Jenkki vai Thaimaa? Lähden reissuun 6v tytön kanssa kuukaudeksi tai jopa kahdeksi :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta työtön

Vieras
Mulla loppuu parin kuukauden päästä työt (kahden vuoden äitiyslomasijaisuus).
Uutta työtä ei ole löytynyt ja ajattelinkin toteuttaa pitkäaikasen haaveen eli lähteä joko jenkkeihin tai thaimaahan reissuun tytön kanssa kuukaudeksi tai jopa pariksi kuukaudeksi!

Ollaan käyty tähän mennessä vain Espanjassa ja Madeiralla.

Jotenkin ehkä jenkkeihin tuntuis turvallisemmalta lähteä kun ei oo miespuolista henkilöä lähdössä mukaan. Toisaalta thaimaassa olisi kaikki halpaa.

Mitä täytyy huomioida ennen reissua ja reissun päällä? Thaimaahan tarvitsis varmasti ottaa ennen reissua hepatiitti-rokotukset? Entäs tarvitseeko jenkkeihn viisumin?

Mihin jenkeissä kannattaa mennä ja missä kierrellä, lähinnä vuokra-autolla ja junalla varmaan siellä sit liikuttais?

Kannattaa varmaan vähän enemmän selvitellä omatoimisesti jos oikeasti olet tuollaista reissua toteuttamassa... Aika ummikolta vaikutat jos täytyy kysellä rokotuksista ja viisumeista lähtien asioista ;) Ja miksi kyselet toisilta mihin kannattaa mennä, eikö tuollainen reissu lähde siitä mitä sinä itse haluat nähdä?
Itse lähtisin Thaimaahan jos ei olisi paljon rahaa käyttää mutta jos ei rahasta ole pulaa niin Amerikassa on loistavat shoppailumahdollisuudet eli vähän siitä kiinni mitä haluat.
Ja jos parin kuukauden päästä olet lähdössä niin aika kovaa vauhtia saat alkaa suunnittelemaan reissua. Millä budjetilla olet liikkeellä?

4000-5000e budjetti. No itseasissa elokuussa lähdetään reissuun, joten on tässä hyvin vielä aikaa ;)

Toisaalta olisi hyvä et saisin parannettua englannin kieltä kun se lisäisi työmahdollisuuksia joten ehkäpä kuitenkin jenkkeihin. En aio hirveesti shoppailla vaan haluan mahdollisimman paljon nähdä ja kokea eri paikkoja. Florida ainakin kiinnostaisi, mutta siellä kun lääniä riittää niin pitää alkaa selailemaan eri paikkoja ja osavaltioita läpi, huoh :)

Kannattaa varmaan vähän enemmän selvitellä omatoimisesti jos oikeasti olet tuollaista reissua toteuttamassa... Aika ummikolta vaikutat jos täytyy kysellä rokotuksista ja viisumeista lähtien asioista ;) Ja miksi kyselet toisilta mihin kannattaa mennä, eikö tuollainen reissu lähde siitä mitä sinä itse haluat nähdä?
Itse lähtisin Thaimaahan jos ei olisi paljon rahaa käyttää mutta jos ei rahasta ole pulaa niin Amerikassa on loistavat shoppailumahdollisuudet eli vähän siitä kiinni mitä haluat.
Ja jos parin kuukauden päästä olet lähdössä niin aika kovaa vauhtia saat alkaa suunnittelemaan reissua. Millä budjetilla olet liikkeellä?

Jenkkeihin :)
Länsirannikolle San Diegosta ylös niin pitkälle kun jaksaa ajaa. Paljon nähtävää ja erilaista nähtävää ; ihania luonnonpuistoja , Disneyland, hiekkarantoja, San Fransisco jne.

Ap, tiedätkö että menetät tuolta ajalta työttömyyskorvauksen? Työttömän, joka on työvoimatoimiston kirjoilla, pitää olla työmarkkinoiden saatavilla täällä kotosuomessa, ja sinä et ole, jos olet ulkomailla. Ihan vaan tiedoksi että palkattomalle joudut.

Thaimaaseen - paljon mielenkiintoisempi kultuuri ja maisemat.Ja englantia joudut sielläkin puhumaan. Vältät vaan pahimmat turistirysät. Niin ja ihmiset on tuntuvasti miellyttävämpiä siellä.

Työnpuolesta olen Jenkeissä käynnyt keran ja toisen ja... no ei ole mun maa.

[QUOTE="nnn";25607790]Thaimaaseen - paljon mielenkiintoisempi kultuuri ja maisemat.Ja englantia joudut sielläkin puhumaan. Vältät vaan pahimmat turistirysät. Niin ja ihmiset on tuntuvasti miellyttävämpiä siellä.

Työnpuolesta olen Jenkeissä käynnyt keran ja toisen ja... no ei ole mun maa.[/QUOTE]

No ei tarvitse turistirysiä välttää, ei siellä tuohon vuoden aikaan turisteja ole.

Budjetti kuulostaa melko pieneltä Yhdysvaltoihin. Olemme kahden aikuisen voimin menossa kesällä kolmeksi viikoksi USA-Meksiko reissulle, autovuokraa, hotellia, lentoja ja telttaöitäkin, budjetti on 7000e. Aika tarkkana saisi olla noin pienen rahamäärän kanssa. Budjettimatkailuun suosittelen Aasiaa.

Millä tavoin ajattelit, että kuukausi tai kaksi jenkkilässä parantaa kielitaitoasi? Ja miten aiot asian cv:ssäsi tulevaisuudessa ilmaista?

Mene sinne, minne huvittaa. Sun budjetilla suosittelisin Thaimaata.

Oltiin Thaimaassa reppumatkailulla kuukauden päivät muutama vuosi sitten ystävän kanssa. Jokaisen päivän budjetti oli meiltä kahdelta seuraava: 10 e ruoka, 10 e majoitus. Eli siis 20 euroa kahdelta päivässä. Tämähän tekee 600 euroa kuussa. Hyvin pärjättiin ja kivaa oli. Ei ollu majoituspaikat edes mitään huonoja vaan ihan hyviä hotelleja. Turistialueella on aina kalliimpaa. Thaimaalainen tienaa päivässä 2-5 euroa(duunarit) eli tosiaankin 10 eurolla saa jo vaikka mitä!

Aika niukka budjetti, jos viidellä tonnilla pitäisi saada kahden hengen matkat, majoitus + syöminen kahdeksi kuukaudeksi, autonvuokrat, junaliput, käyttövarat, jne...

Lapsen kanssa se budjetti on vähän erilainen. Lapsen kanssa ei välttämättä kannata majoittua johonkin halvimpiin paikkoihin. Syöminen myös on hankalampaa. Lapset eivät välttämättä mitään halpaa kojuruokaa syö ja ei kannatakkaan.
Sun lapsesi nauttii paljon enemmän Jenkkilästä. Kyllä se Jenkkilä parantaa kielitaitoasi enemmän, kuin Thaimaassa sönkönsönkön enklatin kuuleminen. Ei Thaimaassa ole noin pitkäksi aikaa mitään lapselle.
Jenkeissäkin syö muuten halvalla! Jenkeissä on paljon halpoja pikaruokaloita. En tarkoita nyt mitään pelkkää mäkkihöttöä, vaan ihan vaikkapa salaattipaikkoja, kotiruokapaikkoja jne.

• Tykkää
Reactions: Giggles
Lisäksi jos jotakin sattuu, niin parempi sairastua tai loukkaantua Yhdysvalloissa,kuin Thaimaassa!

Me tehtiin joskus sellainen reissu, että kierettiin Kanadaa ja USA:ta. Kanada on mun mielestä kaikinpuolin kivempi paikka, kuin jenkit. Makuasioita toki.

Tuolla budjetilla Jenkeissä pärjäät 1kk. Mutta ilman muuta jos paikkoja haluat nähdä, menette sinne. Thaimaassa tuskin jaksat matkustella paikasta toiseen huonoilla busseilla?
Jos haluat luxus hiekkarantaloman, menette Thaimaaseen.
USAssa on hienoja paikkoja niin paljon, että itse pitää asiaa tutkia ja päättää mikä suunta kiinnostaa. Florida ei ole kyllä se mielenkiintoisin...

[QUOTE="vieras";25607844]Thaimaa on niin kulahtanut. Oikeasti. Thaikuissa ei ole mitään! Kaksi kertaa ollut ja enään en lähde. Menkää jenkkeihin.[/QUOTE]

Kuinka se maa on voinut kulahtaa? Kuinka ylipäätään joku maa voi kulahtaa? Ja jos siellä ei ole enää nähtävää sinulle (olethan siellä kaksi kertaa ollut), niin ei se tarkoita että mitään nähtävää ei olisi sellaiselle, joka ei ole siellä vielä ollenkaan vieraillut. :D

Mä lähtisin ihan muualle. Mauritiukselle, Havaijille, Kanadaan, tai Eurooppaan (Portugali, Espanja, Ranska, Sveitsi, Italia, Malta...).

Mutta noista vaihtoehdoista valitsisin jenkit. :) Aasia ei oikee kiinnosta muuten ku ehkä luonnon puolesta.

[QUOTE="a p";25607621]4000-5000e budjetti. No itseasissa elokuussa lähdetään reissuun, joten on tässä hyvin vielä aikaa ;)
[/QUOTE]

Muuten ehtottaisin USA:ta, mutta ei elokuussa. Etelä- ja keskialueen osavaltioissa on silloin sietämättömän kuuma, ei voi oikeasti tehdä ulkona yhtään mitään. Siirtäkään syyskuulle.

Elokuu on jenkeissä turistiaikaa. Hotellit varattuja, lennot kalliita.
Kannattaa laskeskella budjettia; hotellit vähintää 110dollaria/yö (halvimmat ja kämäsimmät),
ruoka, bensa, autonvuokrat, huvitukset (esim disneyland ym,helposti menee 500dollaria...), shoppailut (et voi olla ostamatta, kun näet hinnat!,kenkiä,merkkivaatteita),...jne
Mutta nähtävää on paljon, esim Kalifornia upea juuri tuohon aikaan!!

[QUOTE="a p";25607621]4000-5000e budjetti. No itseasissa elokuussa lähdetään reissuun, joten on tässä hyvin vielä aikaa ;)

Toisaalta olisi hyvä et saisin parannettua englannin kieltä kun se lisäisi työmahdollisuuksia joten ehkäpä kuitenkin jenkkeihin. En aio hirveesti shoppailla vaan haluan mahdollisimman paljon nähdä ja kokea eri paikkoja. Florida ainakin kiinnostaisi, mutta siellä kun lääniä riittää niin pitää alkaa selailemaan eri paikkoja ja osavaltioita läpi, huoh :)[/QUOTE]

Kommentoisitko vähän ap viestejä joita olet saanut tähän ketjuun??

Yhteistyössä