Jo menee hermot!!

  • Viestiketjun aloittaja viidet rukkaset saanut:)
  • Ensimmäinen viesti
viidet rukkaset saanut:)
Ollaan avomiehen kanssa asuttu yhdessä 1½ vuotta ja kihloista keskusteltu useasti. Itse olen asian ottanut puheeksi, koska hän on kaavaillut kesäksi -06 häitä ja lapsen hankintaa. Viisi kertaa kihlojen hankintaa on siirretty hänen toimestaan, aluksi kihloihin piti mennä jouluna, sitten uutenavuotena, jne..En ottaisi asiaa edes muuten varmaan puheeksi, jos hän ei järjestelisi ja suunnittelisi tulevia häitä, eli jos huomaisin itse olevan innokkaampi osapuoli. En tiedä, mutta avomiehen käytös on alkanut todella ärsyttämään. On tosi nöyrryyttävää ottaa asiaa puheeksi, kun toinen taas siirtää, vaikka itse on toisaalta enempi touhuamassa sitoutumista. Onko tämä häneltä rimakauhua? Vai tahtooko vain, että asiat tapahtuvat silloin kun vain hän haluaa? Nöyryyttämistä? Suurin syy on siinä, että miehen ÄITI täyttyy myös kutsua ja se taas ei sovi millään, jne..ärsyttävää selittelyä. Taidan hukata aikaani. fMielestäni kohloihin menemme me, eikä niitä pidetä suvun takia enään niinkään nykypäivänä. Apua? Neuvoa?
ps. tämä ei ole prov, mitä joku taas heti alkuun vinkaisee..
 
Kysymys
Nyt jäi kirjoituksesi hieman epäselväksi. Miehen äiti täytyy kutsua, siis minne? Jos kyse oli häistä, niin miten ihmeessä se liittyy kihloihin menoihin? Kihloihin voi mennä ilman, että sopii tarkan hääpäivän samaan aikaan, koska kihloihin meno tarkoittaa avioliittolupausta, ei hääpäivän sopimista.

Jos kyse oli taas siitä, että haluatte viettää kihlajaisjuhlat, jonne miehen äiti pitää kutsua, niin kysynpä että miksi? Miksi ette voi mennä vain keskenänne kihloihin, ja ilmoitatte muille myöhemmin, että olette kihloissa ja kutsutte sitten koko konkkaronkan häihinne?

Kumpi on sinulle tärkeämpää: Mennä miehesi kanssa kihloihin? Vai järjestää isot juhlat, jonne miehen äidinkin on tarkoitus tulla?

Jos se on taas mies, joka haluaa viettää omat kihlajaisensa oman äitinsä kanssa (kuullostaa hieman hauskalta), niin häntä voisi valistaa, että mikään laki ei vaadi näin tekemään, mutta mikäli hän sitten EHDOTTOMASTI vaatii tätä, niin menkää ensin kihloihin, ja juhlikaa myöhemmin.
 
ap..
Voin tarkentaa.Todellakin mieheni mielestä juuri hänen äitinsä+sukunsa PITÄÄ kutsua kihlajaisiin!! Itse en moisia kissanristiäisiä halua, koska toinen kerta kummallakin ja mielestäni kihlaus ei ole juhlien pitoa varten. Haluan nimen omaan sellaiset kihlajut kuin itse hyvin kuvailit. Ei mitään seremonioita. Mielestäni kihloissakin pitäisi olla, jos aiotaan kerran mennä naimisiinkin..Naimisiin menon motiivina hänellä on lapsen hankinta. Hänellä ei ole, itselläni on jo kaksi teini-ikäistä. Tuntuu että olen vain ensimmäinen sopiva lapsentekokone hänelle. Viisi kertaa kiletäytyminen kihloihin menosta, mutta tulevaisuutta kuitenkin, kai? on hänellä tavoitteena. Ex-puolisot ovat pettäneet miestäni edellisissä suhteissa, joten saan varmaan tätä nöyryytystä sitten sen takia, vaikka hän tietää että minä en varmasti tule pettämään..Ilmoitinkin jo viimeset rukkaset saatuani, että en kumpaankaan seremonia suostu enää hänen kanssa, kun kerran niin vaikeaa on, olinkohan liian jyrkkä???
 

Yhteistyössä