Jelppikääs mua nyt hieman ...mitä te tekisitte tilanteessani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maine Coon/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maine Coon/

Aktiivinen jäsen
04.11.2004
15 788
3
38
Mulla on siis selkäydinkanavan ahtauma ja se vaikuttaa ihan arjessa, mutta kotona sen kanssa vielä pärjää, kun voi omaan tahtiin tehdä ja pitää taukoja.Mua on alkanut ihan oikeesti nyppimään se että se vaikuttaa niin paljon töiden suhteen.En pysty siivoamaan, en istumaan koko päivää, en nostelemaan raskaita taakkoja ja mun pitkäaikainen haaveeni lähihoitajaksi opiskelu on myös poissuljettu, koska en voi sitä työtä tehdä. Selkä ei tule paranemaan ilman leikkausta ja kuitenkaan tässä vaiheessa kirurgi ei mielellään leikkaisi, mutta sanoi kuitenkin että jos en pärjää, niin sitten ottaa yhteyttä. Mä kyllä pärjään muuten mutta töiden suhteen kaikki menee nyt päin p:tä.Se sulkee niin monta ovea tällä hetkellä. Pitäisikö mun vaan rohkeasti ottaa yhteyttä kirurgiin, vaikka kipujen kanssa pärjään, mutta töiden suhteen on aivan mahdotonta.Leikkauskaan ei takaa paranemista, mutta se voi kuitenkin olla mahdollistakin.Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?
Merkonomi olen koulutukseltani.Olen myös ajatellut että pitääkö vielä kerran vaihtaa alaa....esim koulunkäyntiavustajaksi/ ip-kerhon vetäjäksi esimerkiksi.

Älä nyt ainakaan kkavustajaksi ala, jos selkä noin paskana! Mikään ei ärsytä töissä niin paljon kuin avustaja, joka ei pysty osallistumaan siihen mitä tarvitaan!!! ja on siten työkyvytön ja turha!

Mikä tilanne sulla on noin muuten elämässäsi? Onko lapset tehty, ja ovatko pieniä? Jos sinulla on lapset tehty ja ovat jo vähän isompia, siis jos leikkaus ei onnistu hyvin.

Älä nyt ainakaan kkavustajaksi ala, jos selkä noin paskana! Mikään ei ärsytä töissä niin paljon kuin avustaja, joka ei pysty osallistumaan siihen mitä tarvitaan!!! ja on siten työkyvytön ja turha!

lähinnä ip-kerhon vetäjäksi...tuon koulunkäyntiavustajan laitoin siihen siksi, koska se kuitenkin kuuluisi osana harjoitteluun, mutta siinäpä se miten selviytyisi harjoittelusta...itseasiassa en vielä edes tiedä minkä verran sitä olisi

[QUOTE="vieras";28106971]Mikä tilanne sulla on noin muuten elämässäsi? Onko lapset tehty, ja ovatko pieniä? Jos sinulla on lapset tehty ja ovat jo vähän isompia, siis jos leikkaus ei onnistu hyvin.[/QUOTE]

Kuopus on 5v, osa aikuisia ja osa teinejä.Lisää ei tule.

[QUOTE="vieras";28106956]Menisin leikkaukseen.[/QUOTE]

Olen tätä harkinnut, mutta mietin että leikkaavatko, koska kipujen kanssa pärjään(kotona) vielä, mutta työelämän kanssa on mennyt ihan persiilleen.Nyt teen toimistotyötä, mutta on vaikeuksia...ei pysty istumaan koko päivää ja osan aikaa teen hommat seisoen

Viimeksi muokattu:

Kka:n työhän olisi ihanteellinen tuossa tilanteessa. Pakkoko sitä on hankkiutua esim erityispuolelle missä joutuu nostelemaan oppilaita tai vaikka varomaan oppilaita.

Mihin sen avustajan sinun mielestä pitäisi pystyä?

Aloittajalle: Onko leikkaus kuinkakin vaarallinen ja kestääkö pitkään toipuminen? Mikä on paranemismahdollisuutesi? Onko sinulla näistä miten jo tietoa? Miksi lääkäri ei leikkaisi mielellään?

Haluaisin leikkaukseen.
Tuntuu hullulta että työikäiseltä pantataan mahdollista työkykyä kunnes joutuu vetämään hirvittävät määrät vahvoja kipulääkkeitä, muu yleiskunto kärsii kun ei voi liikkua ja jos näin voi sanoa niin arvo työmarkkinoilla alenee. Nuorempanahan tuota toipuukin yleensä paremmin toimenpiteistä kuin vanhempana.

Kka:n työhän olisi ihanteellinen tuossa tilanteessa. Pakkoko sitä on hankkiutua esim erityispuolelle missä joutuu nostelemaan oppilaita tai vaikka varomaan oppilaita.

Aloittajalle: Onko leikkaus kuinkakin vaarallinen ja kestääkö pitkään toipuminen? Mikä on paranemismahdollisuutesi? Onko sinulla näistä miten jo tietoa? Miksi lääkäri ei leikkaisi mielellään?

Nukutuksessa tehdään, on päiväkirurginen ja sairasloma jtn 6 viikon luokkaa, mutta joillakin on ollut jopa 3 kk:ta ja sitten on heitä joilla mennyt leikkauksen myötä pahemmaksi.Pahin vaihtoehto olisi se että menisi niin pahasti pieleen että menee kävelykyky.Viimeeksi kun kirurgin kanssa juttelin niin sanoi ettei sen vuoksi leikkaisi mielellään kun ei voida taata sitä että paranee ja ilmeisesti mun pitäisi olla vielä huonommassa kunnossa.Sitten leikataan heti jos tulee virtsaumpi tai pidätyskyky menee.

Viimeksi muokattu:
Nukutuksessa tehdään, on päiväkirurginen ja sairasloma jtn 6 viikon luokkaa, mutta joillakin on ollut jopa 3 kk:ta ja sitten on heitä joilla mennyt leikkauksen myötä pahemmaksi.Pahin vaihtoehto olisi se että menisi niin pahasti pieleen että menee kävelykyky.Viimeeksi kun kirurgin kanssa juttelin niin sanoi ettei sen vuoksi leikkaisi mielellään kun ei voida taata sitä että paranee ja ilmeisesti mun pitäisi olla vielä huonommassa kunnossa.Sitten leikataan heti jos tulee virtsaumpi tai pidätyskyky menee.

Jaaha, nyt onkin sitten kinkkisempi päätettävä. Punnittavaa on paljon. Tuollaiseen kysymykseen ei löydy kyllä minulta heti vastausta.

hetkonen,luuletko että tavis lapset tarttee johonki sitä avustajaa? no joo joskus se avustaja työskentelee lapsen kanssa jolla on oppimisvaikeuksia,mutta harvoinpa ne on ainoat ongelmat.

mä sanon että koulunkäyntiavustajan pitää olla kunnossa,samaten ip-kerhon vetäjän. minulla on erityislapsi,jollla on henk.koht.avustaja, ja joskus tätä lasta on pidettävä kiinni kun hän riehuu,eikä sana tehoa. miten selkävaivanen siihen pystyy?

Voisiko selkää vahvistaa jumpalla, jotta se olisi parempi. Itse en varmaankaan menisi leikkaukseen, jos lääkäri ei sitä mielellään tee. Lähisuvussa on veljekset, joilla molemmilla oli selkävaivaa. Lääkäri oli halukas leikkaamaan molemmat, mutta sen jälkeen kun toinen oli leikattu, niin lääkäri ei enää suostunut leikkaamaan toista, sillä leikatun selkä meni huonommaksi.

Tavallisen lapsen avustaminenkin vaatii hyvää selkää, kun joutuu kumartumaan lapsen pulpetille ja ohjaamaan esimerkiksi kirjoitusta. Pyörillä kulkeva tuoli auttaa, mutta silti selkään tulee kiertoa ja hankalia asentoja.

no etkö voi tehdä toimistohommia tuolla tapaa säveltäen? Jos sun tarttee välillä lepuuttaa selkää niin järjestätte sinne jonkun sopivan systeemin missä voit maata kaffetauot vähintään ja tarpeen mukaan muulloinkin? Ja sitten tosiaan liikut ja seisot ja istut siinä järjestyksessä että pärjäät?

