Hae Anna.fi-sivustolta

Jeesus on ainoa Pelastaja

Viestiketju osiossa 'Elämänkatsomus' , käynnistäjänä vierailija, 27.01.2019.

1. vierailija Vierailija

"Katso Ihmistä!" (Johannes 19:5). Nämä Pilatuksen sanat muistuttavat Johanneksen Kastajan sanat: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!" (Johannes 1:29).

Ihmistä, sillä Jeesus on sekä Jumala että ihminen. Jeesus eli synnitöntä elämää. Mooseksen lain mukaan, ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantoa (Hebrealaisille 9:22). Vanhassa liitossa tarvittiin karitsojen verenvuodatusta saadakseen anteeksiantoa mutta se ei riittänyt ja tarvittiin täydellinen uhri tehdäkseen täydellisiksi syntiset jotka pyhitetään (Hebrealaisille 10:14). Jeesus on Jumalan Karitsa, täydellinen uhri ilman syntiä joka pyhittää uskovia.

Jumala ei anna kenenkään synnit anteeksi muusta syystä kuin siksi, että synti on tuomittu hänen Poikansa, Jeesuksen ristinkuolemassa (Roomalaisille 8:3; 2 Korinttolaisille 5:21).

Pelastus on armosta ilman ansiota. Tämä armo (pelastuksen lähde kaikille ihmisille [elävän uskon kautta]) kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä, hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee (Titus 2:11-14).

2. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    304
    Eiköhän se ole jokaisen itse pelastettava itsensä, tekemällä parannuksia elämäänsä, tekemällä parannuksia itseensä.
    Kukaan ei auta ihmistä jos ihminen ei itse älyä auttaa itseään.
    Jokaisella on oma vastuu elämästään ja olemisistaan. Mikään yliluonnollinen ei ihmistä pelasta.
    Ihmisen on itse pelastettava itsensä tekemällä jatkuvasti parannuksia, kehittämällä henkisyyttään ja niin edelleen.
    PS:
    Minun ajatuksiani, ei siis välttämättä muilla samanlaiset ajatukset.

Last edited: 10.02.2019
  3. Tutkija Vierailija

Ihmisen on syytä olla juomatta viinaa tai käyttämättä huumeita niin pelastuu ennenaikaiselta kuolemalta. On totta, että ihmisellä on vastuu omasta ja läheisten elämästä täällä maan päällä.

Ikuisuus ja pelastuminen sinne on aivan eri asia kuin itsensä pelastaminen ja hyvinvointi maan päällä. Jeesukseen Jumalan ainoana Poikana, Messiaana, Vapahtajana uskova ja Raamattuun Jumalan sanana uskova ei voi tulla kuin yhteen näkemykseen. Se on, että pelastuakseen syntisen (jokainen on syntinen) tulee kääntyä Jeesuksen, Vapahtajan puoleen ja turvata Hänen ristinsovitukseen kuten Raamattu sanoo. Voi vaikka katsoa seuraavat kohdat: Apt. 4:12, Apt 17:30-31, Joh. 14:6, Room 3:22-28.

Jos ei halua ottaa vastaan armosta tapahtuvaa pelastusta niin sen voi hylätä kuten sinulle viskatun pelastusrenkaan kun olet hukkumaisillasi. Raamatun sanoma on varsin yksinkertainen ja siitä ei voi paljoa kiistellä.

4. Jumalaa, Jeesusta ja sielun pelastusta on vaikea ymmärtää sellaisen ihmisen, joka ei ole uudestisyntynyt ylhäältä Pyhän Hengen vaikutuksesta. Eli käytännössä se tarkoittaa, että ihminen on tullut elävään uskoon. Sitä pelastustyötä ei ihminen pysty itse tekemään, se on Jumalan työtä ihmisessä.
    Jos juuri sinä olet syvissä vaikeuksissa elämässäsi, käänny Jumalan puoleen ja oikein huuda häntä avuksesi. Hän vastaa sinulle ja sinunkin elämäsi voi muuttua. Jeesus elää edelleen ja ilmestyy ihmisille ja pelastaa heidät vaikkapa alkoholismista, riippuvuuksista, epätoivosta ja elämän vaikeuksista.
    Minun elämäni muuttui täydellisesti 10 v. sitten pääsiäisenä, kun Pyhä Henki tuli luokseni ja kosketti minua. Vaikka en nähnyt Häntä, tiesin varmasti että kyseessä oli Pyhä Henki eli Jeesuksen Henki. Elämäni muuttui hetkessä, kun sain syntyä uudesti ylhäältä. Vasta silloin aloin ymmärtää, mitä pelastus ja iankaikkinen elämä tarkoittaa. Mitä on tulla uskoon ja elää siinä uskossa. Löytää Totuuden.
    Siunausta teille kaikille!

5. Mikäli haluat rukoilla, että pelastuisit ja tulisit elävään uskoon, on olemassa erilaisia malleja, miten rukoilla. Ne on tarkoitettu ohjeeksi hänelle, joka ei oikein tiedä, miten pitäisi rukoilla.
    Tässä on yksi sellainen, TV7 ohjelmistossa oleva rukous.

https://www.tv7.fi/vod/series/

6. Lisäys: Huomasin, että kun klikkaa tuota linkkiä, tulee vaan teksti Sarjat ja TV7 Klikkaa TV7 niin ruutuun tulee Arkisto, sieltä löytyy tuo Pelastusrukous.

7. vierailija Vierailija

Ketjun otsikko on silkkaa potaskaa. Suorastaan ihmetyttää miten kukaan moista ajatusharhaa kellekään kykenee tarjoilemaan.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri