Joensuu asuinpaikkana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ehkä työ Joensuusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mitähän tuohon sanoisin, olen täällä 25v asunut, 5v muualla (3v eteläsuomessa ja 2v ulkomailla). Ja pois en enää halua :) Mihin itäsuomalaisiin tapoihin tarkoitat?

Alkuperäinen kirjoittaja täältä:
mitähän tuohon sanoisin, olen täällä 25v asunut, 5v muualla (3v eteläsuomessa ja 2v ulkomailla). Ja pois en enää halua :) Mihin itäsuomalaisiin tapoihin tarkoitat?

No siis ylipäätään tarkoitin että onko siellä mitään erityistä mihin pitäisi varautua? Jossain kaupungeissa muualta muuttaneiden on vaikea päästää "sisään", onko siellä tällaista?

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä työ Joensuusta:

No siis ylipäätään tarkoitin että onko siellä mitään erityistä mihin pitäisi varautua? Jossain kaupungeissa muualta muuttaneiden on vaikea päästää "sisään", onko siellä tällaista?

no ei minun mielestäni :)
ihan erilaista kuin esim helsinkiin muutavalla! täällä helpommin ja avoimemmin otetaan vastaan :) kunhan ei muuta asenteella että mä cool sivistynyt stadilainen nyt tuun tänne maalaisjunttien sekaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja täältä :

no ei minun mielestäni :)
ihan erilaista kuin esim helsinkiin muutavalla! täällä helpommin ja avoimemmin otetaan vastaan :) kunhan ei muuta asenteella että mä cool sivistynyt stadilainen nyt tuun tänne maalaisjunttien sekaan :D

No, olen itse alunperin kotoisin vielä enemmän "maalta" kuin Joensuu, joten tästä ei varmaan vaaraa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paljon junantuomia täälläkin ja sangen kansainvälinen yliopiston kautta. Tosin jos itse olet kauhean ennakkoluuloinen niin vaikeaahan siitä tulee.

Kattookos ne asiakaspalvelussa pahalla, jos ei puhu paikallista miesie-kieltä? :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paljon junantuomia täälläkin ja sangen kansainvälinen yliopiston kautta. Tosin jos itse olet kauhean ennakkoluuloinen niin vaikeaahan siitä tulee.

Kattookos ne asiakaspalvelussa pahalla, jos ei puhu paikallista miesie-kieltä? :)

Asiakaspalvelussa odotetaan hyvää yleiskieltä. Pahasti ne katsoo jos sähistelet statilaesittain ässien kanssa tai heität muuta helsingin kieltä siinä.

Tosin on palveluammatissa eduksi, että ymmärrät paikallista kieltä. Nuorille länsisuomalaislääkäreille on kai ollut kova paikka ymmärtää miten lieksalaismummoja "jurmii, viumoo ja kurnottaap niin kummast" tikkamäen sairaalan poleilla.