jelppikää ladyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaali

Vieras
aluksi sanon tiedän, ettei tämä ole lääkäripalsta, mutta kysyn kuitenkin...poika 5.v alkoi ruoka pöydässä kiljumaan maha kipua eikä pääse nousemaan sohvalta siirrettyään sinne. pojalla aika hyvä kipukynnys ja harvoin itkee kipua. voiko olla umpisuoli? onko kenenkään lapsella puhjennut tai tulehtunut?

koko maha kuulema. itsekkin epäilin oksetautia, mut meillä just ollut ja harvoin toi poika siitä tollai huutaa. korvatkin voi olla tulehtuneet ja mies ei sano asiasta sanaakaan. eikä poika harrasta "teatteriakaan" kuten tyttö joka kuolee pikku haavastakin. tarkkailen :)

Sain joskus sellaisen neuvon (päivystyspolilta ) että yritä hyppiä jos epäilet umpilisäkkeen tulehdusta, kuulostaa hullulta mutta umpilisäkkeen tulehduksessa kuulemma hyppiminen aiheuttaa kipua. Enkä tarkoita että pojallesi pitäisi aiheuttaa lisäkipua..

joo yllättäen alkoi ja joskus aamupäivällä...aluksi se oli vain vähän kipee. sitten kipu voimistu ja voimistu. oli pakko mennä lääkäriin, jossa heti lääkäri totesikin painamalla umpparia, että tulehtunut se on. Ottivat kuitenkin vielä verikokeen ja tulehdustahan se näytti...eikun tukkaputkella sairaalaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sain joskus sellaisen neuvon (päivystyspolilta ) että yritä hyppiä jos epäilet umpilisäkkeen tulehdusta, kuulostaa hullulta mutta umpilisäkkeen tulehduksessa kuulemma hyppiminen aiheuttaa kipua. Enkä tarkoita että pojallesi pitäisi aiheuttaa lisäkipua..

Mulla kanssa testattiin kerran mahakipu sillee, et piti hyppiä, ettei oo umpilisäke

saman kuulin minäkin, mut eipä tuo suostu nousemaan sohvalta. kuumetta ei ainakaan ole. no ihan rauhaisissa tunnelmissa tässä ollaan, ja katsellaan ja lähdetään päivystykseen jos ei helpota olo iltaan mennessä.
mielenkiinnosta kysyn vaan kokemuksia umpilisäkkeestä, ku on meidän perheessä ja suvussa jääny jtenkin kokematta kaikilta.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:

Mulla kanssa testattiin kerran mahakipu sillee, et piti hyppiä, ettei oo umpilisäke

oon kuullu että hyppimällä testattais ettei oo tyrää... mutta en tiedä varmaksi!

Alkuperäinen kirjoittaja flow87:

oon kuullu että hyppimällä testattais ettei oo tyrää... mutta en tiedä varmaksi!

Tällaisen ohjeen sain taysin päivystyspolilta ja puhe oli silloin juuri umpilisäketulehdus epäilystä

Alkuperäinen kirjoittaja flow87:

Tällaisen ohjeen sain taysin päivystyspolilta ja puhe oli silloin juuri umpilisäketulehdus epäilystä

kuten sanoin, voin olla väärässäkin.

Yhteistyössä