Mä olisin täysin vammainen jos pitäisi istua orjana kaiket päivät, mutta kun saan hevosyrittäjänä tehdä asiat omaan tahtiin ja omavalintaisessa asennossa, mussa ei ole mielestäni mitään vikaa. Kunnes unohdan pitää hyvän nostoasennon tai kumarrun typerästi, ja selkä raivostuu heti. Mutta nykyisin en juuri unohda.

Pyyda tyonantajaa hankkimaan sulle sellanen poyta jonka korkeutta voi saataa seismomatyoskentelyynkin sopivaksi. Vai riittaako sekaan etta voisit paivan aikana tehda toita istuen tai seisten, mutta aina kuitenkin hyvassa asennossa?

[QUOTE="vieras";28107149]Voisiko selkää vahvistaa jumpalla, jotta se olisi parempi. Itse en varmaankaan menisi leikkaukseen, jos lääkäri ei sitä mielellään tee. Lähisuvussa on veljekset, joilla molemmilla oli selkävaivaa. Lääkäri oli halukas leikkaamaan molemmat, mutta sen jälkeen kun toinen oli leikattu, niin lääkäri ei enää suostunut leikkaamaan toista, sillä leikatun selkä meni huonommaksi.[/QUOTE]

Juuri perjantaina mua yksi hlö varoitti sanoen että älä anna leikata.Sukulaisensa antoi leikata ja tulos on se, että meni pahemmaksi ja on nyt eläkkeellä.
Tähän ei valitettavasti jumppa auta.Lyricaa kirjoitettiin ja sen turvin tai särkylääkkeiden(reseptillä).Välillä oltava ilman kun vatsa ei tahdo kestää.

Viimeksi muokattu:
Pyyda tyonantajaa hankkimaan sulle sellanen poyta jonka korkeutta voi saataa seismomatyoskentelyynkin sopivaksi. Vai riittaako sekaan etta voisit paivan aikana tehda toita istuen tai seisten, mutta aina kuitenkin hyvassa asennossa?

Säädettävä pöytä olisi hyvä.Tässä on nyt vielä sellanen asia että soppari päättyy ens viikon jälkeen ...viikolla selviää jatketaanko...pieni epäilys on että voi käydä asian suhteen huonosti....

Alkuperäinen kirjoittaja alaselän rappeuma;28107181:
no etkö voi tehdä toimistohommia tuolla tapaa säveltäen? Jos sun tarttee välillä lepuuttaa selkää niin järjestätte sinne jonkun sopivan systeemin missä voit maata kaffetauot vähintään ja tarpeen mukaan muulloinkin? Ja sitten tosiaan liikut ja seisot ja istut siinä järjestyksessä että pärjäät?

Mä olisin täysin vammainen jos pitäisi istua orjana kaiket päivät, mutta kun saan hevosyrittäjänä tehdä asiat omaan tahtiin ja omavalintaisessa asennossa, mussa ei ole mielestäni mitään vikaa. Kunnes unohdan pitää hyvän nostoasennon tai kumarrun typerästi, ja selkä raivostuu heti. Mutta nykyisin en juuri unohda.

kyllä ne hommat säveltäen menis jos olisi säädettävä pöytä...soppari loppuu pian...katsotaan jatkuuko....

Sähköpöytä. Sellainen olisi käsittääkseni ideaali kaikille toimistorotille, välillä työskennellään seisten ja välillä istuen.

• Tykkää
Reactions: Maine Coon/
hetkonen,luuletko että tavis lapset tarttee johonki sitä avustajaa? no joo joskus se avustaja työskentelee lapsen kanssa jolla on oppimisvaikeuksia,mutta harvoinpa ne on ainoat ongelmat.

mä sanon että koulunkäyntiavustajan pitää olla kunnossa,samaten ip-kerhon vetäjän. minulla on erityislapsi,jollla on henk.koht.avustaja, ja joskus tätä lasta on pidettävä kiinni kun hän riehuu,eikä sana tehoa. miten selkävaivanen siihen pystyy?

Yleispuolellakin on avustajia ihan ns normiluokassa. Ainakin täällä meillä päin vielä on. Paljonhan niitä on kyllä vähennetty. Hakeutua voi esimerkiksi yläkouluun,missä ei tarvitse istua opetamassa lukemaan tai kirjoittamaan.

Erityispuolihan on sitten ihan erikseen mistä jo mainitsinkin, että ei kannata sinne hakeutua.

Yhteistyössä