Jees jees hieno neuvolantäti... sijainen siis.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jumalatonläski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jumalatonläski

Vieras
Pituutta siis 168 ja paino 56-58. Nyt rv 19 ja painoa tullut 2kg. Sanoi, että kannattaa alkaa seuraamaan mitä suuhun laittaa, että kiloista on sitten vaikea päästä..

Siis halooo????

Helvetti mitä aaseja tuolla on.
Pakkasin samantien kamat laukkuun ja sanoin, että tulen kun oikea täti palannut lomalta.

Olen siis aina elänyt terveellisesti ja syönyt myös niin.
Ja koska suvussamme on kohonnut diabetesriski seuraan myös tarkkaan minkä verran makeaa syön jne..

Mutta hienoa. Lisää tuollaisia akkoja sinne.

No aika uskomatonta, mulla ylimääräistä joku kilo (sullahan ihan normipaino) ja mulla terkka ei ees saarnannu, tosi törkeetä toi käytös! Ja pari kiloo ees ole paljon..

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Ai suutuit tuollaisesta? Tuskinpa se sulle v*ttuili, kyllähän sen työhön kuuluu myös äidin ruokavaliosta huolehtiminen.

En tietenkään suutu ruokavalio neuvoista!

Siis puuttui siihen, että minulle on tullut kaksi kiloa painoa lisää tähän mennessä!

Ai suutuit tuollaisesta? Tuskinpa se sulle v*ttuili, kyllähän sen työhön kuuluu myös äidin ruokavaliosta huolehtiminen.

No minä ymmärrän hyvin. Itse olin kanssa herkillä raskauden aikana ja uhkasin vaihtaa paikkakuntaakin yhdessä välissä.
Lopulta se terkkari olikin aivan ihana ihminen ja minua ihan harmitti kun se jäi eläkkeelle. :laugh:

En mä edelleen ymmärrä mikä tossa on niin törkeetä. Tottakai paino nousee, kilon tai kaksikymmentä ja jos täti ystävällisesti sanoo että kannattaa jatkossakin huolehtia terveellisestä syömisestä niin so?!

Ymmärtäisin jos olis haukkunut tai morkannut sun painoa, mut en tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:

No minä ymmärrän hyvin. Itse olin kanssa herkillä raskauden aikana ja uhkasin vaihtaa paikkakuntaakin yhdessä välissä.
Lopulta se terkkari olikin aivan ihana ihminen ja minua ihan harmitti kun se jäi eläkkeelle. :laugh:

Niin, siis korjasin etten tietenkään suutu ruokavalio neuvoista vaan siitä miten puuttui ihan kuin olisin lihonut tolkuttomaksi sillä kahdella kilolla joka on mielestäni normaali painonnous raskausviikkoihin nähden.

En viiti ees sanoa paljon itsellä tullut painoa tämän raskauden aikana. :whistle: Kun olisi ollut VAIN tuon verran lisäkiloja alussa mutta niitä oli tullut ihan rutosti jo tokalla neuvolakäynnillä. :ashamed: En uskalla miettiä ees paljon on painoa seuraavalla kerralla. Puntarimme hajosi joku aika sitten ja ollut vähän arvuuttelua tämän painon kanssa..

En mä edelleen ymmärrä mikä tossa on niin törkeetä. Tottakai paino nousee, kilon tai kaksikymmentä ja jos täti ystävällisesti sanoo että kannattaa jatkossakin huolehtia terveellisestä syömisestä niin so?!

Harvoinhan se suututtaa, MITÄ sanotaan. Oisko vähän uusi immeinen hommissa, eikä ole vielä tajunnut laittaa silkkihanskoja käteen käsitellessään niin herkkää organismia kuin raskaana oleva nainen?

Tai siis, saman viestin olisi voinut sanoa toisella tapaa, jonka ap ois voinut kokea kannustavaksi, ei tuomitsevaksi tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Oisko vähän uusi immeinen hommissa, eikä ole vielä tajunnut laittaa silkkihanskoja käteen käsitellessään niin herkkä organismia kuin raskaana oleva nainen?

:laugh:

No eipä tota painoa edes ole paljoa tullut, mulla tosin tuossa vaiheessa ei ollut tullut vielä grammaakaan lisää, mutta olin juuri sairastanut kunnon mahataudin, joka vei reilut 2 kiloa joten olin samassa painossa kuin ekassa neuvolakäynnissä. Ja ei meidän neuvolatäti mitään kiloista valittanut.

Musta vähän asiatonta, jos rv 19 on tullut 2kg ruveta sanomaan syömisistä, just tarkistin mulle annetun viitekäyrän ja painoa pitäisi olla tullut tossa vaiheessa 3-4.5kg. Varsinkin kun oot aika hoikka muutenkin niin tädin on turha alkaa selittämään yhtään mitään.

Tulin vaa'alta katsoi minua kun sanoin tuloksen ja alkoi laskemaan paljon noussut alusta. Sanoi sen jälkeen, että kyllä sun nyt pitää alkaa katsomaan mitä suuhun laitat kun näitä kiloja alkaa tulemaan tähän tahtiin.

