Jes! Nyt olis kaikki lahjat kasassa, eli siivousta ja ruokia vaille meidän joulu! Mites muilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "helpottunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"helpottunut"

Vieras
Tää taitaa olla elämäni eka joulu, että on näinkin ajoissa jo kaikki lahjat ostettu, kun yleensä vielä aattona paniikissa kuljeskelen ympäri kauppoja hakemassa viimisiä... Ja jos ilmat suo niin suurimman siivonkin vois tehä huomenna jo pois alta, eli olis toooooosi ajoissa mun mittapuulla. :D Ruokia nyt en tietysti muutenkaan osta montaa päivää ennen aattoa, ettei mene huonoksi... Vieläkös moni joutuu juoksemaan tuolla ruuhkassa?

Minä joudun! Oikein valmiiksi ottaa päähän ruuhka, kun huomenna mennään yhdessä miehen kanssa ja yritetään hankkia vikat lahjat. Ensi viikkoon taitaa jäädä ne muutamat.. Joulusiivouksesta ei tietoakaan, meillä meni keskuspölynimuri rikki eilen, viedään korjattavaksi. Mies saa vaikka autoimurin kanssa kykkiä, itse en selän takia oikein konttaile nyt.. Ruuat onneksi helpot; joulutorttuja ja pipareita pitää tehdä sitten ens torstaina ja sukuloimaan perjantaina. :)

Minä kävin postittaan kolme pakettia just äsken ja ostin KAIKKI loput joululahjat! Eli meilläkin ruokia vaille valmista. Kinkku on pakkasessa ja kaloja laitettu. Enää salaatit ja parit leivonnaiset.:D

Mutta tuo ruuhka keskustassa oli jotain ihan hirveän kamalaa! Joululaulut soi niin että meinas järkipaeta päästä ja ihmiset rynni kasseineen. Anttilassa oli pelit -20% ja ihmiset oli ku pösilöt sielä. Olin tosi onnellinen, kun pääsin sieltä pois.

sama täällä, lahjat ostettu ja perheen ulkopuoliset lahjat jo toimitettukin.
kinkku on, kala on, vielä laatikot ym ostettava kun en niitä tee, tuunaan sit vaan vähän :D

Meillä on niin poikkeuksellisessa vaiheessa että kuusi on jo sulamassa. Yleensä se on haettu vasta hetki ennen aattoa :)
Siivoustakin on aloitettu, yritän tehdä pikku hiljaa ettei mene siivousinto ihan tyystin. Piparit väännetään huomenna, sekin yleensä ollut viime sekunnin juttuja.
Lahja-asiat tavallista paremmassa mallissa, ihan pari juttua enää ostettavana =)

Nyt haaveilen enää siitä että vaikka yhden päivän ennen aattoa saisin vaan olla... Mutta oli hommat missä vaiheessa tahansa niin tykkään tästä joulunalusajasta melkein enempi kuin itse joulusta :D

Sama täällä. Eka joulu kun ollaan oikein hyvässä aikataulussa:) Lahjat kasassa, paketoitu, lähetetty mitä piti.
Tänä viikonloppuna leivotaan piparit, haetaan kuusi, ja joitakin jouluruoka-aineita.
Ruuhkat ollaan vältetty tosi hyvin kun ollaan oltu riittävän ajoissa liikenteessä, ja ostoksilla viikolla illemmalla, ei heti neljän ruuhkan pintaan. Aaah, tuntuu että helpolla ja tosi kivasti on mennyt!

Eilen ostin loput lahjat ja paketoin ne. Mitään kummempaa siivousta en tee, ihan normi viikkosiivous vaikkapa ensi torstaina. Meillä on kuitenkin muutto edessä parin kuukauden sisään, en viitsi enää suursiivousta (kaappeja järjestellä ym.) tehdä ennen sitä.

Ruuat valmistan ensi viikolla, joka päivä jotain. Kuusi haetaan torstaina ja samoin silloin paistetaan kinkku. Rento, kiva jouluaatto tiedossa.

Siivousta on aloiteltu. Lahjat on muuten oikeestaan hankittu, mut pari lahjaa odottaa vielä kutimissa kiinni loppuun tekoa ja suklaat ostamatta. Kinkku on hommattu ja torttu- ja piparitaikinat oottaa pakkasessa. Ensi viikolla teen laatikot ja käyn ostamassa jouluruuat ja leivon tortut ja piparit varmaan aattona. Mies saa pojan kanssa siivoilla vkl. Aatonaattona sit imuroin vielä ja siivoon sen normaalin jokapäiväisen sotkun.

Yhteistyössä