jauhopeukalot huom!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kakku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kakku

Vieras
Tein kuivakakun johon tuli suklaakuorrute. kauanko kakku säilyy jääkaapissa? Ja voiko suklaalla kuorrutetun kakun pakastaa? Miten käy kuorrutrukselle kun sulattaa?
Apuja kaipailen...

Joo siis jääkaapissa on nyt sen takia että se suklaa "jämähtää" kunnolla.
Ja täällä kämpässäkin nyt niin lämmintä että suklaa varmaan sulaisi... :/
Ei mullakaan ole tapana säilyttää perus-kuivakakkua jääkaapissa, mut tällaset kuorrutetut oon kyllä yleensä siellä pitäny.
Mut edelleen kuinka kauan kakku säilyy?
Ja voiko suklaakuorrutteisen kakun pakastaa????

Ajattelin et jos sen tonne isänpäiväks olis säästäny...
No taidan kokeilla sitä pakastamaista...
Onko varma että onnistuu???
Onko kukaan pakastanut kuorrutettua kakkua?

Kyllä mä oon mokkapalat pakastanu kuorrutteen kanssa, eikä niille mitään oo käynny.
Mut toi kakku on pelkällä suklaalla kuorrutettu, siks vähän mietityttää se pakastimeen laitto...

Alkuperäinen kirjoittaja herne:
en menis pakastamaan kuorrutteen kanssa. eiks se kuorrute sulettuaan kuiva ja lohkeilee ja putoaa pois. eihän esmes mokkapalojakaan pakasteta kuorrutteen kanssa...

Kiva kun kerroit.. tiedän tästä eteenpäin olla pakastamatta niitä kuorrutuksen kanssa :whistle:

Ei se kuorrutus kyllä siitä ole yhtään kärsinyt.. mut jos näin sanotaan niin pakko kai se on totella..

:xmas:

Logotar: joo kun tein kakun tänään ku leivoin kaikkea muutakin pakkaseen ja vasta nyt välähti että sen vois syödä vasta viikonpäästä, isänpäiväkakkuna. Ei tarttis silloin leipoo enään uutta...
Kuivakakut kun on miehen suurinta herkkua, ei mistään täyskäreistä välitä niinkään.
Mut tosiaan kerkesin jo kuorruttaa sen ennen ku sain "säästöidean"...

Alkuperäinen kirjoittaja kakku:
Mitä sille kuorrutteelle "pahimmassa" tapauksessa käy?

Mulla se suklaakuorrute on menny pinnasta vähän "harmaaks" tai sameaks, (miten sen nyt sanois), mutta maussa tai koostumuksessa en oo huomannu mitään eroo.
Ja mä oon siis pakastanu suklaakuorrutteisia mokkapaloja.

Yhteistyössä