Jauhelihakastike... Miten sen voi syödä keittona? :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Mie siis tekaisin eilen jauhelihakastikkeen... raastoin siihen porkkanaa, sipulia ja laitoin tomaattimurskaa ja mausteita. Pyöristin makua kermalorauksella ja tarjosin spagetin kera eilen lounaalla.
Illalla laitettiin grillissä makkaraa lapsille, joten en päivällistä tehnyt erikseen.
Tänään lounaalla oli muuta ruokaa ja nyt piti sit se loppukastike laittaa päivälliselle.
Vaan kun ei ollutkaan enää kun tippa kastiketta kattilassa :o
Mie lapsilta kysymään, että mihin se kastike on kadonnut ja kukaan ei tiedä, ei myönnä.
No, mie sit miehelle soittamaan, että kun ei oo oikeen mistä loihtisi päivällistä, kun se kastike onkin kadonnut. (Tänään on siis tarkoitus mennä kauppaan.)
Mies jotta mikä kastike? Mie, että no se eilinen jauhelihakastike jääkaapista.
Mies siihen, että "Ai se keitto, jota mie söin eilen 2 lautasellista iltapalaksi..." :whistle: "Ihmettelinkin, että kun ei yhtään perunanpalaa oltu keittoon saatu jäämään" :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Mistä sulla riittää noita ihania arjen tarinoita!!! Sun pitäisi kirjottaa niistä kirja... :laugh:

Minä sitten olen koukussa näihin sinun juttuihisi! Ainoa syy miksi palstalla pyörähdän, on käydä tarkistamassa mitä Aurinkokunta on kirjoittanut=)

Tarjoa ihmeessä juttujasi johonkin lehteen!! Täällä olisi ainakin yksi tilaaja odottamassa kolumnisi ilmestymistä...

Meillä on mies joskus tehny saman nakkikastikkeen kanssa. Kaapissa olis kyllä ollu perunoitakin keitettynä, että olis voinu lämmittää, mutta oli kin lämmittänyt pelkän kastikkeen ja syöneet sen. Lapset ei tietenkään maininneet asiasta iskälle, kun saivat syödä pelkkiä nakkeja =)

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari lukija:
Mistä sulla riittää noita ihania arjen tarinoita!!! Sun pitäisi kirjottaa niistä kirja... :laugh:

Minä sitten olen koukussa näihin sinun juttuihisi! Ainoa syy miksi palstalla pyörähdän, on käydä tarkistamassa mitä Aurinkokunta on kirjoittanut=)

Tarjoa ihmeessä juttujasi johonkin lehteen!! Täällä olisi ainakin yksi tilaaja odottamassa kolumnisi ilmestymistä...

Minäkin voisin (vaikka saita ihminen olenkin) jopa pikkasen maksaa noiden sun tekstiesi lukemisesta. =) En koskaan unohda sitä hampurilaisruokailutarinaa, pitääpä joskus kaivaa se jostain, jos se vielä on tallessa. Ja se kun ne lapset oli olleet ojassa, ja yrittivät niin reippaana salata koko asian. Ei reps miten mainioita juttuja. :flower: :D

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari lukija:

Mä olen sanonut samaa jo monta kertaa.
Kotivinkissä on Lipastin Roopen hauskoja kolumneja, nämä on parempia kuin ne!

Yhteistyössä