No väitä sinä mitä haluat, mun mielestä ei ole asiallista. Kun lähtöpainoni on normaali ja myöskään painoa ei ole tullut suhteessa viikkoihin paljoa.

En mä ala kuuntelemaan tuollaista. Pitäisikö mun painon sitten laskea tässä vaiheessa ja se olisi sitten hyvä? =)

minäki oon sua painavempi ja lyhyempi, en oo raskaana, ihan tyytyväinen olen painooni. en viitsi laihduttaa parin kilon takia kun masu kuitenki kasvaa kuluvan vuoden aikana jos tuun raskaaksi. tyhmiä tätejä joo.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Harvoinhan se suututtaa, MITÄ sanotaan. Oisko vähän uusi immeinen hommissa, eikä ole vielä tajunnut laittaa silkkihanskoja käteen käsitellessään niin herkkää organismia kuin raskaana oleva nainen?

Tai siis, saman viestin olisi voinut sanoa toisella tapaa, jonka ap ois voinut kokea kannustavaksi, ei tuomitsevaksi tms.

Jos mulle oltaisiin sanottu, että raskauden aikanahan kannattaa seurata mitä syö jne.. en olisi suuttunut. Mutta tuo on asiatonta ja jos on noin ammattitaidoton ihminen miksi minä jäisin sinne kuuntelemaan lisää juttuja kun tuonkaan vertaa ei ymmärrä? :)

Alkuperäinen kirjoittaja pöhjahöh:
2 kiloa viikolla 19 - ei ole minusta huomauttelun paikka! Olisin itsekin pahoittanut mieleni.

En siis pahoittanut mieltäni, suututti tuo ammattitaidottomuus. Ihan turha tuollaisen kanssa mitaan keskustella jos tuon vertaa ei ymmärrä!

Enkä mä jää kuuntelemaan miten mun pitäisi keventää ruokavaliotani jne. kun ei ole mitään tarvetta keventää.

Ja tosiaan, eiköhän suurin osa näistä mun kiloista sitten jää laitokselle.
Mutta jos nyt alan jollekkin dietille mikä järki?

Ja kun tosiaan syön terveellisesti ja liikun paljon muutenkin.

Älähän ap suutu, sovitaan vaan että se on ammattitaidoton ja asiaton jos se helpottaa.

:whistle:

En mä suutu. Mutta en mä myöskään jää kuuntelemaan näillä kiloilla mitään laihdutus neuvoja =)

Mitä jos kyseessä olisi ollut painavampi ihminen ja isompi painonnousu?
Olisi ollut kyseiselle tädille varmasti katastrofi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tulin vaa'alta katsoi minua kun sanoin tuloksen ja alkoi laskemaan paljon noussut alusta. Sanoi sen jälkeen, että kyllä sun nyt pitää alkaa katsomaan mitä suuhun laitat kun näitä kiloja alkaa tulemaan tähän tahtiin.

No väitä sinä mitä haluat, mun mielestä ei ole asiallista. Kun lähtöpainoni on normaali ja myöskään painoa ei ole tullut suhteessa viikkoihin paljoa.

En mä ala kuuntelemaan tuollaista. Pitäisikö mun painon sitten laskea tässä vaiheessa ja se olisi sitten hyvä? =)

Itselläni paino tippui alussa esikoista odottaessa kun oli niin kova pahoinvointi ettei juuri mikään pysynyt sisällä. En nyt tiedä oliko se kovin ihanteellinen tilanne. :snotty:

Olen huomannut että jokainen raskaus on ollut painon suhteen aika erilainen, syömisistä riippumatta. Mutta pari kiloa sinne tänne ei tosiaan merkkaa mitään! Itsellä on pituus 161 ja normaalipaino ollut aina jotain 58-60 (enkä ole koskaan näyttänyt erityisen läskiltä noissa lukemissa) että jos siitä lähdetään niin nuo lisäkilosi ei tosiaan ole yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Itselläni paino tippui alussa esikoista odottaessa kun oli niin kova pahoinvointi ettei juuri mikään pysynyt sisällä. En nyt tiedä oliko se kovin ihanteellinen tilanne. :snotty:

Olen huomannut että jokainen raskaus on ollut painon suhteen aika erilainen, syömisistä riippumatta. Mutta pari kiloa sinne tänne ei tosiaan merkkaa mitään! Itsellä on pituus 161 ja normaalipaino ollut aina jotain 58-60 (enkä ole koskaan näyttänyt erityisen läskiltä noissa lukemissa) että jos siitä lähdetään niin nuo lisäkilosi ei tosiaan ole yhtään mitään.

Tää on mun kolmas raskaus ja painon nousu oli ekassa vähäistä, tokassa enemmän ja nyt taas nousee pikku hiljaa. 7-10 kg on tullut aikaisemmin.

En tosiaan vaan ymmärrä miten voi tuollaista sanoa neuvolassa. Ihan kuin mun pitäisi alkaa laihduttamaan ja vahtia ettei kiloja tule yhtään lisää. Sehän on epänormaalia raskauden aikana.

Yhteistyössä