Hae Anna.fi-sivustolta

Jo joutui armas aika....

Viestiketju osiossa 'Eläkkeellä' , käynnistäjänä Kitupiikki, 30.05.2014.

1. Kitupiikki Vierailija

Ja niin sitten tulee kutsuja lähes tuntemattomiksi jääneiden sukulaislasten päättäjäisiin.

Kivojan nuo kutsut on, tulevat vaan niin kalliiksi pientä eläkettä saavalle. Sitä kun 50 euroa useammalle lahjoittaa, saapi siihen säästää koko pitkän vuoden. Ei voi edes haaveilla saavansa uutta kolttua ylleen, kun kaikki liikenevät lantit menee nohin kekkereihin.

No, saahan siihen rahaan sitten kahvia ja leivonnaista. Ei tietenkään kukaan ole muistanut huomioida ilmoitusta, että olen diabeetikko tai keliaakikko. Kaikille on tarjolla vain sitä yhtä ja samaa.

Enhän minä katkera ole, en ollenkaan. Olisi vaan niin mukavaa, kun nuo lapsukaiset muistaisivat mummelia muulloinkin kuin vain rahankeruun merkeissä.

Miten te muut vähävaraiset selviätte näistä juhlasesongeista. Matkatkin kun maksaa melkoisesti.

2. helmiina Vierailija

Ymmärrän sinua täysin. Joskus minullekin tulee "rahan/lahjankeruu"kutsuja. Olen kuin en olisi kutsua saanutkaan, en anna lahjaa enkä mene kutsuille, läheiset, hyvät tutut jne ovat asia erikseen.
    Voi olla, että joku pitää moukkana, mutta ihan vapaasti..

3. suvi Vierailija

En ole ollut ainoissakaan lakkiaisjuhlissa, vaikka niitä sukulaisilla on ollut eri puolilla Suomea. Lähimmät sukulaiset asuvat 300 km päässä. Kutsuttaviin en ole kuulunut. Majoitukseen ei ole mahdollisuutta, kun järjestelyt asunnoissa, tai taloissa juhla-aikaan ovat toisin. Ja minä en taas taloudellisesti voisi asua hotellissa. Kuulun vähävaraiseen eläkeläisjoukkoon ja näin muistamiset jäävät vain onnittelukorttien postittamiseen.

4. Mummi Vierailija

Minua eniten ärsyttää, että juhliin tulee vieraita, joitaei ole kutsuttu. Itse kutsuvat itsensä kun tietävät juhlista. Olisi kiva joskus viettää juhlia ihan perheen kesken, kuten on suunniteltu.

5. Ihmettelen Vierailija

Miten sitten tiedät juhlista jos et ole kutsuttaviin kuulunut, tietysti voihan joku sukulainen vihjata. En minä vain lähettäisi onnittelukorttia jos ei ole kuulunut kutsuttaviin. Onko se vain tapa, että näin kuuluu tehdä.

6. Juu Vierailija

mutta toiset ilkeävät. Itse en menisi koskaan kutsumatta, vaikka olisi kuinka tuttu tai sukulainen.
    Muistan kun siskoni häihin tuli satojen kikometrien päästä pariskunta kuokkimaan. Muija vielä esitti jotain parempaa ja oli ylimielisen oloinen. Mutta joillakin ei ole mitään tapoja.

7. yks tavis multifilosofi

Saadut tykkäykset:
    12
    Ihmetyttää sellainenkin yleistynyt tapa, että kutsutaan juhliin vaikka muuten ei vuosikausiin olla missään tekemisissä - minusta se on outoa - miksi menisin juhlimaan sellaiseen porukkaan jonka kanssa yleensäkään en ole missään tekemisissä... ihan naurattaa moinen kutsuminen

8. Ap:lle Vierailija

Ei sun tarvi mennä sinne. Lähetä vain onnittelukortti tai kukkapuska, ei rahaakaan. Eikä tarvi omantunnostuskia tuntea turhaan. Tytär ilahtui, kun kaukaiset kutsumattomat lähettivät ruusun ja onnittelukortin. Muutama tuli kutsutulta, mutta ei haitannut yhtään. Ei kaikilla eläkeläisillä ole varaa tulla tai rahalahjaa antaa, me ymmärretään ihan hyvin.

9. Joo, Vierailija

No totta, se on kyllä myös tyhmyyden huippu, niinkuin sekin, että änkäydytään toisten juhliin ilman kutsua, vaikka ei muuten vuosiin pidetä yhteyttä tai olla juurikaan missään tekemisissä. Yllätetään olevinaan, ketä kiinnostaa moiset yllätykset.

10. yks tavis multifilosofi

Saadut tykkäykset:
    12
    Tuli tässä vielä yksi ajatus, että mitähän niiden kutsujien päässä oikein liikkuu, kun he kutsuvat juhliinsa sellaisia joiden kanssa eivät normaalisti ole vuosikausiin missään tekemisissä.... siis mikä on se motiivi että kutsutaan ???
    Olisko jokin näyttämisen halu, että näin meillä juhlitaan? Vai olisiko jokin arvokkaiden lahjojen saantitoive? Vai olisiko jokin, että kutsutaan nyt toikin reppana, kun ei ole meillä vuosikausiin saanut käydä jne ... mitäs luulette näiden kutsujien motiivina olevan?

11. tietysti Vierailija

rahalahja toiveessa.

12. mikä lie Vierailija

Kuka kaipaa kenenkään rahoja. Mikä lie kutsujien motiivi, mutta itse en menisi juhliin, jos en olisi juhlakalun kanssa ollut tekemisissä vuosikausiin.

13. onni Vierailija

Joskus se ihminen haluaa jakaa oman onnellisuuden tunteensa myös toisten lähimmäistensä kanssa, vaikka ei pitkään aikaan olisi ollut muuten yhteydessä. On aikoja, jolloin monikin tuntee itsensä kiireelliseksi, eikä ota yhteyttä entisiin tuttuihinsa, ystäviinsä, sukulaisiinsa.

Suunnaton suru ja sydän tulvillaan oleva onni, jaetaan usein toisten kanssa. Molempiin tunteisiin sydän pakahtuu, kuten sanotaan, ja silloin on tuntuva helpotus, kun saa kertoa tunteensa jollekin.
    Äidit ja isät ovat onnellisia hyvin pärjänneistä lapsistaan ja silloin siitä onnellisuudesta saa myös tuntea muut lähimmäiset.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri