina kun käyt vessassa huuhtele alapää vaikka vain vedellä, mutta jos paikat kestää niin intiimialueen pesuliuoksella. 2) Jos kyseessä virtsarakon tulehdus niin happamia ja jos taas kyseessä on virtsatietulehdus (näyteet yleensä negat) niin ei happamia, koska ärsyttää lisää paikkoja 3) Pikkuhousunsuojat pois, koska ovat viheliäisiä pöpöhautomoja. 4) Estrogeeni+prog auttaa vaivoihin.
 
Viimeksi muokattu:
samat vaivat
Alkuperäinen kirjoittaja Näillä mennään;11065966:
Josko jotain apua olisi näistä konsteista. 1) Aina kun käyt vessassa huuhtele alapää vaikka vain vedellä, mutta jos paikat kestää niin intiimialueen pesuliuoksella. 2) Jos kyseessä virtsarakon tulehdus niin happamia ja jos taas kyseessä on virtsatietulehdus (näyteet yleensä negat) niin ei happamia, koska ärsyttää lisää paikkoja 3) Pikkuhousunsuojat pois, koska ovat viheliäisiä pöpöhautomoja. 4) Estrogeeni+prog auttaa vaivoihin.
Kiitos, pesu pesuliuoksella auttaa hieman. Tuota 2. kohtaa en oikein ymmärtänyt, nyt yritän yleensä karpalomehulla pitää vaivoja kurissa, se on tuntunut myös auttavan. Pikkuhoususuojia täytyy silti käyttää, sillä sain estrogeenivoidetta gyneltä ja se on lisännyt valkovuotoa, muuten en tiedä onko auttanut muutaman viikon käytön aikana. Hankin Mediman lämpöalusasuja ja ne tuntuvat auttavan myös vaivaan, mutta tarkkana pitää olla joka päivä nyt viileänä vuodenaikana. Minulla on ollut myös hormonikierukka yli 10 vuotta, en sitten tiedä lisääkö se vaivaa, laitettiin runsaisiin vuotoihin. Tosin tulehduksia on ollut yleensä sen jälkeen vain kerran kaksi vuodessa, nyt vuoden sisällä kroonistuneet.
 
Lisätietoa
Kiitos, pesu pesuliuoksella auttaa hieman. Tuota 2. kohtaa en oikein ymmärtänyt, nyt yritän yleensä karpalomehulla pitää vaivoja kurissa, se on tuntunut myös auttavan. Pikkuhoususuojia täytyy silti käyttää, sillä sain estrogeenivoidetta gyneltä ja se on lisännyt valkovuotoa, muuten en tiedä onko auttanut muutaman viikon käytön aikana. Hankin Mediman lämpöalusasuja ja ne tuntuvat auttavan myös vaivaan, mutta tarkkana pitää olla joka päivä nyt viileänä vuodenaikana. Minulla on ollut myös hormonikierukka yli 10 vuotta, en sitten tiedä lisääkö se vaivaa, laitettiin runsaisiin vuotoihin. Tosin tulehduksia on ollut yleensä sen jälkeen vain kerran kaksi vuodessa, nyt vuoden sisällä kroonistuneet.
Tuo 2 kohta. Virtsatietulehduksen hoitoon suositellaan tuota karpalomehua tai vastaavaa hapantuotetta. (Päivittäinen nestemäärä 2-2,5 l huuhtelee). Virtsaputkioireyhtymän hoidossa vältetään virtsaa hapattavia (puolukka, karpalo) ja proteiinipitoisia ruoka-aineita. (Päivittäinen nestemäärä on vähäisempi 1,5-2l.)
Virtsaputkioireyhtymä (krooninen aseptinen uretriitti). Oireyhtymästä puhutaan silloin jos oireet kestävät ja kestävät sekä virtsan bakteeriviljely on toistuvasti negatiivinen. Virtsatietulehdukset jaetaan tulehdusten tason mukaisesti alempien virtsateiden, virtsaputken ja virtsarakon tulehdukseen. Diagnosoinnin mukaan siis hapanta tai ei.
 
Viimeksi muokattu:
minttu62
Hei, nyt on jo kolme ja puoli vuotta kun sairastin viimeksi virtsiksen. Sitä ennen oli monta kertaa vuodessa ja apua ei tuntunut löytyvän mistään.
Olen ollut tutkimuksissa sairaalassa,selvää syytä ei löytynyt. Kyllä oli kaikki mehut ja vitamiinit kokeiltu, Trimex estolääkitys, ei apua. Antibiootti kuuria seurasi hiiva, sokeri ja makeiset saa sitten hiivan rehottamaan, ja kierre on valmis.
Sitten sain Hipeksal reseptin gyneltä, siitä löytyi apu ongelmaan. Vagifemia limakalvojen hoitoon.
En nykyisin syö suklaata enkä mitään muitakaan makeisia,niitä ei minun elimistöni siedä! Suosittelen!
Sama juttu minullakin, sairastin aiemmin useita virtsis tulehduksia. Olen syönyt Hipeksalia, muutaman vuoden, kallis lääke, mutta auttaa. Mikään muu ei auttanut. Vagifemiä käytän myös.
Mutta tuo makean syönti, saan siitä aina vaivoja. En ymmärrä mistä voi johtua. Kai se jotenkin tuohon hiivaan littyy. Joulu tulossa ja olis taas herkkuja tarjolla, en vaan voi syödä makeaa. Ei tee mieli suklaata, eikä muutakaan makeaa. Elimistö kun ei tykkää siitä, ollaan siis ilman, mutta terveenä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä