Jauhelihan parasta ennen oli 31.5. Käyttäisitkö vielä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuukailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nuukailija

Vieras
Niin siinä se kysymys olikin. Kaapissa olis melkein kilo jauhelihaa ja en millään raaskisi heittää sitä roskiin. Voiko siitä tehdä vielä ruokaa vaikka päiväys meni maanantaina?

Mä olen monasti tehnyt 3kin päivää vanhasta jauhelihasta, vaikka onkin harmaantunut. Ei ne mikskään mene jääkaapissa.
Mulla pakkaa vanheta, kun tulee joskus ostettua vaikka ei ole akuuttia tarvetta, mut en ole roskiin laittanut

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen monasti tehnyt 3kin päivää vanhasta jauhelihasta, vaikka onkin harmaantunut. Ei ne mikskään mene jääkaapissa.
Mulla pakkaa vanheta, kun tulee joskus ostettua vaikka ei ole akuuttia tarvetta, mut en ole roskiin laittanut

No yäk! :o Se harmaa liha on just sitä pilaantunutta. Lisäksi myös se muukin liha on jo pilalla, vaikkei ole vielä väriä kerennyt vaihtaa. On täynnä bakteereita kuitenkin. Ei kannata leikkiä terveydellä muutaman euron tähden.

No mä nyt avaisin sen paketin ensin ja kattoisin hiukan, että miltä se tuoksuu ja minkä väristä se on. Mutta jauheliha menee kyllä usein aika pian vanhaksi, ja ainakin se pitäis sitten pian käyttää valmistamisen jälkeen. Ja sitä on kuitenkin kilo niin... :p

Yhteistyössä