Jee jee jee!! Pakko tuulettaa!

HyacinthBucket

Aktiivinen jäsen
13.11.2006
13 524
2
36
Turun lähistöllä
ellaida.vuodatus.net
Jos joku muistaa, miten olen tässä vuoden päivät haaveillut siitä meidän Aurorasta... niin nyt uskallan jo vähän tuulettaa. Nimittäin suurin este tämän projektin etenemiselle on voitettu ja vanhasta talosta on suullinen sopimus uuden ostajan kanssa ja välittäjä sanoi, että tämä sopimus on heidän kanssa niin varma, että uskaltaa päänsä laittaa pantiksi!!
Joten ens viikolla mennään kirjoittamaan esisopimukset Kannustaloille oikein oikeiksi virallisiksi sopimuksiksi ja meille tulee paketti helmikuun ekalla viikolla (jos oikein muistan)
Ps. Niin olen ex-MinnaV jos joku mun haaveiluja sattuu oleen seurannut!

Olen niin iloinen (pomps pomps =hyppii riemusta) :D :D :D

Hienoa! Upeaa! Maftavaa!
Täällä toinen *pomps pomps* :D
Me saimme 2kk sitten myytyä paritalon puolikkaamme.
Meillä on alkanut jo maatyöt tontilla. Paalutus alkaa tiistaina. Kastelli tulee nostamaan runkoa pystyyn vk 49.
Ei jaksa odottaa! Meidän talo on valmis heinäkuussa 08.
Ihan täpinöissä! :D

Onnea Onnea!!

Meille tulee myös Kannustalo (Rauhala) ja ehtona oli että rakennuslupa menee läpi ja rahoitus järjestyy. Tämä lienee heillä ihan vakiokäytäntö :)

Meillä nousee talo tammikuussa, mutta teemme maatyöt jo ennen pakkasia säästääksemme kustannuksissa. Eli ne aloitellaan joko tämän kuun lopulla tai lokakuussa. Marraskuussa tulee jo autotalli, jota käytämme sitten rakennusvaiheessa varastona ym "sosiaalisina" tiloina timpureille. Autotalli tosin ei otettu Kannustaloilta (riistohintainen)...

Ens perjantaina mennään sitten kirjottamaan tontin kauppakirjat valmiiks. Kunnanjohtaja sanoi, että ei siit kaupast kukaan valita ja senkus meette tontillenne vaan vaikka samantien kaivaan tienpohjaa.
Mein tontti on 11130 m2 ja on 5 km keskustaajamasta, kuitenkin kunnan kaavatontti ja sinne on vesijohto ja sähköt rajalle, ite täytyy tuo jätevesiasia huolehtia, kun on haja-as. alueella.
Mein tää vanha tönö sit, eilen oli uusi omistaja ja kuntotarkastaja täällä isännän kans ja olivat kaikki niin tyytyväisiä. (odotetaan se raportti kumminkin viel ;) ) Ja torstaina tehdään ne lopulliset kauppakirjat sit tästä ostajien kanssa. Sit tarvii sinne ahtaaseen vuokra-asuntoon sulloutua tän lauman ja romumäärän kanssa. Tytär lupas asua vaikka puoljoukkue teltas kunhan saa Auroraan huoneensa pian.
Me vuokrattiin kunnalta tolla alueella sijaitseva lato (n.200 m mein tontista) rakennustavaroit yms mein omaisuutta varten. Meilhän on mm. oma vanha traktori, eikä sitä voi viedä vuokrakämpän pihalle, eikä sinne tontillekaan oikein viel. Aika säkä, että se lato oli siin tyhjänä. Sähköliittymän mies oli kans tänään tilannut. Että ihan kivalta näyttää.

PS: JonnaP!!! Kirjotit tos toises ketjus tein valaisimista! Mistä ja millasia ulkovalaisimia teille tulee? Oon kauheesti pohtinut millaset meil tulis!
Entä takka ja kiintokalusteet? Meil on takka + hella selvät, tulee Kermansavelta, mutt kaapit on aivan halusessa. Kauhee yrittää miettiä mitä sinne sit oikein haluu kun kaikkea ihanaa on niin paljon tarjolla.

HyacinthBucket: apua, mistä valaisimista olen mahdollisesti kirjoitellut... en muista yhtään :headwall: Vai oisko kuiteski joku muu? :whistle:

Voi toki raskaushormoonit ettei muisti nyt oikein pelaa!? hehe

Alkuperäinen kirjoittaja JonnaP:
HyacinthBucket: apua, mistä valaisimista olen mahdollisesti kirjoitellut... en muista yhtään :headwall: Vai oisko kuiteski joku muu? :whistle:

Voi toki raskaushormoonit ettei muisti nyt oikein pelaa!? hehe

"Ajatuksemme on myös että nyt alussa voi hieman maksaa enemmän kunhan eläminen on halvempaa. Eli satsataan maalämpöön ja energianiukkaisiin laitteisiin/valaistuksiin etc."

Noin kirjoitat tuossa ketjussa Aurora vai Rauhala... ajattelin, että olette päässeet jo noissa valaistusasioissa pidemmälle kuin me. =)

HyacinthBucket: Aaa - okei nyt ymmärrän! eheh Ei ihan leikannut viime viikolla, eli hyvä kun selvensit asiaa!

Ei olla ihan muuta kun toivesuunnittelutasolla, vielä on sähkösuunnitelma tekemättä mutta pitäisi saada alulle. Me hiukan käytetään tässä myös sisustussuunnittelijaa apuna, ja olen hänelle tämän myös "brieffanut", joten sen mukaan miettii juttuja. Ollaan itse vielä ulkomailla työkomennuksella, mutta n 3 vkon kuluttua palataan Suomeen, jolloin varmaan saadaan taas tuota projektia enemmän eteenpäin. Kirjoittelen siis sitten lisää kun tiedämme enemmän! :)

Yhteistyössä