jo sairastaneiden rokottamisesta (anteeksi taas uusi aloitus,mut en löytänyt haulla)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairastettiin jo,mutta rokotusta suositellaan?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairastettiin jo,mutta rokotusta suositellaan?

Vieras
Eli kun rokottamista suositellaan otettavaksi,vaikka kyseisen taudin ois jo sairastanutkin (tosin ei labrakokein testattuna).Nyt kuulin,että siksi,kun keväällä on ennustettu tulevaksi vieläkin voimakkaampi tautiaalto.Että eikö sitä suojaa taudille saakaan kun sen sairastaa?Mä oon aina luullut,että sit ku on sairastanut,on saanut saman immuniteetin kuin rokotuksesta?Vai onko rokotuksen antama suoja pitempiaikaisempi ja sairastamalla saatu suoja kestää vähemmän aikaa vai mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja sairastettiin jo:
Eli kun rokottamista suositellaan otettavaksi,vaikka kyseisen taudin ois jo sairastanutkin (tosin ei labrakokein testattuna).Nyt kuulin,että siksi,kun keväällä on ennustettu tulevaksi vieläkin voimakkaampi tautiaalto.Että eikö sitä suojaa taudille saakaan kun sen sairastaa?Mä oon aina luullut,että sit ku on sairastanut,on saanut saman immuniteetin kuin rokotuksesta?Vai onko rokotuksen antama suoja pitempiaikaisempi ja sairastamalla saatu suoja kestää vähemmän aikaa vai mitä?

Mä ihmettelen ihan samaa asiaa....
Ja siis jos se virus muuntuu, niin kehitetäänkö sitten pikapikaa taas uusi rokote..?
Milloinkohan tulee tieto, tarvitseeko rokotus ottaa toisenkin kerran..?
Liikaa auki olevia kysymyksiä....kele!!

Yhteistyössä