Jättäisitkö lapsen yksin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysynvaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysynvaan

Vieras
7v valittelee kurkkukipua ja pitäisi lähteä iltapäivällä käymään naapurilla. Matkaa on 1km tuonne ja siellä kuluisi pari-kolme tuntia.
7v tahtoo jäädä kotiin ja on ennenkin ollut lyhyitä (alle 1h) aikoja yksin kotona ja kaikki on sujunut hyvin.
Tietää ettei mene yksin syömään mitään, ei avaa ovea eikä laita sähkölaitteita päälle. Hänelle jäisi myös puhelin jolla osaa soittaa meille.
Kysymys kuuluukin, jättäisitkö sinä lapsen kotiin?
Me aiomme jättää, kiinnostaisi vain tietää miten muilla. Ja kuinka itsenäisiä teidän 7v:t ylipäätään ovat?

Kyllä 7-vuotiaan pitäisi pärjät tuo aika yksin. Monet on joka päivä koulun jälkeen yksin kun vanhemmat on töissä. Jätä hänelle vain välipalaa jos tulee nälkä. Vaikka leivät valmiiksi jääkaappiin ym. Niin eiköhän pärjää. Kyllä itse tuon ikäisen voisin jättää jos tietäisin että on ihan nomraali tapaus eikä mikään metsän villein inkkari :D

en jättäis. ellen ois ihan naapurissa jonne lapsi voi itse tulla jos hätä tulee.

meil kohta 7 v on sisällä yksin jos ollaan muut pihalla, mut muuten ei ole ollu yksin.

Sen takia ei saa syödä yksin koska pelkään että tukehtuu.. tai puukottaa itseään tai sytyttää tulipalon mikrolla..

:)

Kyllä hänellä varmasti on ihan oikeasti kurkku kipeä mutta ei ole kuumetta tms. Ihan toimintakuntoinen siis kuitenkin.

Minä jouduin aikanaan olemaan 8-vuotiaana pitkiäkin aikoja yksin. Jouduin tulemaan joka päivä koulusta yksin kotiin, koska molemmat vanhempani olivat töissä. Se oli sitä aikaa, jolloin ei ollut kovin paljon vielä kännyköitäkään, esimerkiksi meidän perheessä kenelläkään ei ollut silloin kännykkää (nykyään on tietysti kaikilla :)), joten enpä voinut oikein kenellekkään soitella.

Olen monilapsisen perheen esikoinen. Tulin aina yksin kotiin kun sisarukset olivat päiväkodissa. Ja paikkakin oli uusi, koska muutimme kun olin ensimmäisellä luokalla. Nautin siitä, että sain olla joskus rauhassa. En muista ainakaan, että olisin koskaan pelännyt. Olin siis kaikki iltapäivät yksin. Tosin kerhoja oli tuohon aikaan, ja niissä kävin, täysin omatoimisesti seurakunnan soittotunnit ja koulun kerhot. Mutta sis kuitenkin useimmiten yksin kotona. ei noita kerhoja ja soittotunteja nyt välttämättä edes joka vuosi ollut.

Jos lapsesta yksin jääminen olisi ok, niin kyllä jättäisin.

Jättäisin omani jos haluaisi jäädä. Tähän mennessä (8,5v) ei ole vain halunnut jäädä kovin pitkäksi aikaa yksin ja koska pakottaa ei ole tarvinnut niin hyvin ollaan voitu mennä lapsen halun mukaan.

Kyllä meillä tuo 7 v 4 kk on yksikseen ollut monen monta kertaa useammankin tunnin ajan. Pärjää, osaa ja haluaa olla. Ja pakkokin on olla, kun en ole kotiäiti...

Eli jättäisin yksin.

Yhteistyössä